Gå til innhold

Går det an å trene bort cellulitter?


skinnybitch

Anbefalte innlegg

Men om det ikke er genetisk eller ikke hjelper med endret kosthold så er altså styrketrening the way to go?

En ytterligere reduksjon av subkutant fettvev (underhudsfett) Men hvordan kan du vite at det ikke er genetisk? Noen genetiske "egenskaper" trenger ikke være fremtredende hos f.eks. foreldre og søsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men om det ikke er genetisk eller ikke hjelper med endret kosthold så er altså styrketrening the way to go?

Jeg vet vel ikke om det er genetisk eller ikke jeg? Jeg bare spør jeg, om styrketrening kan være en utvei eller om cardio er bedre.

Bare virket som du utelukket genetikk som årsak.

Jeg har ikke veldig peiling på cellulitter, men jeg ville tro at en kombinasjon av kardio og styrketrening er best. Kardio for fettreduksjon og styrketrening for et strammere uttrykk. Flere jeg har sett som har startet med styrketrening har redusert sine cellulitter. Hva som fysisk skjer, aner jeg ikke. Men man tror grunnen er økt sirkulasjon i vevet;

"The theory is that lack of proper exercise causes poor lymphatic and blood circulation and in particular poor lymph drainage. The lymphatic system is dependent on movement to keep the lymph flowing, meaning that the heart pumping does not keep it circulating through the body. The lymph gets under the skin but because of poor drainage (possibly caused by toxin build up, see Diet Toxins), it cannot escape. The skin then becomes bloated with excess fluid. It is this excess fluid that prevents the incoming blood from reaching the tissues, as well as causing a build up of damaging metabolites know as free radicals."

Uansett vil nok en kombinasjon av sunnere livvstil, bedre kosthold og trening mest sannsynlig gi en viss forbedringer - over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg har trent stort sett hele livet, og har de siste 6 mnd virkelig intensivert treningen i form av styrketrening og kardio (styrketreningen er altså ikke nytt for meg, men innsatsen har vært betydelig hardere siste 6 mnd). Fettprosenten har gått ned og andel viceralt fett er svært lav. Cellulittene er derimot fortsatt til stede på bakside lår og nederst på rumpa. For øvrig er jeg svært ofte kald på lårene og rumpa, selv når jeg trener hardt og er svett. Jeg antar derfor at jeg har dårlig/lav blodsirkulasjon. Kan bindevevsmassasje være til hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror aldri jeg blir kvitt det, muligens hvis jeg blir så deffet at jeg er i sceneform, men det har jeg ingen planer om. Er disponert med veldig dårlige gener hva huden angår, og må bare leve med det. Selv om de ikke går bort, så tenker jeg at det ser mye bedre ut med muskler/trent kropp som tar fokuset bort fra problemområdene :)

Da får folk noe annet å se på, og legger kanskje ikke merke til eventuelle skavanker man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...