Gå til innhold

X-size og x-press resultater


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har trent begge og X-size ble egentlig til da jeg ikke fikk tid til PHAT 5 dager i uken men begynte og eksprimentere med 4 dager og fikk ikke like mye trykk på den vanlige over/underkropp splitten men ville fortsatt trene hver muskel 2 ganger per uke. Så har flotte erfaringer med begge, spørsmålet blir egentlig om du har tid og energi til fem økter i uken?

Helt enig her! Har begynt på phat for 3uker selv mest av den grunn at eg vil trene mer enn 4ganger i uken også er ikke jeg så glad i kardio.

Digger phat for det er sånn at man får mer trykk på treningen av den og går mer i dybden på forskjellige muskler.

Men har man ikke tid til mer enn 4økter i uken så er x-size utrolig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det å dele opp X-size til 5x i uka? Noen som har prøvd?

Ser dette greit ut?

Isteden for å ha "alt på fredag" så deler man opp:

Rygg biceps hyperttrophy FREDAG

Markløft (Toppsett? volum? annenhver gang? Er mest gira på annenhver gang, men i så fall hvordan? Topsettet kjørte jeg 1x2 opp mot det jeg klarte, så gikk jeg ned 15% og kjørte 6x så mange set jeg klarte. Men hvordan blir volumdagen?)

chins 3x10

Benkroing m hantler 3x10-12

facepulls 3x12-15

Biceps av noe slag 3x10-12

bein hypertrofi LØRDAG

Goblet squat 4x10-12

Beinpress: 3x10-12

Strakmark 4x10

+ no legger

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker det å dele opp X-size til 5x i uka? Noen som har prøvd?

Ser dette greit ut?

Isteden for å ha "alt på fredag" så deler man opp:

Rygg biceps hyperttrophy FREDAG

Markløft (Toppsett? volum? annenhver gang? Er mest gira på annenhver gang, men i så fall hvordan? Topsettet kjørte jeg 1x2 opp mot det jeg klarte, så gikk jeg ned 15% og kjørte 6x så mange set jeg klarte. Men hvordan blir volumdagen?)

chins 3x10

Benkroing m hantler 3x10-12

facepulls 3x12-15

Biceps av noe slag 3x10-12

bein hypertrofi LØRDAG

Goblet squat 4x10-12

Beinpress: 3x10-12

Strakmark 4x10

+ no legger

??

Forstår ikke helt hva du mener med markløft toppsett vs volum? Hvorfor vil du dele det opp uansett? For hvis du vil ha 5 treningsdager med likende oppsett som x-size så vil kanskej PHAT være noe bedre? Eller kanskje plyoreps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert PHAT, men droppa det. Syns X-size er digg! Eneste grunnen til at jeg vil presse inn en 5. dag er egentlig at når jeg sitter hjemme og ikke gjør en dritt på dagtid (lørdager) så får jeg appetitt fra en annen verden, mens på treningsdager er jeg aktiv og lettere å følge en "matplan" enn når man bare dasser (subjektivt). plyoreps? ikke sjekka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert PHAT, men droppa det. Syns X-size er digg! Eneste grunnen til at jeg vil presse inn en 5. dag er egentlig at når jeg sitter hjemme og ikke gjør en dritt på dagtid (lørdager) så får jeg appetitt fra en annen verden, mens på treningsdager er jeg aktiv og lettere å følge en "matplan" enn når man bare dasser (subjektivt). plyoreps? ikke sjekka..

Hvorfor ikke kjøre litt alternativ trening og putte inn kardio på lørdager da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hate cario :p en gåtur en times tid funker. Men alt annet er så... hat! Men funker det ikke å dele det opp sånn? Hvor finner jeg evt plyo-programmet? jeg tror jeg er retared når det gjelder søkefunksjonen på forumet her..

Søkemotoren oppe til høyre fungerer på samme måte som alle andre søkemotorer på nett ;)

PLYOREPS – for massiv styrke og muskelvekst - Fitnessbloggen

Og joda, det kan nok fungere å dele opp programmet, men er usikker på hva du mente angående markløft toppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg startet å trene på Elixia for 2 uker siden og er svært motivert til å følge X-Press/X-Size til punkt og prikke. Står endel om historikken i loggen

Kortversjonen så er jeg utrent, noe overvektig og svært motivert.

Hvilken burde jeg starte med? Ut fra øvelsene tipper jeg X-Press? Hvor lenge bør jeg i tilfellet gå på X-press før jeg går over til X-size? Evt omvendt. Om i det hele tatt?

Hva er forresten bakgrunnen for at X-Press kun er 3 dager i uka? Jeg har motivasjon nok til 4-6 dager så lenge det er praktisk mulig i en travel hverdag, vil flere dager ha noe effekt?

Jeg tar gjerne tilbudet ditt om skreddersydd program. Vil jevnlig oppdatere loggen med bilder etterhvert som effekten viser seg.

Ang. problemområder har jeg blitt fortalt at jeg har for korte hofteledds-bøyere(?) og brystmuskler. Jeg er også usikker på om høyrekneet mitt tåler knebøy, Det gikk fint i starten, men måtte blant annet slutte med 1bens-øvelser etter 1 ukes tid. Mulig det går greit etterhvert igjen siden man i knebøy står støtt på begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! jeg har brukt x-zize over en god stund nå. begynte treningen i Januar men begynte ikke med x-zize før i slutten av mai trur jeg. Først da begynte resultatene virkelig og komme, både styrke og str. Likte måten hvordan man trente og likte spesielt at det gikk over 4 dager i uken. brukte det både før og under diet, fungerte like bra hele tiden. Jeg byttet kun ut noen få øvelser som jeg trivdes bedre med, men fortsatt samme måte trening uansett :) Nå som jeg har brukt såpass lenge, vil jeg prøve noe nytt. Har du noen tips til lignende program eller treningsmåte? Målet mitt er og øke i volum samt øke styrke i baseøvelser.

Her er 2 bilder som ble tatt etter ca 2mnd med x-zize og et før jeg startet, resultatene kom fort frem :)post-4651-14440890848795_thumb.jpg

post-4651-14440890837264_thumb.jpg

post-4651-14440890843204_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...