Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Du gir deg ikke du?

Jeg får mer energi av kuren. Om det er virkelig avfallstoffer som forsvinner eller om det er placebo-effekten, det gir jeg beng i. :)

"Det er gjort en del forskning på detox"

Det er gjort forskning på mye rart, det er flere ting de enten ikke har klart å bevise, eller har bommet helt på.

Helsekost er spesielt ett felt der det er delte meninger og vanskelig å bevise for og i mot. Det er derfor jeg sier at jeg ikke er interessert i noen diskusjon.

Og der var jeg ute av diskusjonen, for godt. Tro hva dere vil. :)

Jeg sa jo at om du føler mer energi så er det flott, men det kommer ikke av at avfallstoffer forlater kroppen pga BioDrain. Det er ikke diskutabelt engang, fordi kroppen fungerer ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løs avføring vil også gi inntrykk av at det er mer av det, enn fast avføring. Med mindre du har utposninger i tarmen din vil det ikke samles avføring i tarmen som magisk kommer ut av en detox-kur.

Jeg er da fullstendig klar over at løs avføring kan lure en til å tro at man driter mer enn om man driter kompakt avføring. Hadde heller aldri sagt at jeg driter mer om jeg virkelig ikke hadde gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er gjort en del forskning på detox"

Det er gjort forskning på mye rart, det er flere ting de enten ikke har klart å bevise, eller har bommet helt på.

Helsekost er spesielt ett felt der det er delte meninger og vanskelig å bevise for og i mot. Det er derfor jeg sier at jeg ikke er interessert i noen diskusjon.

Dette blir nesten som å diskutere aspartam. Forskningen og kunnskapsoppsummeringene konkluderer med at det ikke er farlig, mens de som er overbevist om at det er farlig sitter på fasiten og mener at forskningen bare ikke har klart å vise riktig enda.

Forskningen på detox er entydig negativ. Det er ingen effekt. Likevel sitter folk og tror det fungerer og at det bare er forskningen som ikke har kommet til fasiten enda.

I begge tilfeller:

tumblr_kw71ueBDg41qanypzo1_500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at en lege som sa at det å rense tarmene ved tarmskylling kan være farlig, da det finnes livviktige bakterier i tarmen som skal være der. Disse vil da kunne muliigens bli skylt bort hvis du bruker tarmskylling hyppig eller eventuelt detox piller osv som nevnt ovenfor.

TLDR: La tarmene være i fred, de klarer seg selv (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du glemte å ta med at dyr placebo er bevist mer effektiv enn billig placebo!

Alexander321 : Jeg anbefaler å ta deg 4-5 min til denne snurten fra NRK`s folkeopplysningen

Forsøk på dette, de som betalte for det var mer tilbøyelig til å anbefale det videre, for å rettferdiggjøre at de brukte penger på det. Uavhengig om det funker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at en lege som sa at det å rense tarmene ved tarmskylling kan være farlig, da det finnes livviktige bakterier i tarmen som skal være der. Disse vil da kunne muliigens bli skylt bort hvis du bruker tarmskylling hyppig eller eventuelt detox piller osv som nevnt ovenfor.

Det er vel vesentlig forskjell på tarmskylling som skjer over en halvtime eller en detox-kur som varer over 5-6 uker?

Du driter ikke bort tarmbakteriene ellers, tviler sterkt på at du driter bort bakteriene ved en relativ skånsom detoxkur.

Det fantes forøvrig en 24-timers detoxkur som de solgte på apoteket for litt siden. Det var type farang og sitte på skåla hele dagen. Kuren ble forbudt her i Norge etter ei stund. Var vel stor belastning for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vesentlig forskjell på tarmskylling som skjer over en halvtime eller en detox-kur som varer over 5-6 uker?

Du driter ikke bort tarmbakteriene ellers, tviler sterkt på at du driter bort bakteriene ved en relativ skånsom detoxkur.

Det fantes forøvrig en 24-timers detoxkur som de solgte på apoteket for litt siden. Det var type farang og sitte på skåla hele dagen. Kuren ble forbudt her i Norge etter ei stund.

