Gå til innhold

"Hetsing" av sunne matvalg


Hanne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du postet bildet av matpakka til ungen din på facebook, mest sannsynlig for å provosere brødfolket og å få "å så flink" -hyllest av helsefolket, og sjokk: brødfolket ble provosert og helsefolket jublet!

Matboksen så kjempegod ut, men å legge det ut på facern er jo å be om reaksjoner. Reaksjoner du helt sikkert skjønte ville komme, så hvorfor leke "sjokkert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du postet bildet av matpakka til ungen din på facebook, mest sannsynlig for å provosere brødfolket og å få "å så flink" -hyllest av helsefolket, og sjokk: brødfolket ble provosert og helsefolket jublet!

Matboksen så kjempegod ut, men å legge det ut på facern er jo å be om reaksjoner. Reaksjoner du helt sikkert skjønte ville komme, så hvorfor leke "sjokkert".

Flere bør legge ut slike matbilder. Alle burde legge ut slike matbilder. Barn blir fôra med drittmat og det er på tide at folk får opp øya for det. Ja til å "leke sjokkert", ja til matpakkebilder, ja til sunn mat og ja til å gni det i fjeset til de som på død og liv skal fôre ungene sine med dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er desverre veldig mange som ikke forstår at halvfabrikat/raske karbs/mettet fett/raske karbs osv... generelt er ugunstig for helsa. Alt for mange tenker kun på "usunt" i forbindelse med kroppsvekt/fett%. Jeg skal jo OPP en del kilo i vekt - men velger likevell sunne matvarer- fordi jeg ikke har lyst å legge meg til dårlige matvaner bare fordi jeg akkurat nå ikke trenger å passe kaloriene (de skal bare være flest mulig!). Så jeg fårspydige kommentarer når jeg spiser laks, egg, nøtter, økologisk peanøttsmør uten sukker, avokado o.l,,, "du som er så tynn trenger jo ikke å spise sunt!"..

Som om kroppen har godt av daglig smågodtspising og Mc.Donalds.... joda. den har bedre av det enn å sulte .men hvorfor spise dritt når jeg liker sunn mat ?! Vil jo helst ta vare på kropppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...