Gå til innhold

Kaloriteller på fitnessbloggen vs. myfitnesspal.com


Hircine

Anbefalte innlegg

For sengeliggende pasienter tar man som oftest utgangspunkt i ca 30kcal/kg kroppsvekt, det samme for friske med et lavt aktivitetsnivå. 1600 kcal blir for deg så lite som 21 kcal/kg, og aktivitetsnivået ditt er moderat til høyt :)

Ikke vær redd for å legge på deg. Vekten kan du egentlig legge på hyllen, og heller bruke speil og målebånd for å måle fremgang. Du skal jo ikke inn i en vektklasse akkurat, så det tallet betyr svært lite! Du vil nok merke en liten vektøkning helt i starten når du øker inntaket, men dette er på grunn av glykogen og vann, ikke fett. Med et høyere inntak vil du også kunne yte enda bedre på trening, så får du bedre fremgang på den fronten også!

Ok. Will try my very best! Skal ta sikte på å spise godt og bevege meg å håpe på at det gir gode resultater! :) takk for gode svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekten kan du egentlig legge på hyllen, og heller bruke speil og målebånd for å måle fremgang. Du skal jo ikke inn i en vektklasse akkurat, så det tallet betyr svært lite!

Word! Men jeg husker å ha sett ett bilde (eller kollage), muligens hos Børge F som illustrerer dette veldig godt. Burde kanskje vært lagt som sticker, eller wallpaper eller noe. Det bildet sier vel egentlig mer enn alle foruminnlegg tilsammen hvor ubrukelig vekten er for å måle formfremgang...

EDIT: Fant det på myrevolution...

306824_520331774646717_96491108_n

EDIT MOD:

La til bildet ditt i posten:

306824_520331774646717_96491108_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det. Når det er sagt så har jeg såpass mye fett på kroppen og såpass mange kg i forhold til høyde, at jeg vil nok uansett gå ned i vekt - selv med betraktelig økning i muskelmasse... 75 kg på 166 cm er ikke akkurat slank og smuk! Oh well, jeg får spise med et lite underskudd og trene godt så ser jeg i allefall noe forskjell til sommeren og masse forskjell til jul! Hurra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...