Gå til innhold

Naturens kaloribomber


Gamla

Anbefalte innlegg

Når hele GI- og LCHF-hysteriet begynnte, husker jeg mye "dissing" av ting man tidligere har ansett for å være rimelig sunne, som tydeligvis nå er slemme kalori- og karbobomber:eek:

Jeg kan jo nevne noen ting jeg syns er godt, og kunne tenkt meg å spise og nyte i fred, som ananas, mango og valnøtter!:love:

Er det fyfy, eller kan vi nyte det med god samvittighet(innenfor rimelighetens grenser)? Det er jo mye godt i det og, som mango og valnøtter(som innholder hele 700kcal pr 100gr:eek:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shhhj.. Dette vil vi ikke vite mer om! :eek:

Hihi:) Jeg har en matkombinasjon som er supernam! Varm grillet kylling,, (ikke hele da) sammen med fersk ananas <3

Mener at man helt klart kan spise slikt, så lenge det ikke er det man lever på hele dagen, hver dag!

ÅÅrh, Laks med mango, helst en litt spicy mango...:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango er jo kjempesunt, samme med ananas. Ananas metter forøvrig veldig bra i forhold til kaloriene. Begge to er kjempefine karbohydratkilder.

Valnøtter er jo også meget sunt. Klart om man hiver innpå 200 gram til dagen så blir det fort kalorier av det, men tror de fleste kan klare seg med litt mindre enn som så. Kan jo være en ide å kjøpe nøtter med skall, da begrensen man fort mengden litt og kosen varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mango er jo kjempesunt, samme med ananas. Ananas metter forøvrig veldig bra i forhold til kaloriene. Begge to er kjempefine karbohydratkilder.

Valnøtter er jo også meget sunt. Klart om man hiver innpå 200 gram til dagen så blir det fort kalorier av det, men tror de fleste kan klare seg med litt mindre enn som så. Kan jo være en ide å kjøpe nøtter med skall, da begrensen man fort mengden litt og kosen varer lengre.

Hiver jeg i meg en slik boks de fleste butikkene selger, så hadde det jafsa opp så og si hele dagsbudsjettet mitt i kalorier...:rolleyes:

Mango er veldig digg, men ananas må jeg være litt forsiktig med pga fordøyelsesproblemer, men det er noe som er sunt, og som går greit å få ned, så da må jeg nok drite i karboene akkurat der:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver jeg i meg en slik boks de fleste butikkene selger, så hadde det jafsa opp så og si hele dagsbudsjettet mitt i kalorier...:rolleyes:

Mango er veldig digg, men ananas må jeg være litt forsiktig med pga fordøyelsesproblemer, men det er noe som er sunt, og som går greit å få ned, så da må jeg nok drite i karboene akkurat der:p

du får spise svisker som "gamlinga" hihi.. Nei da,,, :) - Men joda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får spise svisker som "gamlinga" hihi.. Nei da,,, :) - Men joda!

Janeimenassåjoda..hehe Spiser svisker:hungry: Men jeg må si at det og er en sånn liten "bug" på hjernen; åå så mye kalorier!:eek:

Har ikke helt gidda å sammenligne svisker og duphalac enda..:rolleyes:

Fordøyelsesproblemet mitt starter desverre før "kloakken"...:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i hel...., er mango en kaloribombe?:eek: Har spist mango i hele dag :( Jaja.. Godt var det i allefall :love: selv om mango har en barnålsmak jeg ikke skjønner hva kommer av.. o_O

De mente visst det var en skummel ting:rolleyes: Er vel mest karbohydratene de tenker på tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janeimenassåjoda..hehe Spiser svisker:hungry: Men jeg må si at det og er en sånn liten "bug" på hjernen; åå så mye kalorier!:eek:

Har ikke helt gidda å sammenligne svisker og duphalac enda..:rolleyes:

Fordøyelsesproblemet mitt starter desverre før "kloakken"...:unsure:

Svisker er nam. Masse kalorier ja! Men gir likevel bedre samvittighet enn sjokolade :rolleyes:

Fordøyelsen skal ikke alltid være kompis neei,,, :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...