Gå til innhold

Bootybuilding


Marit

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen her som har prøvd opplegget BootyBuilding av Silje Mariela og Eirik Sandvik? http://www.bootybuilding.com/

Jeg har kjørt fase 1 og 2 av dette og er veldig fornøyd.

Når jeg først begynte med styrketrening tok jeg det litt som det kom og det ble veldig tilfeldig hva jeg gjorde på senteret. Kjørte bare på med det som var gøy og brydde meg ikke om set, reps eller hvilken vekt jeg brukte. Etter at jeg bestilte BootyBuilding fikk jeg noe å gå til og jeg visste hele tiden va jeg skulle gjøre. Det hadde jeg også gjort uansett hvilket program jeg hadde valgt, alt som hjalp var å ha en plan å følge.

Det jeg synes er bra med BootyBuilding er at de satser på styrketrening tilpasset jenter og trening som skaper feminin figur. Sitat fra siden deres: "Du har ikke verken anatomi eller fysiologi som en mann, så selv om du fint kan trene som en mann om få resultater av det er det visse ting som ikke tas hensyn til. BootyBuilding er lagt opp rundt typiske problemområder som du MÅ jobbe med for å få de resultatene du ønsker og som også forhindrer at du skader deg i prosessen."

Er det noen andre som har prøvd og/eller følger dette opplegget? Share it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke de ferdigoppsatte fasene, men blir coachet av Silje Mariela og er superfornøyd med engasjementet hennes, treningsprogrammet og diettplanen. Det er en helt annen verden på trening nå enn for 4 uker siden. Jeg digger at det svir i rumpeballene og låra. Kostholdet er og helt perfekt tilpasset meg og min hverdag noe som er viktig for at en skal få til en velykket diett. Jeg er frelst og skal nå til uka kjøre bootybuilding konseptet med Silje på det nye gymmet, jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de ferdigoppsatte fasene, men blir coachet av Silje Mariela og er superfornøyd med engasjementet hennes, treningsprogrammet og diettplanen. Det er en helt annen verden på trening nå enn for 4 uker siden. Jeg digger at det svir i rumpeballene og låra. Kostholdet er og helt perfekt tilpasset meg og min hverdag noe som er viktig for at en skal få til en velykket diett. Jeg er frelst og skal nå til uka kjøre bootybuilding konseptet med Silje på det nye gymmet, jeg gleder meg :D

Ah, så deilig da og så heldig du er som skal på det nye gymmet!

Jeg bor desverre langt unna Oslo og har ikke mulighet til personlig trening med Silje Mariela. Men gjett om jeg skal gripe sjangsen om den kommer! Kunne virkelig tenkt meg å hatt en time med denne dama, synes hun er rå. Du må hilse henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder så langt på med et fullkroppsprogram for nybegynnere. Er over på uke 5 av ca 8 uker. Lurer litt på hva jeg skal begynne med etter dette. Er bootybuilding noe jeg bør prøve meg på da? Nå trener jeg 3 ganger i uka, og det er nok det som er realstisk for meg. Hvor mange ganger i uka trener en på BB? Og er øvelsene vanskelige, eller er de mulige å få til? Følger det med videoer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder så langt på med et fullkroppsprogram for nybegynnere. Er over på uke 5 av ca 8 uker. Lurer litt på hva jeg skal begynne med etter dette. Er bootybuilding noe jeg bør prøve meg på da? Nå trener jeg 3 ganger i uka, og det er nok det som er realstisk for meg. Hvor mange ganger i uka trener en på BB? Og er øvelsene vanskelige, eller er de mulige å få til? Følger det med videoer?

Det tror jeg så absolutt. Det er forskjellige faser man velger og man anbefales å begynne med fase 1. Hver fase baserer seg på 4 fullkroppsøkter med styrke og så er det cardio/tabataprotokoller på slutten av enkelte av øktene. På siden deres så står det at man skal trene minumum tre ganger i uka, så det passer jo deg :) Jeg har egentlig aldri drevet meg skikkelig styrketrening til jeg begynte med dette og synes at etter èn gjennomkjøring så satt de fleste øvelsene ganske bra. Litt juseringer på teknikk har det vært underveis, men det kommer seg desto flere ganger jeg gjør det. Jeg synes ikke øvelsene virket noe spesielt hyperavansert. Når man bestiller får man med komplett beskrivelse av øvelsene, samt link til youtube. Alle dagene er satt opp med antall set og reps og det følger med skjema som man kan loggføre treningen i. Det hele er ganske forståelig og gjennomførbart. :thumbsup: Det må vites at man må betale for å få programmet, men jeg synes det har vært verdt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg så absolutt. Det er forskjellige faser man velger og man anbefales å begynne med fase 1. Hver fase baserer seg på 4 fullkroppsøkter med styrke og så er det cardio/tabataprotokoller på slutten av enkelte av øktene. På siden deres så står det at man skal trene minumum tre ganger i uka, så det passer jo deg :) Jeg har egentlig aldri drevet meg skikkelig styrketrening til jeg begynte med dette og synes at etter èn gjennomkjøring så satt de fleste øvelsene ganske bra. Litt juseringer på teknikk har det vært underveis, men det kommer seg desto flere ganger jeg gjør det. Jeg synes ikke øvelsene virket noe spesielt hyperavansert. Når man bestiller får man med komplett beskrivelse av øvelsene, samt link til youtube. Alle dagene er satt opp med antall set og reps og det følger med skjema som man kan loggføre treningen i. Det hele er ganske forståelig og gjennomførbart. :thumbsup: Det må vites at man må betale for å få programmet, men jeg synes det har vært verdt det. :)

Så flott. Da regner jeg med at jeg bestiller alle fire fasene når jeg er ferdig med fullkroppsprogrammet jeg holder på med nå. Er jo ikke så veldig dyrt, er det det da? Ca 1000 kr for alle fire. Satser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott. Da regner jeg med at jeg bestiller alle fire fasene når jeg er ferdig med fullkroppsprogrammet jeg holder på med nå. Er jo ikke så veldig dyrt, er det det da? Ca 1000 kr for alle fire. Satser på det.

1500 for alle fasene om du bestiller de samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de ferdigoppsatte fasene, men blir coachet av Silje Mariela og er superfornøyd med engasjementet hennes, treningsprogrammet og diettplanen. Det er en helt annen verden på trening nå enn for 4 uker siden. Jeg digger at det svir i rumpeballene og låra. Kostholdet er og helt perfekt tilpasset meg og min hverdag noe som er viktig for at en skal få til en velykket diett. Jeg er frelst og skal nå til uka kjøre bootybuilding konseptet med Silje på det nye gymmet, jeg gleder meg :D

Det gymmet, hvor i Oslo er det? Kan alle melde seg inn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener fitnessbloggens eksperter om dette, truu?? Lurer på om jeg skal hive meg på dette selv, etter jul..

Har nå kjørt x press programmet og div 2 splitter i ca halvt års tid.. Burde jeg starte med fase 1 da? Er ikke helt nybegynner, men ikke den sterkeste dama i skuffen heller..:p

Enig, interessant å høre hva fitnessbloggekspertene mener om BB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt for ustrukturerte er oppsett av trening og kosthold veldig effektivt. I første omgang ville jeg kanskje slengt meg på noen runder med RYP/HST hvor du enkelt kan plotte inn hva du løfter og få programmet til å regne ut hva du skal gjøre.

Jeg er uenig i at gutter og jenter er så veldig forskjellige (sett bort i fra det åpenbare; testosteronnivået og at vi ofte har ulik målsetning). Utover det, så er det vanskelig for meg å komme med noen meninger, når jeg ikke har særlig kjennskap til programmet.

Det med 4 styrkeøkter i uka tipper jeg de baserer seg på den studien som sammenlignet restitusjonsevnen til kvinner og menn. Om så er tilfelle, er grunnlaget svakt - men for alt jeg vet vekter de sin egen empiri, og hvis noen mener noe fungerer på dem - kan man ikke hevde at det ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt for ustrukturerte er oppsett av trening og kosthold veldig effektivt. I første omgang ville jeg kanskje slengt meg på noen runder med RYP/HST hvor du enkelt kan plotte inn hva du løfter og få programmet til å regne ut hva du skal gjøre.

Jeg er uenig i at gutter og jenter er så veldig forskjellige (sett bort i fra det åpenbare; testosteronnivået og at vi ofte har ulik målsetning). Utover det, så er det vanskelig for meg å komme med noen meninger, når jeg ikke har særlig kjennskap til programmet.

Det med 4 styrkeøkter i uka tipper jeg de baserer seg på den studien som sammenlignet restitusjonsevnen til kvinner og menn. Om så er tilfelle, er grunnlaget svakt - men for alt jeg vet vekter de sin egen empiri, og hvis noen mener noe fungerer på dem - kan man ikke hevde at det ikke gjør det.

Hvis en leser litt mellom linjene her høres det ikke ut som om det er veldig positivt instillt overfor programmet, noe som forsåvidt ikke det er noe i veien med. Og si gjerne ifra om jeg tar feil. Men, la oss si at en har kjørt et fullkroppsprogram i 8 uker, og har hatt god fremgang med det. Hva tror du det er lurt å fortsette med? Hvis en skulle velge noe annet (bedre) enn BB?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da misforstod du faktisk :p. Det er vanskelig å uttale meg om noe jeg verken har prøvd eller kjenner deltajene av - men ut fra det jeg vet, så ville jeg kanskje like godt brukt et gratisprogram (RYP) og satt inn mine egne øvelser - til kroner 0.

Et fullkroppsorgram som man trener 3ggr i uken - med lineær periodisering vil være veldig effektivt – veldig lenge. De fleste kan melke ganske mye ut av seg selv, før de trenger assistanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kr for ett treningsprogram høres helt sinnsykt ut i mine ører! Det florerer av gratis treningsprogram der ute. Vil du bruke 1500 kr på trening, så invester heller i noen timer med en personlig trener som kan vise deg riktig teknikk på øvelser. Ikke kast bort pengene på ett over-hypa konsept som bygger på akkurat de samme prinsippene du kan finner drøssevis av gratis oppsett på hvis du googler litt. Det der med at bootybuilding "satser på styrketrening tilpasset jenter og trening som skaper feminin figur", er jo bare ren og skjær markedsføringsstrategi som er beregnet på å trekke til seg jenter uten nevneverdig peilig for å lure dem til å betale 1500 kr for noe de lett kan lese seg til uten å betale en krone. Dette er bare min mening vel og merke. Har ikke prøvd å programmet, men tror jeg kjenner lusa på gangen eller noe i den dur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Robert: Hva tenker du om dette?

Etter evaluering og coaching av en rekke kvinner samt erfaringer fra andres coacher om temaet er det uten tvil visse problemer som nesten ALLTID er tilstedeværende hos kvinner.

  • Stramme hofteleddsbøyere
  • Svai korsrygg
  • Forflyttet tyngepunkt
  • Svake setemuskler (både gluteus maximus, medius og utrotatorer).
  • Svak kjernemuskulatur
  • Redusert ankelmobilitet

http://bootybuilding.no/hvorfor-velge-bootybuilding/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 kr for ett treningsprogram høres helt sinnsykt ut i mine ører! Det florerer av gratis treningsprogram der ute. Vil du bruke 1500 kr på trening, så invester heller i noen timer med en personlig trener som kan vise deg riktig teknikk på øvelser. Ikke kast bort pengene på ett over-hypa konsept som bygger på akkurat de samme prinsippene du kan finner drøssevis av gratis oppsett på hvis du googler litt. Det der med at bootybuilding "satser på styrketrening tilpasset jenter og trening som skaper feminin figur", er jo bare ren og skjær markedsføringsstrategi som er beregnet på å trekke til seg jenter uten nevneverdig peilig for å lure dem til å betale 1500 kr for noe de lett kan lese seg til uten å betale en krone. Dette er bare min mening vel og merke. Har ikke prøvd å programmet, men tror jeg kjenner lusa på gangen eller noe i den dur:)

1500 kr er for alle fasene av programmet. Det vil si minst 16 uker med oppsatt trening :-)

Jeg er enig med deg at det finnes mange gode gratisprogram ute på nettet, men som ganske ny på styrketrening synes jeg at dette var veldig bra. Jeg tror ikke alt er ren markedsføring, fordi jeg ser forskjell på områder som jenter gjerne vil forandre på, spesielt på rumpa. Kan hende jeg har fått samme resultat om jeg har lest meg opp til hvilke øvelser som er best for rompa, men for meg som var ganske fersk på styrketrening, var dette helt ypperlig. Etterhvert som jeg lærer mer vil jeg komme til å sette opp mitt eget program, med øvelser jeg liker. Men som sagt, som nybegynner synes jeg det var ganske bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trenger bootybuilding for å komme seg på gymmen, andre klarer seg med "det vanlige" ;) Er jo forskjell på oss og det er helt greit :D

Det var akkurat det som fikk meg til å dra på trening og ha noe konkret å gjøre der. ;) En fin startmotivator til å tørre å entre styrkerommet og bli trygg på å være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...