Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Metal_Barbie takk for tips! Da prøver jeg det! god vanndrikking til deg også, da :)

Alexander321 jeg er ikke redd for å drikke mer vann. Og takk for tips om BioDrain. Er jo fortsatt litt usikker på om det er mye vann som er greia, er det noe særlig å ta det om vannbalansen egentlig er helt ok?

Hvis du er i tvil på om kroppen din har for mye vann og det er vanskelig å finne svar på det, så er det definitivt verd forsøket. Har brukt BioDrain før. Det er rensekur, og når jeg tok det så var jeg på do og pissa konstant den første uka. Så det funka på meg. :p

Ikke farlig nei. Kroppen er en komplisert sak. Den passer på å ta til seg nok vann hvis BioDrain fjerner for mye. Ikke at den vil gjøre det uansett, fordi kroppen passer vel på å regulere seg selv mens du tar BioDrain. Det er tross alt bare naturlige urter og ikke noe de har brewa opp i et laboratorium med allverdens farlige kjemikalier.

Alternativet er ei vekt som måler vann/muskel/fett-prosent. Sikkert ikke 100% nøyaktig, men den bør ivertfall gi deg en pekepinn på hvor mange prosent vann du egentlig har i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alexander321 BioDrain, som i detox? Anbefaler du dette for at hun skal miste vann eller for detox eller? Grunnen til at jeg spør er fordi alle påstandene til BioDrain om å "rense kroppen", detox, avfallstoffer osv er bare tøv og oppspinn.

juletre vannvekten vil variere, men det har jo ingenting å si for hva som skjer med fettet. Du kan bare slutte å veie deg hver dag, har liten til null hensikt, det som er viktig er at vekten over tid (uker, måneder) går riktig retning, ikke bare fra dag til dag. Tante rød, fylla, hva man spiser, stress osv påvirker slike ting, så du gjør ingenting bedre med å veie deg flere gang for dagen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander321 BioDrain, som i detox? Anbefaler du dette for at hun skal miste vann eller for detox eller? Grunnen til at jeg spør er fordi alle påstandene til BioDrain om å "rense kroppen", detox, avfallstoffer osv er bare tøv og oppspinn.

juletre vannvekten vil variere, men det har jo ingenting å si for hva som skjer med fettet. Du kan bare slutte å veie deg hver dag, har liten til null hensikt, det som er viktig er at vekten over tid (uker, måneder) går riktig retning, ikke bare fra dag til dag. Tante rød, fylla, hva man spiser, stress osv påvirker slike ting, så du gjør ingenting bedre med å veie deg flere gang for dagen:

Jeg vil gjerne høre hva argumentet for at en detox bare er oppspinn jeg`? Jeg jobber i helsekost og er flittig bruker av mye fra helsekosten selv og detoxer er ikke oppspinn,d skal ejg love deg,men man kan som med mye annet ikke forvente at kroppen reagerer bra på en detox kur heller om man ikke hjelper til littreanne selv,som med ekstra vann drikking. Bio drain er dog ikke den beste typen men ok,den funker i større eller mindre grad fordi det er sertifiserte urter i den og dette har god effekt på kroppen. Selv om organene skal greie å avgifte kroppen helt ok selv så er det nødvendig for mange nå og da å bruke en detox for å lette kroppens organers jobb litt ,spesielt nå om dagen ,når miljøet er så mye forurenset.;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne høre hva argumentet for at en detox bare er oppspinn jeg`? Jeg jobber i helsekost og er flittig bruker av mye fra helsekosten selv og detoxer er ikke oppspinn,d skal ejg love deg,men man kan som med mye annet ikke forvente at kroppen reagerer bra på en detox kur heller om man ikke hjelper til littreanne selv,som med ekstra vann drikking. Bio drain er dog ikke den beste typen men ok,den funker i større eller mindre grad fordi det er sertifiserte urter i den og dette har god effekt på kroppen. Selv om organene skal greie å avgifte kroppen helt ok selv så er det nødvendig for mange nå og da å bruke en detox for å lette kroppens organers jobb litt ,spesielt nå om dagen ,når miljøet er så mye forurenset.;)

Hva er det du skal renses for? nevn 1 stoff som kroppen ikke helt fint på egen hånd kan kvitte seg med selv uten tulleprodukter ? Og hvor er det du renses? Er det tarmene?

