Gå til innhold

Mister Motivasjon


Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen.

Det er en stund siden jeg har lagt inn et innlegg her nå. Grunnen er pga psyken min tok kontroll en stund å satt meg på bakbena.

Jeg har prøvd nå å gå ned i vekt på mange forsjellige måter. Jeg går nå på Quick diet complete Med Ripped hardcore for å få en boost i vektnedgangen min. Men det skjer ingenting. Jeg har gått lange turer hver dag siden jeg ikke har økonomi til treningssenter for øyeblikket pga Studier. Jeg har faktisk gått opp i vekt å fettprosenten har ikke forrandret seg.

Er det noen som har noen gode råd til meg som kan hjelpe meg med å fortsette med dette. Jeg er i ferd med å gå på veggen. Jeg er så tung at det er hard for meg å gå til butikken omtrent.

Mvh

Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå så blir det frokost med havregryn rosiner og banan for å få i meg karbo i starten av dagen. bare for å få igang forbrenningen fort. Og kanskje et lite kylling måltid midt på dagen

Er det alt du spiser i løpet av dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke veie 150kg og ikke gå ned i vekt ved å spise 700 kalorier om dagen. 700 kalorier om dagen er ikke nok for å holde alle de livsviktige kroppsfunksjonene gående. Spiser du virkelig så lite hver eneste dag, eller får du i deg mer enn du tror? Selv om du hadde vært hjemme på sofaen hele dagen ville det ikke vært nok mat for kroppen din. Du kan ikke ha gått opp 10kg på 8 måneder ved å spise det der hver dag. Det strider i mot alle naturens lover. Om du da i tillegg beveger deg mye hver dag og trener styrke, selv om det er lett, så er det noe virkelig feil. Er du sikker på at du er 100% ærlig med deg selv og oss når du sier dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke kroppen i sparebluss da? Hvis den er så mye i underskudd, så gjør den vel alt den kan for å spare på energien og å legge på seg?

1. Når man slanker seg er det fort gjort å havne i sparebluss

Det finnes ingenting som tyder på at fenomenet sparebluss eksisterer. Selv om både vitenskap og logikk kan motbevise denne myten, er den likevel en av de mest seiglivete.

Hadde kroppen vår kunne tilpasset seg hundre prosent, ville vi forbrent null kcal ved å ikke spise. Dette er ikke mulig, og innebærer at vi dør.

Kroppen kan gjøre noen tilpasninger. Blant annet ser vi at et energiunderskudd fører til at hvileforbrenningen går ned, energikostnaden ved å bevege seg synker, den spontante og uregelmessige aktiviteten senkes indirekte, mens appetitten vår stiger. Summen av disse forandringene vil kunne redusere forbrenningen din og gjøre det vanskeligere å holde seg unna potetgullskåla.

Den kan derimot ikke stoppe opp forbrenningen din, eller tilpasse seg store energiunderskudd. Dette bevises blant annet ved å se nærmere på effekten av såkalte lavkaloridietter (fork: VLCD). Man går ikke alltid like mye ned i vekt som energiunderskuddet skulle tilsi, men man går likevel mye ned i vekt.

Har du fått med deg de 5 vanligste mytene om å gå ned i vekt? - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også anbefalt PSMF dietten slik FrkHoel gjør. Utfører du den 100% og ikke lurer deg selv vil du uansett oppnå resultater. Hvis ikke ville jeg anbefalt deg å lese denne: Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres - Fitnessbloggen

Asle har rettet den spesifikt mot jenter, men det gjelds like mye for gutter i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 75,6 kg og spiser 1500 kcal hver dag og har gått ned 4,8 kg på 4 uker. Mye er sikkert vann- i hvert fall første uken.

Men du kan, som alle her sier, spise mye mer og gå ned i vekt :) Les artiklene som er lagt ut her, logg maten på feks diett.no (gratis) og så skal du nok komme ned i vekt og være mett. Du skal være på diett en stund, tror det er viktig å være mett og tilfreds med kostholdet.

Lykke lykke til :D

Ps: lag deg gjerne en logg så vi kan følge deg ned i vekt :)

Edit: jeg er ikke på PSMF, bare kaloriunderskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på den PSMF dietten. går det ann å bytte ut 1/1 boks cottage cheese Med egg?

Du trenger ikke spise cottage cheese en gang. Skal du erstatte noe med egg så kan du kun spise eggehviten, og da blir det mange egg.

Mitt beste forslag er å holde seg til kjøtt/fisk/fugl istedet for å rote med cottage cheese og eggehviter. Men det er selvføgelig opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på den PSMF dietten. går det ann å bytte ut 1/1 boks cottage cheese Med egg?

Som FrkHoel sa, nei det går ikke.

Jeg vil råde deg til å prøve å tenke at dette ikke er noe du skal gjøre for resten av livet ditt og at du kjører på med PSMF nøyaktig slik det står at det skal gjøres, uten å gjøre noen tilpassninger. Det er da du får best resultater. Med en gang du legger til litt her og der vil det ikke lenger være PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...