Gå til innhold

Snus og trening


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

At snus ikke er bra vet jeg. Spesielt ikke bra om man trener og er opptatt av å ta vare på kroppen sin. Det inneholder bla. nikotin..Prøver å få pappa til å slutte med snus, og skal prøve å finne flest mulig gode grunner ;)

Det er jo en del som snuser som driver med idrett, men hvorfor? Vet de ikke hvor ødeleggende det er? Snuser noen av dere?:thumbsdown:

[ATTACH]1131[/ATTACH]

Men hva er egentlig effekten av snus? Og spesielt i forhold til trening?:)

Kan det ha en sammenheng med snorking på natta? ^^,

post-1003-14440823625174_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikotin er prestasjonsfremmende, men kun hvis du ikke er avhengig og bruker litt nikotin rett før trening/konk. Hvis du bruker mye nikotin vil langtidseffekten være noe med at blodårene trekker seg sammen og blir "mindre" - og o2-opptaket vil bli litt dårligere.

Sikkert mye broscience her, noen som vil rette meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikotin er prestasjonsfremmende, men kun hvis du ikke er avhengig og bruker litt nikotin rett før trening/konk. Hvis du bruker mye nikotin vil langtidseffekten være noe med at blodårene trekker seg sammen og blir "mindre" - og o2-opptaket vil bli litt dårligere.

Sikkert mye broscience her, noen som vil rette meg?

Lest litt om det, og stemmer at blodårene trekker seg sammen, og oksygenet vil dermed ikke fraktes like effektivt, som gjør at kondisen blir dårligere.

Hva er broscience, hehe? ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye som snus forårsaker og svekker.

Problemet er vel det å finne tilstrekkelig konkret dokumentasjon (sammenlignet med røyk) på hva det gjør med kroppen, dette er vel mest grunnet at snus for det meste er et "nordisk" problem, og ikke internasjonalt.

Et stort trekkplaster for mange er det økonomiske aspektet.

La oss si at din far snuser 1 porsjonsnus om dagen.

Det er ca 70kroner.

70 x 7(dager) = 490,- nok. i uken

490 x 52 (antall uker i året) = 25 480,- nok. i året.

Og ja, jeg snuser selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mye som snus forårsaker og svekker.

Problemet er vel det å finne tilstrekkelig konkret dokumentasjon (sammenlignet med røyk) på hva det gjør med kroppen, dette er vel mest grunnet at snus for det meste er et "nordisk" problem, og ikke internasjonalt.

Et stort trekkplaster for mange er det økonomiske aspektet.

La oss si at din far snuser 1 porsjonsnus om dagen.

Det er ca 70kroner.

70 x 7(dager) = 490,- nok. i uken

490 x 52 (antall uker i året) = 25 480,- nok. i året.

Og ja, jeg snuser selv.

Heheh, tankevekker det der ;)

Men snus er jo tross alt forbudt i EU, med unntak av Sverige :wub: Og så har ikke snus vært så lenge på markedet at det er grunnlag for noe særlig dokumentasjon av hvor skadelig det er. Om 20 år vil vi sikkert vite mer ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Mitt problem er at jeg er ikke såå motivert til å slutte å snuse, fordi jeg ser ikke så mye galt med det, tubihånest. Litt penger går det jo i det osv seff.. og det ser jo upent osv, men det er liksom bare detaljer :p

Til Blondina: Broscience, det er når man skriver noe som høres fornuftig ut men egentlig ikke nødvendigvis bygger på sannheten da. Det er typiske råd du får av kompiser og venninner (sis-science)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) Mitt problem er at jeg er ikke såå motivert til å slutte å snuse, fordi jeg ser ikke så mye galt med det, tubihånest. Litt penger går det jo i det osv seff.. og det ser jo upent osv, men det er liksom bare detaljer :p

Ser den! Jeg har hatt mange gode stunder med snus :p Til slutt ble det et økonomisk spørsmål for meg, da jeg tilhørte gruppen med et forbruk på 1 boks+ i døgnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å spore av littegrann så må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med at bildet jeg tok av noen kompiser ligger så høyt oppe på Googles bildesøk. Slik ser det ut om man drikker litt for mye og får den fantastiske ideen at man skal prøve å dytte en hel snusboks i kjeften :-D

Edit: Aner ikke hvordan det havna på internett though. Gutta ser jo litt retarded ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spore av littegrann så må jeg si at jeg er utrolig fornøyd med at bildet jeg tok av noen kompiser ligger så høyt oppe på Googles bildesøk. Slik ser det ut om man drikker litt for mye og får den fantastiske ideen at man skal prøve å dytte en hel snusboks i kjeften :-D

Edit: Aner ikke hvordan det havna på internett though. Gutta ser jo litt retarded ut.

Oi, du som tok det? :S Var ei tysk side da :p Kan godt fjerne det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...