Gå til innhold

11 styrkeøkter på per uke


Kaiman

Anbefalte innlegg

Fullkropp 3 splitt som du bare repeterer hele tiden, da spiller ikke dagene noen rolle og du kan ta deg en hviledag når du vil og bare ta opp tråden igjen.

INGEN trenger egne økter på legger, underarmer, nakke, mage (og armer)

Armer i parantes da mange liker å ha en armdag, selv om det er noe unødvendig så skal trening også være lystbetont. Så om armdagen er kirsebæren på isen så go ahead.

Men ja, ta til deg det som blir sagt om du ønsker framgang, eller innrøm at du var ute etter lovord. Poenget er at når ALLE andre sier at det er en dårlig ide, så kan det være lurt og vurdere om man faktisk kan ha tatt feil. Om ikke, kjør på, lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal ha en trening per kroppsdel.

Det er 48 timers restitusjonstid, så du vil få mer utav en 2splitt/fullkroppsprogram enn det du kjører nå.

Men om du heller vil kjøre programmet du har nå, så må du bare gjøre det.

Sier bare at det ikke er optimalt for styrke eller muskelvekst.

Om det funker for deg og du ser forandringer så bare fortsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg ha lovord? Spurte jeg etter det? Nei jeg lurte på stokking av muskelgrupper i rekkefølge. Gjennomføringen skal skje uansett, for morro....

Skjønner at det sitter flere erfarene å leser dette å irriterer seg, men noen har faktisk kommet med noen pekepinner som har satt enkelte ting i perspektiv til hjelp(takk til dere)og noen må jo bare banne, ja jeg vet at det ikke er ett optimalt program,jævla mase folk, men det skal nå være en muskelgruppe om gangen 2 økter om dagen. Jeg vil kjøre på som ett prosjekt og en utfordring.

Nei ikke sagt jeg har stor erfaring, men vært en av og på mann i 15 år, med forskjellige programmer. Grunnen til det er at jeg har vært innvolvert i så mye aktiviteter gjennom årene at styrke ikke har blitt ordentlig fast.

Å ja, dette kan feile totalt......veit at det ikke er ett opptimalt "program" men er vel egentlig heller inget program, er jio snak om å kjøre en og en i pyramide

Takk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke sagt jeg har stor erfaring, men vært en av og på mann i 15 år, med forskjellige programmer. Grunnen til det er at jeg har vært innvolvert i så mye aktiviteter gjennom årene at styrke ikke har blitt ordentlig fast.

.

Nei.

Grunnen til at 'styrke ikke har blitt ordentlig fast' er at du prøver idiotiske ting som dette.

Hvorfor i alle dager vil du trene triceps før skuldre, før bryst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal seriøst prøve knebøy med mer flere dager på rad.

Alt jeg trodde jeg visste om overtrening som ung bro/gymrotte var jo bare tull.

"Må gi musklene 48 timers hvile før man trener dem igjen" og sånn.

Det blir et morsomt eksperiment :)

Jeg har ikke sett videoen, men hvis Ian mener at det ikke går an å overtrene en muskel så tar han feil...

Med dette sagt så går det helt greit å kjøre bøy hver dag, så lenge du varierer intensitet og volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal seriøst prøve knebøy med mer flere dager på rad.

Alt jeg trodde jeg visste om overtrening som ung bro/gymrotte var jo bare tull.

"Må gi musklene 48 timers hvile før man trener dem igjen" og sånn.

Det blir et morsomt eksperiment :)

Jeg trener beina med fullkropp 5-6 dager i uken nå. Fungerer helt greit, men kjører ikke knebøy hver dag da det blir litt tungt for korsryggen. Varierer mellom høyreps, medium og lavreps og relativt lavt volum (blir jo høyt volum uken under ett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal seriøst prøve knebøy med mer flere dager på rad.

Alt jeg trodde jeg visste om overtrening som ung bro/gymrotte var jo bare tull.

"Må gi musklene 48 timers hvile før man trener dem igjen" og sånn.

Det blir et morsomt eksperiment :)

Bøyde hver dag i en måned, gikk helt fint, bare bytta på styrkebøy, frontbøy og nakkebøy, good times! phat gainz brah (seriøst) og aldri til failiure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk plutselig lyst til å teste noe tilsvarende med mark :nailbiting:

Hadde 3 ganger i uken på markløftvarianter for noen uker siden, men ødela litt da jeg ble for ivrig og kjørte for nært maks. Hadde ganske ok resultat i starten. Veldig viktig å holde deg langt unna utmattelse om du har høy frekvens på markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig lyst til å teste noe tilsvarende med mark :nailbiting:

Vær varsom med mengde og hold deg på relativt lav % av maksen din.. Mark brenner ut CNS ganske fort.

Kjørt benk/pressøvelser 5 ganger i uken med god suksess selv.. Hadde også en solid mengde pullups hver dag under den perioden. Og supplementere med en hel haug facepulls og band pullaparts for skuldrene sin skyld... Skuldre var helt fine! Dog gikk med såre albuer mye av tiden, men holdt meg stort sett unna direkte triceps øvelser utenom pushdown med strikk (for å få blod i albuen/triceps, som igjen hjelper på restitusjon)...

Han vektløfter treneren til han Pat Mendez forklarte igrunn det med å trene samme muskelgrupper/øvelser flere dager på rad på en fin måte, hvorfor det er "bedre" enn å trene si annahver dag. (Snakker da TUNGT; og med høy mengde)

Var noe sånt som at si feks ved annahver dag, så klarer muskelen og hente seg inn ofte, men kanskje ledd/sener ikke har helt 100% restituert seg, så presser du på det muskelen klarer og sener/ledd henger ikkje med = skader.

Trener du hver dag så har alt de samme "begrensningene", og du klarer ergo ikkje å yte 110% = mindre utsatt for skader.

Slik eg følte det og igrunn, de siste 4 ukene mine med benk hver dag kjørte eg TUNGT hver dag, og kroppen var redusert. Men fikk aldri vondt.. Som eg av og til gjør vist eg kjører tunge økter med 1 dags mellomrom.

Mye skribleri seint på kvelden her nå, kanskje noe av det var uklart men :p Artig tema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje det mest tullete rundtomkukete splitten jeg har sett hittil. Hvilken annen grunn enn "fordi jeg har lyst til å prøve" er det til å kaste bort en drøss med økter man fint kan bruke på et mer effektivt program? Noen ganger burde man bare innse at den ideen man fikk for seg kanskje ikke var så god allikevel... :facepalm:

Yeah,this hater be hatin'....:shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir ingen mening. Det er ingen problemer å overtrene en muskel, alt du trenger å gjøre er å forhindre at superkompensering forekommer ved å trene for tungt for ofte.

Definer en overtrent muskel? Betennelse? Eller hva gjør en muskel overtrent? Bare for moro skyld, har lyst til å høre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...