Gå til innhold

Politihøgskolen opptak 2013


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Noen som går med planer om å søke på Politihøgskolen til våren?

Tenkte kanskje vi kunne få igang en tråd, hvor man kan diskutere alt fra opptakskrav, legesjekk, trening, studiene osv osv. Kunne vært hyggelig!

(Vet ikke helt om denne bør flyttes til en annen kategori?)

Håper jeg ikke er den eneste vordende politistudenten her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jeg! :) Du også? Kjempebra med den "tråden" her da, bra initiativ av deg :happy:

Har du noen av øvelsene "i boks"? (hvis man kan si det sånn?)

Jo takk for det! Vi får håpe litt fler slenger seg på også! Jeg skal søke i Oslo ja. Svømmingen er "i boks" - prøvde i dag, og klokket inn på 2:20. Løping, benkpress og liggende roing har jeg ikke prøvd ennå. Jeg har fått satt opp styrkeprogram med disse testene i tankene, så skal få prøvd meg på dem snart :) Løpingen er vel den som er vanskeligst å teste (med mindre man har tilgang på en gymsal/fotballbane). Men vi har jo fortsatt masse tid!

Hvordan går treningen hos deg? Noen øvelser "i boks"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det! Vi får håpe litt fler slenger seg på også! Jeg skal søke i Oslo ja. Svømmingen er "i boks" - prøvde i dag, og klokket inn på 2:20. Løping, benkpress og liggende roing har jeg ikke prøvd ennå. Jeg har fått satt opp styrkeprogram med disse testene i tankene, så skal få prøvd meg på dem snart :) Løpingen er vel den som er vanskeligst å teste (med mindre man har tilgang på en gymsal/fotballbane). Men vi har jo fortsatt masse tid!

Hvordan går treningen hos deg? Noen øvelser "i boks"? :)

Ja, absolutt!

Så bra! Svømming er den øvelsen flest sliter med (hvis ikke du er svømmer fra før, da). Hvis teknikken er dårlig, så bruker man veldig mye krefter og energi som man egentlig ikke trenger å bruke. Har en venninne som har lært meg litt teknikk nå, så jeg driver å terper på den :-) Målet er å svømme inn til en 3-poenger her!

Sliter veldig med den liggende roing-øvelsen. Er så gøøøørtungt :-( men har begynt å trene negative rep (?), så håper den er i boks like etter jul.

Og ja, det er mye tid igjen :-)

Benkpress er i boks, og svømmingen. Har ihvertfall "bestått" i begge øvelsene :-)

Trener du i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Dette klarer dere nok knirkefritt begge to! ;) Anbefaler dere å ta en titt innom disse to trådene: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1381863&st=1420 og http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1443482&st=80 her er det masse informasjon å hente! Det er diskusjon om opptaket i år og for neste år! Jeg hang ihvertfall der før mitt opptak! Veldig interessant å snakke med andre som hadde samme mål som meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også planer om å søke! :) Jeg har ikke øvd på noe da, og vet egentlig ikke om jeg kommer til å gjøre å øve på noe, bortsett fra svømminga.

Det er jo bare styrke og løp ellers? :)

Kan være greit å øve litt på løpetesten. Dvs hvordan du legger deg ned og kommer deg opp. Mange som blir overrasket over hvor vanskelig å tungt dette faktisk kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å øve litt på løpetesten. Dvs hvordan du legger deg ned og kommer deg opp. Mange som blir overrasket over hvor vanskelig å tungt dette faktisk kan være.

Ja, det kan nok være sant ;-) Men så lenge man trener jevnt og trutt igjennom året og har en grei kondisjon, så skal det nok gå ;)

Ekke noe stress enda ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er april-ish? Du søker før 1. mars, så får du en tilbakemelding om du har "kommet videre" fra samordna. Da får du et brev om hva som skal sendes inn. Lurer på om det er rundt april altså :)

Hmm, nå studerer jeg i Skottland, men kommer til å være hjemme i Norge i Januar. Tror dere det er greit om jeg tar legesjekken da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...