Det som er problemet med slike produkter at de lover "detox" og renselse, men ALDRI hva du skal renses for og eller hvordan. Samt ett eneste argument for at dette ikke er bortkastede penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ligget i underskudd i fire ukers tid nå. Gikk ned en kilo den første uken, men etter det har jeg sporadisk gått opp og ned 1-2 kg fra dag til dag omtrent, men aldri mer ned enn den ene kg. De siste to ukene har jeg konstant hatt tynne rynker rundt øynene som jeg gjerne har på morgenen når jeg er skikkelig bakfull (og dehydrert). Jeg tenker jo at det kan være fordi kroppen holder på vann, har lest mye om det her, men har ikke blitt helt klok på hvor lenge den evt gjør det. Er det normalt at den gjør det i 3 +/- uker? Jeg drikker stort sett samme mengde vann som alltid, rundt 2l om dagen. Jeg har ingen hast med å gå ned, så det er ingen krise (i hvert fall ikke for en periode), men om det er ting jeg bør justere så vil jeg jo helst komme i gang med det.

(Jeg har ingen planer om å fortsette å veie meg daglig, altså, har bare gjort det nå for å se om jeg kunne finne noe mønster.)

Du sier du har gått opp 1-2 kg per dag de siste 3 ukene. Har du lagt på deg mellom 20-40kg på tre uker og ikke vurdert å kontakte lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, virkelig ikke. Opp og ned 1-2 kg.

Gods, blingset. Spising og lesing samtidig altså...(prøve å være produktiv, ender opp med å fucke til alt :p )

Når du har veid deg hver dag, har du veid deg til samme tid og under samme forhold (vært på do, ikke vært på do osv)? Har kostholdet vært noenlunde regelmessig? At vannbalansen varierer såpass er absolutt ikke uvanlig, hvertfall om du har variert litt i måltidsmønster, treningstidspunkt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gods, blingset. Spising og lesing samtidig altså...(prøve å være produktiv, ender opp med å fucke til alt :p )

Når du har veid deg hver dag, har du veid deg til samme tid og under samme forhold (vært på do, ikke vært på do osv)? Har kostholdet vært noenlunde regelmessig? At vannbalansen varierer såpass er absolutt ikke uvanlig, hvertfall om du har variert litt i måltidsmønster, treningstidspunkt osv.

fort gjort :-)

Veid meg på samme tidspunkt på morgenen, spiser til samme tid (eller i hvert fall mellom 14-22, ikke alltid samme klokkeslett) og trent til samme tid. Har begynt å spise noe mer meieriprodukter, som jeg egentlig ikke spiste særlig mye av tidligere, det er eneste forskjell. Det er kjekt å vite, da venter jeg en stund til før jeg begynner å bekymre meg skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går opp og ned 1-2 hve dag så og si hver dag :) Noen ganger mer andre ganger mindre. Sånn sett vil jeg ikke si at du er unormal?

Godt det ikke bare er meg :-) har bare ikke opplevd det så hyppig over et så langt tidsrom tidligere, så jeg begynte å lure litt på hva som egentlig var på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg :) har bare ikke opplevd det så hyppig over et så langt tidsrom tidligere, så jeg begynte å lure litt på hva som egentlig var på ferde.

Jeg syns det fungerer veldig bra å starte dagen med enten løvetann, kjerringrok eller grønn te (matcha) :) For meg sette det igang mange prosesser. Om det gjør at du mister vann vet jeg ikke, men for meg gjør det hvertfall at jeg føler meg ganske så mye "lettere", og gir meg den følelsen. Det er jo verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...