Gå til innhold

Zercher squat, erfaringer?


OhMickey

Anbefalte innlegg

Leste nettopp en artikkel:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2455#.URK-RqV2SJl

Hvor de nevner zercher squats. Aldri hørt om denne varianten av knebøy før, og har ingen anelse om hvordan den tar annerledes enn vanlig knebøy?

Tar ikke knebøy(ja jeg vet, skyt meg), men må rett og slett ligge med ryggen nesten parallelt med gulvet for å komme dypt nok ned.

Kan dette være en bedre variant for meg med mine lange bein og overkropp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille erfaring som består av 3 serier med zercher squats, sier at den er fantastisk.

Er en av de som sliter med buttwink på både frontbøy og vanlig knebøy, men på zercheren er den så og si borte. Stangplasseringen gjør at vekta fordeles veldig annerledes, og du tillates å sette deg mer "ned og bak" uten å tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar frontbøy ja, liker den godt, men føler jeg trenger en øvelse til å variere med. Er egentlig litt bitter siden knebøy ikke funker for meg :p

Sliter også med buttwink, men har ærlig talt ikke gjort noen innsats på å bli kvitt den.

Tror jeg skal forsøke den på morgendagens økt allerede jeg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tenkte jeg også, men det å kjøre frekvensen til martin norum noen ganger i uken fikk meg dypere i knebøy.

Jeg HATER å tøye, gjør det bare i ny og ne.

Hva er det for noe? Tøying er det værste jeg vet. Har ikke tøyd ut en eneste gang etter at jeg leste en artikkel for 2 år siden om at det ikke hadde noe å si for gangsperra alikavel, heh :p

Havner ikke ryggen din utrolig mye fremover i bøyen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe? Tøying er det værste jeg vet. Har ikke tøyd ut en eneste gang etter at jeg leste en artikkel for 2 år siden om at det ikke hadde noe å si for gangsperra alikavel, heh :p

Havner ikke ryggen din utrolig mye fremover i bøyen da?

Nå tøyer jeg for skadeforebygging og mener ALLE burde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går inn på loggen min så ser du på videoen jeg postet idag så vil du set at jeg ikke er særlig langt frampå :)

Vil heller påstå at det gjør at ryggen ikke går for langt fram på :)

Skal faktisk prøve dette her. Er greia at du skal merke forbedring om du tar knebøy etterpå, eller er dette noe du må gjøre en del ganger før du merker resultatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke jeg troen på at det forebygger skader heller, har lest en del studier på dette som tilsier at det er litt bortkastet tid, så ikke noe jeg prioriterer til vanlig :)

Har du linken til disse studiene?

Tøying er gull verdt for skadeforebygging. Det er en grunn til at man tøyer ut hoftene, bakside lår, setemuskelen etc og det er for skadeforebygging.

Om du har dårlig fleksibilitet i leggene og dårlig mobilitet i hoftene så vil du være mye mer utsatt for skader om du prøver å gå veldig dypt i knebøy. Teknikken blir bedre med hjelp av tøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du linken til disse studiene?

Tøying er gull verdt for skadeforebygging. Det er en grunn til at man tøyer ut hoftene, bakside lår, setemuskelen etc og det er for skadeforebygging.

Om du har dårlig fleksibilitet i leggene og dårlig mobilitet i hoftene så vil du være mye mer utsatt for skader om du prøver å gå veldig dypt i knebøy. Teknikken blir bedre med hjelp av tøying.

Does Stretching Prevent Injuries? | Runner's World & Running Times blandt annet. Har lest flere norske artikler om daken uten å ha lagret linken :) Men folk har forskjellig mening om den saken da !

Skal teste disse mobilitetsøvelsene, og denne zercher squat også forsåvidt. Greit å ha flere ting å variere med enn bare frontbøy, blir kjedelig i lengden ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper meg så sykt, har forsøkt så mange ganger, har bare gitt opp, funnet ut at det ikke passer kroppen min. Hater å tøye :p

Bare slenger det ut der, men om du ønsker, så kan vi finne en dag det passer å se litt på bøyen din sammen. Kan jo hende det ikke er så ille som du skal ha det til. Du vet hvor du finner meg om det er av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slenger det ut der, men om du ønsker, så kan vi finne en dag det passer å se litt på bøyen din sammen. Kan jo hende det ikke er så ille som du skal ha det til. Du vet hvor du finner meg om det er av interesse :)

Ja kanskje det! Bøyen min er helt elendig, men vet det hvertfall selv! Skal prøve meg litt fram på disse mobilitetsgreierne, så kanskje jeg avtaler en dag med deg litt senere så jeg får litt hjelp til bøyen, hadde jo vært fint det !;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...