Gå til innhold

Slanke seg med styrketrening?


ReBella88

Anbefalte innlegg

Idag skal jeg "hive" innpå,begynte dagen(kl 12):oops: med en proteinshake og et kokt egg. Hadde null matlyst før dette så da orka jeg ikke å tvinge i meg mat,skal spise igjen når ungen kommer hjem rundt 4,så da tenker jeg det blir enten noe med kylling eller egg,får se hva de andre i huset vil ha :p Og skal prøøøve å få i meg en eller annen form for kveldsmat,men blir sikkert bare en shake der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desto høyere fettprosent du har, desto mer fett kan du mobilisere for å dekke et underskudd, og sultfølelsen blir lavere. Spis skikkelig mat, ha proteininntaket høyt hver dag og logg hva du spiser. Når du kommer i lavere fettprosent og løfter tunge vekter vil du trenge mer mat, og selv om du ikke klarer å presse i deg mat nå, må du øve deg. Ikke vær redd, men ha kontroll over kostholdet ditt slik at vi kan hjelpe deg der hvor du har gjort ting galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker du peanutsmør eller andre typer "nøttesmør" (hjemmelaget nugatti)? Næringsrikt (en god del proteiner og sunt fett), samt at det er energitett mat (med andre ord, du trenger ikke spise så mye av det for å få en del energi)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er hjemmelaget nugatti? :p

Logga alt jeg putta i munnen igår. Ble bare 707 kcal :(

Har litt erfaring med dette å gå ned i vekt, hjalp samboeren min med å gå ned 45 kilo..

Kan jeg spørre : Hva LIKER du å spise. Favoritt mat? Om du ikke har noen favoritt, så hva var din favoritt mat når du var liten? Og lurer på om du liker kjøtt? Alt kjøtt, fisk, fugl, ribbe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk mengden av det du liker - bortsett fra pizza. Kroppen din vil gjerne ha byggesteiner. Kjøtt og laks er ypperlige byggesteiner. Du er nødt til å spise mat som inneholder en del fett - for kroppen din vil forbrenne det du spiser mye av. Spiser du mat med mye sukker eller stivelse (sukker og stivelser er akkurat det samme - glukose) så vil den forbrenne mest det - sukker...og ikke så mye fett. Du bør ikke ha problemer med 1 - 2 kyllingfileer med en god saus over...eller en kotelett med surkål, en potet og grønnsaker? Omelett med grønnsaker i, tomat, purre, paprika,ost? 2 hekto bær med pisket krem til? Tilsett litt ( 1 ts) gurkemeie i sausen til kyllingene og sausen til koteletten for eksempel, og jeg kan love deg at det gir appetitt. Ikke fordi du merker smaken, men gurkemeie innholder mikrostoffer som sender signaler til et senter i hjernen din som påvirker appetitten positivt.

Og kutt ut eventuelle gifter, den aller verste heter PEPSI MAX - kan sammenlignes med narkotika, etter avhengigheten til spesielt damer å dømme. Jeg har snakket med jenter som klarte å slutte å røyke, men som heller hoppet i elva enn å gi opp pepsi max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk mengden av det du liker - bortsett fra pizza. Kroppen din vil gjerne ha byggesteiner. Kjøtt og laks er ypperlige byggesteiner. Du er nødt til å spise mat som inneholder en del fett - for kroppen din vil forbrenne det du spiser mye av. Spiser du mat med mye sukker eller stivelse (sukker og stivelser er akkurat det samme - glukose) så vil den forbrenne mest det - sukker...og ikke så mye fett. Du bør ikke ha problemer med 1 - 2 kyllingfileer med en god saus over...eller en kotelett med surkål, en potet og grønnsaker? Omelett med grønnsaker i, tomat, purre, paprika,ost? 2 hekto bær med pisket krem til? Tilsett litt ( 1 ts) gurkemeie i sausen til kyllingene og sausen til koteletten for eksempel, og jeg kan love deg at det gir appetitt. Ikke fordi du merker smaken, men gurkemeie innholder mikrostoffer som sender signaler til et senter i hjernen din som påvirker appetitten positivt.

Og kutt ut eventuelle gifter, den aller verste heter PEPSI MAX - kan sammenlignes med narkotika, etter avhengigheten til spesielt damer å dømme. Jeg har snakket med jenter som klarte å slutte å røyke, men som heller hoppet i elva enn å gi opp pepsi max.

..men noen sier at pepsi max er ok?

