asianface

Hvor sunt er pepsi max og coca cola zero?

45 posts in this topic

Hører stadig at det er farlig pågrunn av tilsetningsstoffer, også folk som har lagt på seg av for MYE pepsi max.

Hva er deres mening om denne type brus?

Fortsetter under...

Min mening er at da må de ha drukket jæææævlig mye pepsi max eller spist andre ting som er langt mer kaloriinnholdig og gitt skylda på brusen. Jeg 100% overbevist om at denne type brus ikke er fetende.

IdaL007 likes this

Jeg synes det er galt å kalle det sunt, men det er kalorifritt/sukkerfritt. Men det inneholder jo masse stoffer som sikkert ikke er helt bra for kroppen ved inntak at enorme mengder....men alt med måte, og det er sikkert mer sunt enn sukkerholdige drikker :)

Men sunt er det nok ikke =)

asianface likes this

Du legger deg ikke på av pepsi max (så lenge du ikke har en uniiiiik sjelden sykdom som er grunnen, og vennligst IKKE LA DETTE BLI EN ASPARTAMTRÅD)

Eivind_Lie and asianface like this

Helt uproblematisk bortsett fra at syra ikke er bra for tennene.

Hvor vidt noe er sunt eller ikke har med helheten av kostholdet å gjøre. Hvis light brus kan hjelpe en tjukkas til å innta færre kalorier så er det veldig sunt. Tilsvarende vil et kalorioverskudd av frukt, grønnsaker og bær være usunt i samme situasjon.

asianface, Aisha and VegarL like this

Dette skal ikke være en aspartamtråd takk.

Sunt eller usunt. Jeg drikker det hver dag minst et glass på diett, og har gått ned mye i fettprosent på diett.

Det finnes ting som er verre, og vi burde bry oss mer om :)

VegarL likes this

Annonse

Voldsomt mange kunstig søtning/pepsi max tråder det skulle være for tiden

Lloyd likes this

Farlig, nei. Sunt, nei. Og da regner jeg sunt som man ellers sier om mat: rene produkter, lite bearbeidet, ikke kjemisk fremstilt, osv.

Du blir ikke feit av denne type brus, men i mine øyne blir aldri brus (hverken med eller uten sukker) SUNT. Her er det forskjellige oppfatninger om hva sunt er, men per min definisjon er cola zero et usunt produkt.

Men, jeg drikker det allikevel for kos. Folk som drikker det hver dag skjønner jeg ikke. Må da rape/fise mye med all den kullsyren?

Shenjing and Marita like this

Det kommer an på hva du definerer som sunt.

Du kommer ikke til å gå opp i vekt av lettbrus, men det kan skade tennene dine. Noen kan reagere på tilsetningsstoffene i brusen, andre vil ikke få noen problemer.

IdaL007 and asianface like this

Annonse

Bakterier er godt for immunforsvaret. Ellers blir du porselen.

Hvor kom bakterier inn i dette?

Jeg drikker masse cola zero på diett jeg, fungerer helt fint. Ikke har jeg blitt gæren i huet heller. :huh:

IdaL007 likes this

Jeg lever enda. Bevis nok. Og når jeg skal ned i vekt, drikker jeg ofte mer enn jeg pleier, og merker ikke det på nedgangen.

Men om alle tilsettningstoffene er sunt... :rolleyes:

asianface likes this

Til alle dere som spiser "rent": Hva med sprøyemidlene som brukes på frukt og grønnsaker, er det sunt?

Til alle dere som spiser "rent": Hva med sprøyemidlene som brukes på frukt og grønnsaker, er det sunt?

Som med alle andre tilsetningsstoffer og kontaminanter er de under konstant overvåkning mtp eksponering og helserisiko.

Som med alle andre tilsetningsstoffer og kontaminanter er de under konstant overvåkning mtp eksponering og helserisiko.

Jeg fant dette i en av de hundre andre trådene om aspartam. Jeg har byttet ut "aspartam" med "sprøytemidler", og det blir mitt svar til deg og alle andre som hevder at grønnsakene du kjøper ikke er giftige ;)

Jeg har sagt HELE veien at jeg ser poenget ditt!

Det er DU som er så ufattelig opptatt av å kverulere, at du fatter det ikke selv engang.

Sprøytemidler er gift, og kjemisk fremstilt. Å sammenlikne dette med næringsstoffer som er naturlige er ren manipulasjon.

"Det er ikke SÅ giftig." "Det er ikke skadelig ved SMÅ doser"