eller for å delta i diskusjonen. Det tar kun 3 sekunder og er helt gratis!

Skulderøvelser

En tråd i 'Treningsprogram' startet av strmv, 26 Aug 2012.

  1. Noen som har noen fine skulderøvelser for store markerte skuldre?
    Trenger noen til å fylle programmet :)
  2. Skulderpress med manualer, face pulls og sidehev?
  3. Facepulls blir mer på bakside skuldre enn fremside?
  4. Takk for svar forresten! :)
  5. Jepp, og det er nettopp derfor du bør ha den i programmet.
    Selv har jeg veldig overutviklet framside skulder i forhold til bakside, til tross for at jeg har trent veldig mye rygg. Alt du gjør av pressøvelser involverer nemlig framside skulder i stor grad, og da bør man jobbe med bakside skulder pga. symmetri, men mest av alt for å forebygge skader.
  6. Aye, har en øvelse for bakside, men skader vel ikke med en ekstra :D
  7. Ukjent666

    0 / 0
  8. Takker og bukker for svar! :D Får teste ut øvelsene og se hva som funker
  9. BeaG

    297 / 413
    Gjør diverse kombinasjoner av disse og også Arnold press.
  10. Tenkte du på dette som en økt i seg selv, eller bare en håndfull øvelser som er fine?

    For min del synes jeg hvertfall fronthev er waste of time med mindre man har underutviklede fremre delts, noe jeg i utgangspunktet ser på som ganske så usannsynlig.
    Konstantinovs, Synan og VOFF liker dette.
  11. Ukjent666

    0 / 0
    Håndfull øvelser til skuldre ja. Hehe!

    Edit: Kan se det at fronthev kan være waste of time ja:) Fremre delts får tross alt kjørt seg ekstremt mye i mange øvelser i grunn!:)
    Sjokobjarkøy liker dette.
  12. Da er vi enig (y)

    Ja, jeg vet bare hvordan det er å ende opp med underutviklede bakre delts, og måtte jobbe med dette hardt for å utjevne det.. Begynner å komme seg nå, men fremdeles irriterende :)
    Konstantinovs, Maxwell og MartinM liker dette.
  13. Ukjent666

    0 / 0
    Holder på med det samme. Så blir mye mer fokus på militærpress,facepulls,foroverbøyd sidehev, omvendt pecdeck osv osv! Irriterende!
  14. BeaG

    297 / 413
    En øvelse (mosifisert øvelse) jeg liker for bakre skulder som treneren min foreslo (og hun har fantasktisk flotte skuldre selv) er hantelroing der man på en måte drar opp med skulderen først for deretter å utføre selve robevegelsen. Vanskelig å forklare men den har vært helt super for meg.
  15. BeaG

    297 / 413
    Nei, ikke shrugs. Greier ikke beskrive noe bedre enn det over. Kjenner det nesten bedre i bakre skulder enn noen av de andre øvelsene. Jeg kjører den på rygg-dagen min slik at bakside skulder får jobbet litt ekstra. Har alltid slitt med å få skuldrene til å gro, så det er ikke den ting jeg ikke har prøvd. Begynner endelig å komme seg nå:)
  16. Hun mener vel hantelroing der du fokuserer ekstra på å nullstille skuldra di og "slippe" skulderbladet før du begynner å dra, slik at bakside skuldre må jobbe hardere i starten av løftet enn hvis du bare drar med lats.

    har forøvring hatt gode resultater med samme teknikk.

    Blir det samme som å slippe skuldrene i toppen i nedtrekk, pullups osv, hvor det derimot brukes som et "triks" for de som sliter med å aktivere lats.
    Maxwell, BeaG og kim liker dette.
  17. BeaG

    297 / 413
    Jepp, noe sånt ja. Slipper skulderen helt ned og så drar den opp til nullstilling før selve ro-bevegelsen. :)
    Sjokobjarkøy liker dette.
  18. klemmer sammen skulderbladene før du utfører ro bevegelsen?
  19. kjører roing sånn og=) biter godt i skulderen og får bedre kontakt med ryggen;) fant dette ut av diverse prøving gjennom min tid med jern ;) er mange som drar for mye med biceps på rygg øvelser. biceps hjelper bare i topp posisjon.
    Sjokobjarkøy og BeaG liker dette.
  20. å trekke skuldrene ned kalles skapulær deprisjon, søker du det på google finner du nok hjelpe øvelser som hjelper deg å trene opp denne bevegelsen. Er teres muskelene og lavator skapula som utfører dette arbeidet. En god øvelse jeg har brukt for å få mer aktivering av lats siden dette slett jeg med i begynnelsen i rygg øvelser. Varmet littegranne opp med lat shrugs, sitt deg i et nedtrekk apparat armene strake. Eneste bevegelsen som skal skje er at skuldrene dine skal klemmes sammen bakover og litt ned, hold skuldrene i denne posisjonen i 1 sek og deretter slipper du skuldrene kontrollert tilbake til start posisjon. Denne øvelsen er god for generelle skulderhelsen. Den er med på å rette på dårlig skulderholdning som for eksempel forover roterte skuldre, noe som forekommer av for mye push(press men nesten ikke eksisterende pull(dra) øvelser. håper dette hjelper deg litt. ;)
    Sjokobjarkøy liker dette.