(Men jeg er avhengig av pepsi max. Prøver hele tiden å kutte det ut..*sukk* så jeg vil veldig gjerne tro på det når folk sier at pepsi max ikke er såå ille (obs: jeg driver å går ned i vekt og jeg går fortsatt ned selv med pepsi max..)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker vel strengt tatt det meste,men det jeg spiser MYE av(evt normal mengde for andre) er usunne ting som pizza :p

Jeg liker det meste av kjøtt også,ikek så mye fisk,er bare laks jeg liker :)

Øk mengden av det du liker - bortsett fra pizza. Kroppen din vil gjerne ha byggesteiner. Kjøtt og laks er ypperlige byggesteiner. Du er nødt til å spise mat som inneholder en del fett - for kroppen din vil forbrenne det du spiser mye av. Spiser du mat med mye sukker eller stivelse (sukker og stivelser er akkurat det samme - glukose) så vil den forbrenne mest det - sukker...og ikke så mye fett. Du bør ikke ha problemer med 1 - 2 kyllingfileer med en god saus over...eller en kotelett med surkål, en potet og grønnsaker? Omelett med grønnsaker i, tomat, purre, paprika,ost? 2 hekto bær med pisket krem til? Tilsett litt ( 1 ts) gurkemeie i sausen til kyllingene og sausen til koteletten for eksempel, og jeg kan love deg at det gir appetitt. Ikke fordi du merker smaken, men gurkemeie innholder mikrostoffer som sender signaler til et senter i hjernen din som påvirker appetitten positivt.

Og kutt ut eventuelle gifter, den aller verste heter PEPSI MAX - kan sammenlignes med narkotika, etter avhengigheten til spesielt damer å dømme. Jeg har snakket med jenter som klarte å slutte å røyke, men som heller hoppet i elva enn å gi opp pepsi max.

Pizza trenger ikke være så ille det! Jeg vet ikke hva definisjonen på en pizza er, men jeg ville sagt en slags bunn med et lag fyll/topping spredd utover. Det er så mange oppskifter på sunnere pizzaer. Google "sunn pizza" eller "proteinpizza", så finner du nok en del oppskrifter...

Pepsi Max kan også være avhengighetsskapende, men det trenger overhode ikke være det. Liker du Pepsi max? hvis ja, drikk det og kos deg! Du merker selv om du skulle bli ahengig eller om det av en eller annen grunn skulle påvirke vekta di (tror ikke det, men noen få mener det)...

Hjemmelaget nugatti er et slags "nøttesmør" med kakao som man lager selv. Dette ligner veldig på nugatti, og derav navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kutt ut eventuelle gifter, den aller verste heter PEPSI MAX - kan sammenlignes med narkotika, etter avhengigheten til spesielt damer å dømme. Jeg har snakket med jenter som klarte å slutte å røyke, men som heller hoppet i elva enn å gi opp pepsi max.

*kremt*:oops:

Jeg ER avhengig av Pepsi Max,den demper søtsuget mitt også så den velger jeg å beholde samme hva folk sier :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får joine klubben min:wub:. Jeg klarer ikke å gi opp pepsi max - så avhengig? Meget mulig. Men frem til jeg får beskjed om at det er livsfarlig for meg.....

Jeg var EKSTREMT avhengig av iste en periode, og drakk 4 til 6 liter hver dag. Det eneste som hindret meg i å drikke mer var prisen. En halv liter kostet 15-16 kr, mao. en plass mellom 120 og 192 kr hver dag...

Jeg ble ikke feit av den grunn, men kroppen klarte ikke å skille ut vannet tilslutt og jeg ble veldig pløsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av Fun Light. :) Det handler vel om prioriteringer. Er prioriteringen å ikke utsette seg for skadevirkninger av søtningsstoffer, så burde man kutte ned på det. Er prioriteringen vektnedgang og å holde vekta nede, mener jeg det er suverent å ha Fun Light, Pepsi Max o.l, dersom alternativet er sukkerbrus, sukkersaft og slikt. Selv om slike ting ikke kan sees på som SUNT, i den forstand at det tilfører kroppen noe nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt gjort studier på aspartam, men de har blitt gjort på mus og hvis de hadde blitt gjort på oss måtte vi hatt en enormt stort forbruk dersom det hadde vært skadelig. Vanlig sukker (sukrose) består av 50% glukose og 50% fruktose er langt mer skadelig i store mengder. Jeg drikker vann i ukedagene, og sier ikke nei til cola zero i helgene. Alt i moderasjon er det noe som heter, og det gjelder forsåvidt ved alle aspektene i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får joine klubben min:wub:. Jeg klarer ikke å gi opp pepsi max - så avhengig? Meget mulig. Men frem til jeg får beskjed om at det er livsfarlig for meg.....

Drikker ALDRI noe med aspartam i lengre =P

Vil tro det er en veldig god grunn til at aktive flyvere ikke får drikke lightbrus. Også blir jeg så vanvittig, vanvittig sulten etter bare ett par slurker. Så den ene gangen i månenden jeg drikker brus så velger jeg faktisk vanlig pepsi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...