Gå til innhold

Transformation tråder - Hvorfor nesten aldri "feite" med fantastiske resultater?


Langsiktig

Anbefalte innlegg

Når det kommer ut nye artikler med transformation osv fra diverse sider som simplyshredded, cutandjacked, iform, treningsforum, fitnessbloggen, osv osv osv...

Så ser jeg nesten aldri, en person som går fra å være "feit" typ 20+++ i fett% til å bli i megaform.

Hver bidige gang er det "I was skinny trained 2years now i am a fitness model" opplegg. Er det noe i det? De som alltid har vært tynn har gener/noe som gjør at de kan oppnå slikt vs de som "alltid" er feit?

Eks: http://www.simplyshredded.com/ross-dickerson.html

PS: Ja, selvfølgelig kan det være "andre ting" inne i bildet som legemidler, men ja. I think you get my point!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha tatt Simplyshredded "renhetsnivå" med en stor bøtte grov veisalt :p for starters.

Som jeg skrev:

PS: Ja, selvfølgelig kan det være "andre ting" inne i bildet som legemidler, men ja. I think you get my point!

Men har også 99% av de som faktisk har hatt en god "forskjell" på norske forumer også, har gått fra tynn=ripped og mye muskler, mens resterende 1% går fra feit, til tynnfeit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at du opplever det på den måten, for jeg (som jente) har faktisk tenkt på det samme men opplever situasjonen stikk motsatt. Kanskje det er en kjønnsdimensjon her, at "transformasjonsgutta" er skinny folk som blir svære mens "transformasjonsjentene" er svære folk som blir skinny fit? Ikke veldig overraskende kanskje, men like fullt ganske interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ser jeg nesten aldri, en person som går fra å være "feit" typ 20+++ i fett% til å bli i megaform.

Hva er din definisjon av megaform? Superripped kan-stille-i-fitness-i-morgen form? Eller normal og sunn fettprosent? For sistnevnte vil jeg si det er ganske mange eksempler på, blant annet 1, 2, 3, 4, 5 fra de siste to årene på fitnessbloggen. I tillegg til veldig mange her. Men du sikter kanskje mer mot å gå fra godt overvektig til "fitnessmodell"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er din definisjon av megaform? Superripped kan-stille-i-fitness-i-morgen form? Eller normal og sunn fettprosent? For sistnevnte vil jeg si det er ganske mange eksempler på, blant annet 1, 2, 3, 4, 5 fra de siste to årene på fitnessbloggen. I tillegg til veldig mange her. Men du sikter kanskje mer mot å gå fra godt overvektig til "fitnessmodell"?

Det jeg da legger i "megaform" er vel egentlig strand klar, type forholdsvis godt markert(ikke scene klar, men godt markert). Ingen av de 1-5 vil jeg si er i den "formen". Er flere på medlemssiden.

Fra 18 til 22 år

img_0228-jpg.285

?temp_hash=0d3424e4a0d58ff776a5f7d76a85c8e9

Denne tråden trenger en PLYO. Bilder fra 2000 til 2011 :)

Slenger meg på...

Dette er fra jeg var 20/21 frem til i dag. er 26 nå...

[ATTACH=full]24[/ATTACH][ATTACH=full]25[/ATTACH][ATTACH=full]26[/ATTACH]

Bare eksempler fra første siden, fra forholdsvis tynne menn, som går til "Buff" og strand klar!(plyo er vel hakket vassere, men men)!

Det jeg egentlig lurer på for meg selv er, er det kroppstypen som er avgjørende? Typ de som alltid er "Hardgainere" får musklene, men ikke fett? mens de som "alltid" er 20%+++ vil alltid slite med dette?

Selvfølgelig, det vil nok kunne gå ann å diskutere dette ned til hormoner, testostoron,sykdommer, mental vilje og andre faktorer.. Men ja... Ser FÅ av de som går fra 20%++ til strand klar vs tynn til strandk klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du først blir feit, så er du "fucked". Du kan skape nye fettceller, men du kan ikke fjerne de, du kan "de-flate" de. Ulempen er at de fylles like fort opp igjen om du ikke er forsiktig med forbruket. De som ikke har så mange fettceller i utgangspunktet, gjerne de spinkle jävlarne, de kan leangaine og ikke øke antall fettceller noe nevnverdig.

Correct me if I'm wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er vi som er tynne/tynnfeite/lubne men ikke feite som ivrer etter å få muskler, det er vi som kjøper alle mulige produkter, det er vi som har interessen. En feit fyr på 150kg har ofte et annet syn på kropp, klart han vill se bra ut, men han vill kanskje ikke bli den store muskelmannen, han vill bare bli tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på at den som ønsker å redusere fettprosenten må ligge i et kaloriunderskudd for å oppnå endringen, noe som ikke er optimalt for muskelvekst. Så først på vedkommende ned i fett, for så å kanskje evt begynne å bygge muskler.

En som er en spinkel manlet må ete mye (nesten hva de vil) for å oppnå muskelvekst.

