Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heiii :) Prøvd å søke meg gjennom tråden, men fant det ikke..

Hvor mye koster det å studere på phs, vanlig 3-årig? Og hvor mye støtte får man? :)

Noen som også vet ca lønn i politiet? :)

Semesteravgiften er vell på 7-800 kr? Jeg har fått lån opptil 90.000 kroner for første året, og grunnlønna ligger vell på 300.000-400.000 i året :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg skal på neste års opptak! :) Var der i fjor og :)

Da er vi fler :)

PHS skal ha informasjonskveld for søkere med minoritetsbakgrunn, men alle som ønsker å bli politi bør møte opp for å få informasjon om studiet og hvordan opptaket fungerer. Det er ingen påmelding: http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/messer-infokvelder/

Jeg har planer om å ta alle øvelsene i rekkefølge mot vårparten. De som vil kan bli med. Jeg kan fikse gymsal og svømmehall. Da kan vi ta tiden på hverandre og se hvor vi ligger i de forskjellige øvelsene. Det hjelper mye! Jeg fikk 9 av 12 poeng i fjor, hvor høyest score er best. Jeg trente fem dager i uken og forsøkte meg på "opptaket" en gang i uken, fire uker før det endelige opptaket.

PHS skal gi veiledning i svømming og de forskjellige øvelsene mot opptaket 2014. Her vil det være instruktører til stede. Følg med på Bli politi - Politihøgskolen på Facebook eller www.phs.no :)

Det er veldig bra at vi deler frustrasjon og spør om alt mulig rundt opptaket her - så spytt ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet godt i gang med treningen på styrkedelen. På benkpress klarer jeg lett maks poengsum, litt verre med kroppshevninger som er en drittøvelse, men jeg skal nok klare det også. Så skal jeg begynne å svømme ganske snart, og løper litt nå og da.

Og bortsett fra det så tar jeg opp tre fag i fra vgs, og klarer forhåpentligvis å ta lappen før jul (23 år og har ikke lappen.. flaut). Det jeg igrunnen ser på som den største hindringen er å få gode nok karakterer, men kommer jeg ikke inn neste år så får jeg bare prøve igjen året etter:)

Dere som var på opptak i fjor, hva var grunnen til at dere ikke kom inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet godt i gang med treningen på styrkedelen. På benkpress klarer jeg lett maks poengsum, litt verre med kroppshevninger som er en drittøvelse, men jeg skal nok klare det også. Så skal jeg begynne å svømme ganske snart, og løper litt nå og da.

Og bortsett fra det så tar jeg opp tre fag i fra vgs, og klarer forhåpentligvis å ta lappen før jul (23 år og har ikke lappen.. flaut). Det jeg igrunnen ser på som den største hindringen er å få gode nok karakterer, men kommer jeg ikke inn neste år så får jeg bare prøve igjen året etter:)

Dere som var på opptak i fjor, hva var grunnen til at dere ikke kom inn?

Jeg klarte de fysiske og "psykiske" testene, og ble funnet egnet, men jeg hadde til syvende og sist for lite konkurransepoeng. Jeg tar et årsstudium nå og satser på at poengene holder til neste år :) De fysiske testene er egentlig ikke noe stress, det som er en fordel er å trene alt på samme dag! Mange kommer til opptak og har testet alle øvelsene, men ikke alt på en dag :)

Alt i alt så er opptaket veldig sosialt og hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi fler :)

PHS skal ha informasjonskveld for søkere med minoritetsbakgrunn, men alle som ønsker å bli politi bør møte opp for å få informasjon om studiet og hvordan opptaket fungerer. Det er ingen påmelding: http://www.phs.no/studietilbud/Bachelor/messer-infokvelder/

Jeg har planer om å ta alle øvelsene i rekkefølge mot vårparten. De som vil kan bli med. Jeg kan fikse gymsal og svømmehall. Da kan vi ta tiden på hverandre og se hvor vi ligger i de forskjellige øvelsene. Det hjelper mye! Jeg fikk 9 av 12 poeng i fjor, hvor høyest score er best. Jeg trente fem dager i uken og forsøkte meg på "opptaket" en gang i uken, fire uker før det endelige opptaket.

PHS skal gi veiledning i svømming og de forskjellige øvelsene mot opptaket 2014. Her vil det være instruktører til stede. Følg med på Bli politi - Politihøgskolen på Facebook eller www.phs.no :)

Det er veldig bra at vi deler frustrasjon og spør om alt mulig rundt opptaket her - så spytt ut! :)

Hvor er dette? Vi fikk lik poengsum! haha, 9 av 12 her og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er dette? Vi fikk lik poengsum! haha, 9 av 12 her og :)

Slemdalsveien 5, Majorstuen, Oslo :)

Var kun for de med minoritetsbakgrunn. Uansett så blir det et fellesmøte for alle. Dato er ikke bestemt ennå.

Kult! 9 av 12 er bra!

Jeg røk ut på at jeg hadde "lite innsikt i eget utviklingspotensial" og viste lite handlekraft i gruppeoppgaven. Må være litt mer frempå til neste år, men ikke ta helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slemdalsveien 5, Majorstuen, Oslo :)

Var kun for de med minoritetsbakgrunn. Uansett så blir det et fellesmøte for alle. Dato er ikke bestemt ennå.

Kult! 9 av 12 er bra!

Jeg røk ut på at jeg hadde "lite innsikt i eget utviklingspotensial" og viste lite handlekraft i gruppeoppgaven. Må være litt mer frempå til neste år, men ikke ta helt av.

Er nok bra å være med på det! Jeg bor foreløpig i Trøndelag, så det kommer helt an på dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...