Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HS9509047.jpg

Matrix Strawberry Cream er nyyyyyyydelig!

261_Scitec_Nutrition__Scitec_Nutrition_Protein_Del_1.jpg&w=87&h=150

Scitec Protein Delite i smaken Rasberry Youghurt er også fantastisk.

Smaken AnanasVanilje er også god, men om du blander ananas og matrix jordbær er det himmelsk!

Jeg vet dog ikke hvordan noen av disse smaker blandet med hverken melk eller vann, jeg lager alltid proteinsmoothier med div. bær,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de 2 siste årene sverget til Reflex Micro Whey

reflex-micro-whey-5lb.jpg

Det er det beste proteinpulveret jeg har smakt, og jeg har testet en del forskjellig. Liker at den er relativt mild i smaken, og ikke så søt.

Men, jeg er litt nyskjerrig på MyoProtein, så om dere mener at det er bra saker, så skal jeg vurdere å teste det neste gang jeg trenger pulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whey-80 og Activate Elite Gold og Mutant Whey etter 90+ gikk i dass.

90+ har vel ikke gått i dass? Selges hos Proteinbutikken.no

http://www.proteinbutikken.no/products/31462-nutrisport-90-protein-sjokolade-smak-5-kg.aspx

Er veldig usikker på proteinpulvervalg selv om dagen. På studielånet blir det vanskelig å finansiere MyoProtein eller Activate Elite Gold. Er det stor forskjell på kvaliteten på protein fra konsentrat til isolat, eller er det stort sett karb/fettmengde som er årsaken til store prisforskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, smaksmessig. Før var det et meget godt myse/kaseinpulver, nå er det mest sansyling myse/erteprotein og smaker deretter. Markant forskjell fra tidligere.

Det gjør ingenting med den ekstra laktosen og fettet du får med i et konsentrat. Et unntak er Proteinfabrikken sine, som er vel høye. 5-6 g lakotse og fett fra eller til tåler man - se på det som du får mer mat for pengene ;) Du får neppe bedre resultater av et isolat, og så godt som alle studier er gjort med billig, kjipt konsentrat.

Smaksmessig har det aldri vært veldig godt synes jeg (bruker jordbær), men såvidt jeg kan se er det fortsatt en myse/kasein-blanding. Og det er fortsatt det billigste pulveret jeg klarer å finne frem til om man regner pris per kg rent protein. Skal jeg ha protein som smaker godt spiser jeg biff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har kommet frem at selv om Nutrisport sier det er myse/kasein, viser labanalyser at de har byttet ut noe av melkeproteinene med erteprotein, at det er nede i rundt 70% protein og dermed burde hett 70+..

Det var nytt for meg. Jeg tar gjerne en kilde/link på den påstanden. Strengt tatt har de vel aldri kvalifisert til å kalle seg 90+ om det var proteininnhold de siktet til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, smaksmessig. Før var det et meget godt myse/kaseinpulver, nå er det mest sansyling myse/erteprotein og smaker deretter. Markant forskjell fra tidligere.

Står ingenting om at det er Erteprotein i det.

Ingredienser:

Udenaturert Cross-Flow Microfiltrert Whey Protein Isolate (65%), Isolated Udenaturert Micellar Casein (33%), naturlig smaksstoffer, søtstoff:

Har vel ikkje lov til å lyve? =]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...