Gå til innhold

Hvor sunt er pepsi max og coca cola zero?


asianface

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er galt å kalle det sunt, men det er kalorifritt/sukkerfritt. Men det inneholder jo masse stoffer som sikkert ikke er helt bra for kroppen ved inntak at enorme mengder....men alt med måte, og det er sikkert mer sunt enn sukkerholdige drikker :)

Men sunt er det nok ikke =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uproblematisk bortsett fra at syra ikke er bra for tennene.

Hvor vidt noe er sunt eller ikke har med helheten av kostholdet å gjøre. Hvis light brus kan hjelpe en tjukkas til å innta færre kalorier så er det veldig sunt. Tilsvarende vil et kalorioverskudd av frukt, grønnsaker og bær være usunt i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farlig, nei. Sunt, nei. Og da regner jeg sunt som man ellers sier om mat: rene produkter, lite bearbeidet, ikke kjemisk fremstilt, osv.

Du blir ikke feit av denne type brus, men i mine øyne blir aldri brus (hverken med eller uten sukker) SUNT. Her er det forskjellige oppfatninger om hva sunt er, men per min definisjon er cola zero et usunt produkt.

Men, jeg drikker det allikevel for kos. Folk som drikker det hver dag skjønner jeg ikke. Må da rape/fise mye med all den kullsyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som med alle andre tilsetningsstoffer og kontaminanter er de under konstant overvåkning mtp eksponering og helserisiko.

Jeg fant dette i en av de hundre andre trådene om aspartam. Jeg har byttet ut "aspartam" med "sprøytemidler", og det blir mitt svar til deg og alle andre som hevder at grønnsakene du kjøper ikke er giftige ;)

Jeg har sagt HELE veien at jeg ser poenget ditt!

Det er DU som er så ufattelig opptatt av å kverulere, at du fatter det ikke selv engang.

Sprøytemidler er gift, og kjemisk fremstilt. Å sammenlikne dette med næringsstoffer som er naturlige er ren manipulasjon.

"Det er ikke SÅ giftig." "Det er ikke skadelig ved SMÅ doser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...