Halvparten av driten din er faktisk døde og levende tarmbakterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså sette i gang en slik prosess, med det du nevnte? Jeg ser for meg at det kanskje er en måte å spyle ut på, om du skjønner?:p

Ja.

Leveren har ikke så mye med vannbalansen å gjøre såvidt jeg vet. Det er det i hovedsak nyrene som tar seg av. Det finnes nok måter å "skylle ut" mer vann på. En måte å gjøre det på er å drikke mer. Ser at vannforgiftning er nevnt. Du vil nok kaste opp lenge før du dør, og det skal en god del mengder til for at det skjer. Poenget er at mer vann = oftere på do = mer overskuddsvann ut av kroppen. Hvorvidt det er vitenskapelig hold i dette vet jeg ikke. Det er en rekke hormoner som også påvirker vannbalansen via reseptorer i nyrene men å gå inn på dette, og å i hele tatt prøve å regulere det blir litt komplisert. Som de andre har nevnt, ikke tenk på det, det er ikke sikkert det er vann. La det gå litt tid, og kroppen regulerer dette selv, du har ikke dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vesentlig forskjell på tarmskylling som skjer over en halvtime eller en detox-kur som varer over 5-6 uker?

Du driter ikke bort tarmbakteriene ellers, tviler sterkt på at du driter bort bakteriene ved en relativ skånsom detoxkur.

Det fantes forøvrig en 24-timers detoxkur som de solgte på apoteket for litt siden. Det var type farang og sitte på skåla hele dagen. Kuren ble forbudt her i Norge etter ei stund. Var vel stor belastning for kroppen.

Det har du rett i da detox ikke fungerer så vil det fortsatt bare være bajs som kommer ut uavhengig av frekvens. Ergo er det helt safe i forhold til tarmskylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvparten av driten din er faktisk døde og levende tarmbakterier :)

Såppas ja. Jaja, men i likhet med alle bakterier, så formerer tarmbakterier seg.

BioDrain er ikke snakk om å drite så veldig mye uansett.

Bah, nok dritprat for i dag. Nå er jeg ut av diskusjonen. For realz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du drikker, jo mer vil du selvfølgelig også skille ut i urinen. Men da blir den mindre konsentrert, altså skiller du ikke ut mer avfallsstoffer selv om du pisser mer. Avgiftningsprosessene surrer og går i leveren, og når detoxreaksjonene er over så skilles sluttproduktet ut. Har du drukket lite, så blir urinen mer konsentrert, og har du drukket masse så blir den mindre konsentrert.

I det store og det hele, ingenting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BioDrain er ikke snakk om å drite så veldig mye uansett.

Åh? hva med

Det blir større hyppighet av driting, det blir større mengder selv om jeg ikke spiser mer.

Trodde det var en av argumentene for effekt? Men greit, skal ikke mase mer på dette så lenge du ikke anbefaler folk å kaste vekk penger på detox for å rense seg for avfallstoffer kroppen kvitter seg med gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Leveren har ikke så mye med vannbalansen å gjøre såvidt jeg vet. Det er det i hovedsak nyrene som tar seg av. Det finnes nok måter å "skylle ut" mer vann på. En måte å gjøre det på er å drikke mer. Ser at vannforgiftning er nevnt. Du vil nok kaste opp lenge før du dør, og det skal en god del mengder til for at det skjer. Poenget er at mer vann = oftere på do = mer overskuddsvann ut av kroppen. Hvorvidt det er vitenskapelig hold i dette vet jeg ikke. Det er en rekke hormoner som også påvirker vannbalansen via reseptorer i nyrene men å gå inn på dette, og å i hele tatt prøve å regulere det blir litt komplisert. Som de andre har nevnt, ikke tenk på det, det er ikke sikkert det er vann. La det gå litt tid, og kroppen regulerer dette selv, du har ikke dårlig tid :)

Jeg tenker mer på å bare..uhm.. spyle ut skit generellt:P Jeg var jævlig sjuk sent i høst, og er ganske sikker på at alt i kloakken ble spylt og tømt:P Vann inn og ut..(sårri:sorry:) Men jeg følte meg så mye lettere etterpå, kvikkere... Placebo det eller??:huh: hehe

Jeg var jo bare sjuk...:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...