Strølle

Skulderøvelser

20 innlegg i emnet

Noen som har noen fine skulderøvelser for store markerte skuldre?

Trenger noen til å fylle programmet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Facepulls blir mer på bakside skuldre enn fremside?

Jepp, og det er nettopp derfor du bør ha den i programmet.

Selv har jeg veldig overutviklet framside skulder i forhold til bakside, til tross for at jeg har trent veldig mye rygg. Alt du gjør av pressøvelser involverer nemlig framside skulder i stor grad, og da bør man jobbe med bakside skulder pga. symmetri, men mest av alt for å forebygge skader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

CoopersGuns Health, Fitness & BodyBuilding funker fint.

Facepulls: baksideskuldre

Sidehev: Skuldre side

Fronthev: Front

Militærpress:awesome

Skulderpress: manualer sittende f.eks

"Pecdeck" omvendt:

Foroverbøyd sidehev!

Gjør diverse kombinasjoner av disse og også Arnold press.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
CoopersGuns Health, Fitness & BodyBuilding funker fint.

Facepulls: baksideskuldre

Sidehev: Skuldre side

Fronthev: Front

Militærpress:awesome

Skulderpress: manualer sittende f.eks

"Pecdeck" omvendt:

Foroverbøyd sidehev!

Tenkte du på dette som en økt i seg selv, eller bare en håndfull øvelser som er fine?

For min del synes jeg hvertfall fronthev er waste of time med mindre man har underutviklede fremre delts, noe jeg i utgangspunktet ser på som ganske så usannsynlig.

Lame Nordstrom, Synan og STRONG DAD liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tenkte du på dette som en økt i seg selv, eller bare en håndfull øvelser som er fine?

For min del synes jeg hvertfall fronthev er waste of time med mindre man har underutviklede fremre delts, noe jeg i utgangspunktet ser på som ganske så usannsynlig.

Håndfull øvelser til skuldre ja. Hehe!

Edit: Kan se det at fronthev kan være waste of time ja:) Fremre delts får tross alt kjørt seg ekstremt mye i mange øvelser i grunn!:)

Sjokobjarkøy liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Håndfull øvelser til skuldre ja. Hehe!

Edit: Kan se det at fronthev kan være waste of time ja:) Fremre delts får tross alt kjørt seg ekstremt mye i mange øvelser i grunn!:)

Da er vi enig (y)

Ja, jeg vet bare hvordan det er å ende opp med underutviklede bakre delts, og måtte jobbe med dette hardt for å utjevne det.. Begynner å komme seg nå, men fremdeles irriterende :)

Lame Nordstrom og Maxwell liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Da er vi enig (y)

Ja, jeg vet bare hvordan det er å ende opp med underutviklede bakre delts, og måtte jobbe med dette hardt for å utjevne det.. Begynner å komme seg nå, men fremdeles irriterende :)

Holder på med det samme. Så blir mye mer fokus på militærpress,facepulls,foroverbøyd sidehev, omvendt pecdeck osv osv! Irriterende!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

En øvelse (mosifisert øvelse) jeg liker for bakre skulder som treneren min foreslo (og hun har fantasktisk flotte skuldre selv) er hantelroing der man på en måte drar opp med skulderen først for deretter å utføre selve robevegelsen. Vanskelig å forklare men den har vært helt super for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke shrugs. Greier ikke beskrive noe bedre enn det over. Kjenner det nesten bedre i bakre skulder enn noen av de andre øvelsene. Jeg kjører den på rygg-dagen min slik at bakside skulder får jobbet litt ekstra. Har alltid slitt med å få skuldrene til å gro, så det er ikke den ting jeg ikke har prøvd. Begynner endelig å komme seg nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
" Shrugs" du mener ?

Hun mener vel hantelroing der du fokuserer ekstra på å nullstille skuldra di og "slippe" skulderbladet før du begynner å dra, slik at bakside skuldre må jobbe hardere i starten av løftet enn hvis du bare drar med lats.

har forøvring hatt gode resultater med samme teknikk.

Blir det samme som å slippe skuldrene i toppen i nedtrekk, pullups osv, hvor det derimot brukes som et "triks" for de som sliter med å aktivere lats.

BeaG, Maxwell og kim liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hun mener vel hantelroing der du fokuserer ekstra på å nullstille skuldra di og "slippe" skulderbladet før du begynner å dra, slik at bakside skuldre må jobbe hardere i starten av løftet enn hvis du bare drar med lats.

har forøvring hatt gode resultater med samme teknikk.

Blir det samme som å slippe skuldrene i toppen i nedtrekk, pullups osv, hvor det derimot brukes som et "triks" for de som sliter med å aktivere lats.

Jepp, noe sånt ja. Slipper skulderen helt ned og så drar den opp til nullstilling før selve ro-bevegelsen. :)

Sjokobjarkøy liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nei, ikke shrugs. Greier ikke beskrive noe bedre enn det over. Kjenner det nesten bedre i bakre skulder enn noen av de andre øvelsene. Jeg kjører den på rygg-dagen min slik at bakside skulder får jobbet litt ekstra. Har alltid slitt med å få skuldrene til å gro, så det er ikke den ting jeg ikke har prøvd. Begynner endelig å komme seg nå:)

klemmer sammen skulderbladene før du utfører ro bevegelsen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jepp, noe sånt ja. Slipper skulderen helt ned og så drar den opp til nullstilling før selve ro-bevegelsen. :)

kjører roing sånn og=) biter godt i skulderen og får bedre kontakt med ryggen;) fant dette ut av diverse prøving gjennom min tid med jern ;) er mange som drar for mye med biceps på rygg øvelser. biceps hjelper bare i topp posisjon.

Sjokobjarkøy og BeaG liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å trekke skuldrene ned kalles skapulær deprisjon, søker du det på google finner du nok hjelpe øvelser som hjelper deg å trene opp denne bevegelsen. Er teres muskelene og lavator skapula som utfører dette arbeidet. En god øvelse jeg har brukt for å få mer aktivering av lats siden dette slett jeg med i begynnelsen i rygg øvelser. Varmet littegranne opp med lat shrugs, sitt deg i et nedtrekk apparat armene strake. Eneste bevegelsen som skal skje er at skuldrene dine skal klemmes sammen bakover og litt ned, hold skuldrene i denne posisjonen i 1 sek og deretter slipper du skuldrene kontrollert tilbake til start posisjon. Denne øvelsen er god for generelle skulderhelsen. Den er med på å rette på dårlig skulderholdning som for eksempel forover roterte skuldre, noe som forekommer av for mye push(press men nesten ikke eksisterende pull(dra) øvelser. håper dette hjelper deg litt. ;)

Sjokobjarkøy liker dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå