Gå til innhold

Mister Motivasjon


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Handlet inn for en Uke for PSMF nå. Se hvordan det går. Håper på det beste

Man håper ikke på det beste. Man har troen på seg selv!:D

ÉN uke. 7 dager. Om du går inn for det og virkelig vil så klarer du å holde deg til PSMF - all in - i én uke. Og med dine 150kg så vil resultatene vise seg. Jeg sier ikke at etter syv dager er det gjort, men tipper du får motivasjonsboosten du trenger for å komme i gang og holde det gående:)

Jeg har troen på deg!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sjokoladebarene jeg har fått i meg. Det er dette her. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/quick-diet-complete-40-porsjonsposer

Jeg er fast bestemt på å gå ned i vekt. Jeg blir sliten av å bare gå til butikken. Jeg har vanskeligheter for å holde meg i aktivitet pga vekten. så er bare en ting å gjøre å det er å gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men klarer ikke holde meg:

Du skriver en hel masse tull Christoffer Nygaard. Å gå opp på det matinntaket du beskriver, er komplett umulig. Enten spiser du MYE mer enn du nevner, ellers er du en medisinsk sensasjon.

Kutt ut de barene, pulveret og det forbaska tullet der. Har du matvekt ? Hvis nei, kjøp en sporenstreks. Har du konto på diett.no, eller tilsvarende loggeside for mat ? Hvis nei, skaff en så kjapt som mulig.

Du trenger også kalkulator, notatblokk og en penn eller 3

Begynn å kjøpe mat du vet er bra for deg, vei mengdene og logg hva du spiser. Du vet at kylling, fisk og rent kjøtt av både okse og svin går bra. Grønnsaker går bra, du skal også ha meieriprodukter, egg, nøtter og annet variert. Husk at noe av dette er svært kalori-rikt, nøtter og fet ost må du spise med måte. Unngå tilsatt sukker, syltetøy og youghurt er fy-fy. Loff og pasta er fy-fy.

Du skal spise ca 2500Kcal om dagen. Sett igang å vei, og regn ut via diett.no. Du finner ut måter du kan spise deg mett på, om du forsøker . Forsøkå veie en paprika, da finner du ut at du kan spise HELE uten at det nesten syns på kaloriinntaket, det samme gjelder agurk, løk, brokkoli, og flere andre matvarer som uansett står på JA lista.

Å være overvektig er som å være alkoholiker, fornektelse er et veldig fint forsvar. Jeg spiste selv bare " litt " nøtter ( som var en hel, ganske liten pose ) samt "litt" Snickers ( som bare var to ganske små hele snickerser, som egentlig ikke var så små engang, de var faktisk veldig store ) litt potetgull ( det var litt igjen i posen på 300gram etter at jeg var ferdig ) og sånn kan jeg ramse opp ting jeg " glemte " at jeg hadde spist. Det var tross alt en grunn til at jeg veide nærmere 125kg selv ( ! )

Når erkjennelsen om at jeg sakte, men sikkert tok livet av meg selv sank inn, steg motivasjonen til uante høyder. Etter 1 år med knallhard fokus, har jeg gått ned nærmere 35kg, jeg har fortsatt litt igjen for å nærme meg de med ribbevegg foran. Men jeg har gjort jobben SELV; med gode tips, støtte og heiagjengen her på siden på sidelinja, og det har du også. Om du vil.

Sånn, der fikk du dagens skjennepreken. Håper du tar det positivt, for det er positivt ment. Begynn med det mest elementære, logg og vei maten du spiser, og da mener jeg ALL maten. Lær deg å like mat du kanskje ikke er 100% fan av, for det er det du må spise, om du skal gå ned. Lær deg å finne DINE alternativer om det er noe du føler du ABSOLUTT ikke klarer spise, spør om tips, råd og konkrete forslag til endringer.

Fysisk aktivitet må du også igang med, men maten er enda mer viktig, så begynn der. Så tar vi det fysiske i neste omgang.

Første tipset, som virker ganske banalt, er UNNGÅ FOR ALL DEL SKADER. Det er veldig vanlig å kjøre igang så hardt at man ender opp med betennelse ett eller annet sted, eller vondt. Og da bør man ikke trene, ikke sant ? Du ser tegninga. Jeg har endel tips her også, for jeg har ( nesten) vært der du er, og veit åssen du har det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Når man slanker seg er det fort gjort å havne i sparebluss

Det finnes ingenting som tyder på at fenomenet sparebluss eksisterer. Selv om både vitenskap og logikk kan motbevise denne myten, er den likevel en av de mest seiglivete.

Hadde kroppen vår kunne tilpasset seg hundre prosent, ville vi forbrent null kcal ved å ikke spise. Dette er ikke mulig, og innebærer at vi dør.

Kroppen kan gjøre noen tilpasninger. Blant annet ser vi at et energiunderskudd fører til at hvileforbrenningen går ned, energikostnaden ved å bevege seg synker, den spontante og uregelmessige aktiviteten senkes indirekte, mens appetitten vår stiger. Summen av disse forandringene vil kunne redusere forbrenningen din og gjøre det vanskeligere å holde seg unna potetgullskåla.

Den kan derimot ikke stoppe opp forbrenningen din, eller tilpasse seg store energiunderskudd. Dette bevises blant annet ved å se nærmere på effekten av såkalte lavkaloridietter (fork: VLCD). Man går ikke alltid like mye ned i vekt som energiunderskuddet skulle tilsi, men man går likevel mye ned i vekt.

Har du fått med deg de 5 vanligste mytene om å gå ned i vekt? - Fitnessbloggen

Takk for oppklaringen... :p Jeg er ganske fersk i gamet, men lærer masse fra dette forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner så godt igjen mentaliteten din, på godt og vondt.....

Men det faktum at du poster at det er tungt her er jo kjempe bra! Det forteller meg at du brenner etter forandringer og er åpen for å finne løsninger :)

Stikk en tur innom loggen min hvis du gidder. Jeg har fått tilbakemelding fra flere andre på at de finner motivasjon i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har diett.no å si til meg:

Kalori-mål: Kcal/day (-1268 Kcal/day)

For å holde nåværende vekt Utregnet daglig kaloribehov: 2660 kcal, basert på BMR og aktivitetsnivå: Avslappet (lite er ingen trening) (107kg, 183cm, 35years)

Dette er hvis jeg har tenkt å være 83,0 kg ved årsskiftet....

Det betyr at for å nå mine mål, så er jeg nødt til å finne en måte å kutte 1268 kcal fra mitt daglige behov (som er på 2660 kcal) for å opprettholde vekta.

Den absolutt enkleste måten å gjøre dette på er ved hjelp av kosthold! Men trening hjelper selvfølgelig også ;)

Som en tommelfingerregel kan du si at hvis du går en kilometer forbrenner du ca like mange kalorier som du har kroppsvekt i kg.

Så hvis du veier 100 kg og går ei mil, så tilsvarer det 1000 kcal. Mind you, dette er broscience, så ikke anse det som gospel ;)

I teorien har det ikke noe å si om du går sakte, normalt, fort, jogger eller spurter, for jo fortere du tilbakelegger strekningen, jo mindre tid vil du jo bruke på treningen, så forbrukt energi vil bli lik. Dette er en sannhet med modifikasjoner ettersom du har en større bevegelses bane ved jogging (du får litt mer opp/ned bevegelse i tillegg til distansen) og det er sikkert andre faktorer som spiller inn og, men som sagt, som tommelfingerregel..... ;)

Men jeg snakka meg fullstendig bort her :D For å svare på spørsmålet ditt, så synes jeg personlig at du ligger bra an hvis du har et kaloriunderskudd på 1669 hver dag! Som du ser trenger jeg "kun" 1268 i underskudd hver dag for å nå målet mitt, og det er et mål som innebærer en vektnedgang på over 1,1 kg i uka.

Nå er det jo alltids bedre om du forbrenner mer, men det kan man jo si uansett hvor mye man forbrenner.... Det viktige er at du ligger i underskudd uka sett over ett. Om du går litt over en dag har det ingenting å si så lenge du ligger under de 6 andre :)

Du må forbrenne ca 7500 kcal for å miste ett kilo kroppsfett, så om du går 1 mil hver dag har du jo 1 kilo i uka KUN på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde nåværende vekt Utregnet daglig kaloribehov: 4380 kcal, basert på BMR og aktivitetsnivå: Moderat aktiv (moderat trening 3 - 5 ganger per uke) (145kg, 184cm, 23years)

Vektreduksjon: 45 kg (0.19 kg/day 1.33 kg/week, 5.7 kg/month)

Varighet: 237 days

Jeg vet jeg har satt meg et veldig stor mål. Men jeg må det for å holde meg i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde nåværende vekt Utregnet daglig kaloribehov: 4380 kcal, basert på BMR og aktivitetsnivå: Moderat aktiv (moderat trening 3 - 5 ganger per uke) (145kg, 184cm, 23years)

Vektreduksjon: 45 kg (0.19 kg/day 1.33 kg/week, 5.7 kg/month)

Varighet: 237 days

Jeg vet jeg har satt meg et veldig stor mål. Men jeg må det for å holde meg i gang

Det er LANGT ifra umulig å nå de målene der :)

Bare pass på kostholdet, så går det nærmest av seg selv ;) (+ gå 1 mil hver dag, for DA går det av seg selv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er her og støtter deg, bro!:D Dette klarer du fint!:)

Om du har søtsug så kan jeg anbefale deg en Mager kesam box blandet ut i Fun light saft av ditt valg. Smaker VELDIG godt!

Er noe som så si 99% av folka her inne spiser. Hvordan de får i seg Cottage Cheese on the other hand er ett mysterium:bored:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er her og støtter deg, bro!:D Dette klarer du fint!:)

Om du har søtsug så kan jeg anbefale deg en Mager kesam box blandet ut i Fun light saft av ditt valg. Smaker VELDIG godt!

Er noe som så si 99% av folka her inne spiser. Hvordan de får i seg Cottage Cheese on the other hand er ett mysterium:bored:

4 real? Jeg gomler i meg 1 boks cc daglig. Det har blitt helt uvurderlig for meg. Får totalt abstinenser hvis jeg har feilberegna og er tom en dag :/ Jeg synes det funker fett som erstatning for/i tillegg til ris/poteter :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har også slitt mye psykisk med vekta, og veit hvor langt nede den drar deg.. I fjor valgte jeg å teste ketose (sjekk det opp) :) for å få fortgang i vektnedgang sammen med det daværende treningsopplegget mitt (kondisjon/utholdenhet, svak styrke, trener for å ikke miste muskelmasse mens man er i ketose). Var superstreng diett, og du får virkelig testa viljestyrken din, men hvis du virkelig vil det, så får du det garantert til! Resultatet mitt var at 10 uker senere hadde jeg 21 kg mindre på meg, og jobben var å vedlikeholde det. Nå er planen min og fortsette vektnedgangen, sakte men sikkert, slik det burde være. Ting tar tid, og man må rett og slett bare holde ut! Detta klarer du!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...