Samtidig er det vel også sånn at de som har en del ekstra kilo ofte har en større muskelmasse under fettet rett og slett på grunn av alle kiloene de må bevege seg rundt med.

I dunno. Kun spekulasjoner/høytenkning fra min side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du først blir feit, så er du "fucked". Du kan skape nye fettceller, men du kan ikke fjerne de, du kan "de-flate" de. Ulempen er at de fylles like fort opp igjen om du ikke er forsiktig med forbruket. De som ikke har så mange fettceller i utgangspunktet, gjerne de spinkle jävlarne, de kan leangaine og ikke øke antall fettceller noe nevnverdig.

Correct me if I'm wrong.

Is this really true?o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel aldri vært bælfeit, men nokså fluffy. Se på første siden

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/stokkeland-fat-is-the-new-awesome.19661/

Har ingen nye bilder nå, men om du skulle lure så er jeg tilbake til feit :D Så det er som Ojive sier, har du en gang vært tjukk er det mye lettere å gå tilbake der man var. Kanskje til og med gå forbi der man var...host host fra 82 til 105 kg. Nå har jeg riktignok gjort dette bevisst over tid, men anyway. For min del er det ikke noe problem å gå ned dit igjen. Men ja, jeg må være mer forsiktig enn supertynne Ola som i sin barndom veide 40 kg og hadde overarmer på str på lillefingeren min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vel aldri vært bælfeit, men nokså fluffy. Se på første siden

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/stokkeland-fat-is-the-new-awesome.19661/

Har ingen nye bilder nå, men om du skulle lure så er jeg tilbake til feit :D Så det er som Ojive sier, har du en gang vært tjukk er det mye lettere å gå tilbake der man var. Kanskje til og med gå forbi der man var...host host fra 82 til 105 kg. Nå har jeg riktignok gjort dette bevisst over tid, men anyway. For min del er det ikke noe problem å gå ned dit igjen. Men ja, jeg må være mer forsiktig enn supertynne Ola som i sin barndom veide 40 kg og hadde overarmer på str på lillefingeren min

Men for en som har gått fra å vere feit ->fit->feit igjen, er det da lettere å gå ned igjen? Uansett så kan jeg ikke skjønne(Jeg har jo snakket med deg om det før) hvordan du ikke vil vere på det nivået som er på bilde under. Det er jo slike bilder som motiverer "alle"!

1234-jpg.98647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for en som har gått fra å vere feit ->fit->feit igjen, er det da lettere å gå ned igjen? Uansett så kan jeg ikke skjønne(Jeg har jo snakket med deg om det før) hvordan du ikke vil vere på det nivået som er på bilde under. Det er jo slike bilder som motiverer "alle"!

Fordi å holde den formen året rundt er urealistisk, med mindre du elsker å leve på torsk og brokkoli 365 dager i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi å holde den formen året rundt er urealistisk, med mindre du elsker å leve på torsk og brokkoli 365 dager i året.

Det er langt i fra umulig å holde på packen året rundt. Sett det litt i sammenheng, mannen har gått i fra den kroppen til å gå opp til 100kg +/- . Den formen som er på bildet er kanskje urealtisitisk, men å holde formen på et noe likt nivå er uten tvil mulig, uten å leve på fisk og brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt i fra umulig å holde på packen året rundt. Sett det litt i sammenheng, mannen har gått i fra den kroppen til å gå opp til 100kg +/- . Den formen som er på bildet er kanskje urealtisitisk, men å holde formen på et noe likt nivå er uten tvil mulig, uten å leve på fisk og brokkoli.

Det handler om livsstil. Ikke alle har en altar med pack-bilder i kjelleren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for en som har gått fra å vere feit ->fit->feit igjen, er det da lettere å gå ned igjen? Uansett så kan jeg ikke skjønne(Jeg har jo snakket med deg om det før) hvordan du ikke vil vere på det nivået som er på bilde under. Det er jo slike bilder som motiverer "alle"!

1234-jpg.98647

Fordi PERSONLIG syntes jeg det blir litt mye gutt, og alt for lite mann. Da jeg var yngre likte jeg 6-pack og veins. Nå vil jeg heller ha en fysikk som sier litt mer mann. I tillegg har jeg et mer avslappet forhold til mat nå enn jeg hadde da. Jeg har også et annet formål med treningen

Greit, han her er trolig dopa, men bare for å vise et eksempel

24313_237466769759099_490703028_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir sagt mye forskjellig i denne tråden. Det er riktig det som blir sagt om at fettceller ikke blir borte, men blir "mindre" litt på samme som at muskelceller "ikke kan mistes", men atroferer. Overvektige folk kan komme i superform. Det har lite å si for sluttresultatet enten du er feit eller skinny i utgangspunktet. Jeg mener at å Holde en fettprosent på 10-12 året rundt er null problem, men det er noe jeg personlig ikke gidder å gjøre fordi jeg kjører off- og on seasons og liker å spise når det skal dyttes vekter i vinterhalvåret.

Forøvrig veldig mange flotte transformasjoner her på FB slik Kristin sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...