Gå til innhold

Sunnere utvalg av kaker


Tineh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er bare fantasien som setter grenser for hva en kan lage! Litt kunnskap trenger en selvfølgelig også, men med litt prøving og feiling så går det bra. Nå bør vel kanskje ikke du feilie så mye, siden du skal ha bursdagsselskapet i morgen, så da anbefaler jeg enten "Dedication Kristine" eller Kristine Weber sine oppskrifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare fantasien som setter grenser for hva en kan lage! Litt kunnskap trenger en selvfølgelig også, men med litt prøving og feiling så går det bra. Nå bør vel kanskje ikke du feilie så mye, siden du skal ha bursdagsselskapet i morgen, så da anbefaler jeg enten "Dedication Kristine" eller Kristine Weber sine oppskrifter...

joda jeg har fulg bloggene deres :) men tenkte bare å slenge det ut her for å se om det var andre oppskrifter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare spise en normal kake - i begrensede mengder?

Evt:

http://www.leangains.com/2010/11/cheat-day-strategies-for-hedonist.html

Det er sånn jeg prøver på hele tiden..men jeg mangler impulskontroll:p. Kjæresten har sagt "jeg husker du sa at hvis det finnes godteri eller noe i hus, så spiser du opp, fordi du klarer ikke å stoppe...jeg trodde du overdrev" og så kommer fortsettelsen "du har faen meg ikke impulskontroll, spiser alt":whistling:

Takk gud for at det finnes kaker og søte ting som kan spises..og spises opp, uten å legge på seg 120 kg:D

(Og imponerendes av dem som klarer, å spise med måte:thumbsup:)

Tineh! Nå fikk jeg lyst på kake *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte en kjempe god kake, og det var uten ting som sukrin, osv. (hadde ikke det i hus)

Rabarbrakake:

Havregryn/mel (50/50), mager kesam, litt smør, sukker/sukrin etter smak. --> smuldredeig. Legges som et lag i bunnen, spar litt til å ha som et lokk på toppen.

Rabarbra (eventuelt annen frukt/bær) og vaniljekesam, blandes og has oppi kaka.

Lokket med smuldredeig legges oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha en sunn OG mager ostekake (har ikke funnet noen sunn verson av bunnen da)

Bunn: knust kjeks, og smeltet smør blandet sammen, trykket ut i form, sett kaldt

Lag 1:en pakke kremost (jeg brukte philadelphia light), et beger mager vaniljekesam, sukrin og kakaopulver blandet sammen (vil man ha den luftigere kan man vende inn en eller to stivpiskede eggehvitter)

Lag 2: et beger mager kesam blandet med funlight (blandet ut med gelatinpulver)

Gelelokk på toppen

La hvert lag stivne før det neste legges oppå!

Lagde denne til en vennine, og hun elsket den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse pleier slå ann...

'Eplekakemuffins m/vaniljekrem'

eplemuffins.jpg

Forvarm ovn til ca 180 grader.

Kutt opp ca 100 g eple (ett medium grønt) i biter ca 1 cm, putt i pose med ca 15 g sukrin og to toppa ts kanel, rist slik at eplene dekkes.

Lag fyll:

Eldorado vaniljesaus uten sukker, kokt opp med snaut 1,5 dl vann Kjøl av og bland med 100g vaniljeskyr. Putt i sprøytepose.

Røre del 1:

100 g egg (2 små)

15 g sukrin melis (2 ss)

40 g kokosmel (ca 4 toppa ss)

2 g fiberhusk (en liten ts)

40 g proteinpulver ( 20 g Nectar Vanilla Bean og 20g Dalblad toffee)

60 g skyr vanilje (ca 3 toppa ss)

1 ts malt vaniljestang

1 toppa ts kanel.

1 ts kardemomme

1 knivsodd salt

1 ts bakepulver

25 g rosiner, grovhakkes

Ca 1 dl veske

Egg og sukrin piskes til eggedosis, bland så i resten av det tørre, skyr og veske.

Røre del 2:

180 g eggehvite ( ca 6 hviter)

Piskes stivt.

Bland de to rørene forsiktig sammen.

Fordel røra i 8 store muffinsformer. Fordel halvparten av eplebitene i formene, dytt de godt ned.Sprøyt fyll/vaniljekrem ned i røra, i toppen heller enn bunnen, det synker litt nedover under steking.Fordel så resten av eplene i toppen av muffinsene.

Stekes ca 17 min. midt i ovnen.

Total:

16 g fett

93 g proteiner

61 g karbohydrater

Sånn ca.

Ca pr. muffins:

2 g fett

12 g protein

8 g karbohydrater

mangeeplemuffins.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai ai, det var muffinsene sine det! Og mye annet godt her i tråden.

Selv har jeg en ting for rawfoodkaker, blender \ maler div nøtter og blander det med kokosfett og kakaosmør, dadler, kakaopulver, div andre lure supermatpulvergreier . Lager fyll av mango, blåbær etc, sunt og godt.

Denne bloggen er full av inspirasjon : http://siljesreise.com/category/raw-kaker/

Men lenge siden jeg har laget det nå, kanskje jeg må lage kake ?

Gratulerer med dagen TIneh, du får berette om kakevalget. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...