Gå til innhold

PT lønn via senterkjede


Aequitas

Anbefalte innlegg

Jeg har alt skummet gjennom alle trådene, men jeg finner ikke igjen det jeg lette etter.

Altså;

På treningssenter betaler man en viss sum for PT, la oss 500 kr.

Av de 500 kr skal PT`en ha sin del, og senteret sin del.

Hvor "rettferdig" blir de i så fall at senteret tar 300 kr, mens treneren står igjen med 200?

Eller er jeg fullstendig på bærtur og må se bort fra dette? Kanksje det bare rett og slett er slik at senteret tar de 500 kr, så får PT`en vanlig lønn?

Er det for øvrig vanligst at PT`er er ansatt på senteret, eller at de har eget firma og leier bort tjenestene sine? Hvordan blir det da med lønn?

:eek::confused::cautious::huh::woot:

Jada, jeg er nok en anelse høy på kaffe, føler litt at logikk og undring svirrer litt for nærme hverandre her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er en ansatt eller så er en selvstendig som PT som du sier - ulike sentre har sine egne løsninger og avtaler for dette.

Jeg vet ikke hva normen er og har heller aldri vært ansatt - senteret får en prosentandel av en PT sin omsetning, men igjen, dette er forskjellig fra senter til senter (evt kjede til kjede).

Er en ansatt kam fast lønn + prosentandel benyttes slik at PTen også får betalt for å være tilstede på senteret, noe som ikke er tilfelle om en er selvstendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, alle :)

Øivind76, ja, det er klart at senteret stiller med lokale og apparater osv, men samtidig er det jo stooor sjanse for at PT-kunden melder seg inn på senteret også, ergo mer t il senteret ;)

Jeg mente for øvrig ikke at det er urettferdig lønnsfordeling, altså, jeg bare lurte på hva som var vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På elixia får man som PT ca 1/3 av hva kunden betaler, mens omlag 2/3 går til Elixia/Sats.

Det varierer nok ganske mye innad i kjeden også;)

Uansett må man ikke glemme at man som ansatt i tilegg til fast timelønn har feriepenger + 10%, slipper arbeidsgiveravgift.

I tillegg har man som ansatt bunnfradrag i selvangivelsen, og jeg tror de aller fleste som fører reelle fradrag i egen bedrift ikke kommer opp på samme summer.

Også kommer det eventuelle bonuser som legges oppå ordinår timelønn.

Man bør også huske at man har helt andre retigheter dersom man blir syk/sykemeldt dersom man er ansatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer nok ganske mye innad i kjeden også;)

Uansett må man ikke glemme at man som ansatt i tilegg til fast timelønn har feriepenger + 10%, slipper arbeidsgiveravgift.

I tillegg har man som ansatt bunnfradrag i selvangivelsen, og jeg tror de aller fleste som fører reelle fradrag i egen bedrift ikke kommer opp på samme summer.

Også kommer det eventuelle bonuser som legges oppå ordinår timelønn.

Man bør også huske at man har helt andre retigheter dersom man blir syk/sykemeldt dersom man er ansatt:)

Her var det mange gode poeng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig at folk går med på dette. 2/3 til senteret og 1/3 til han som gjør jobben. Det kalles moderne slaveri ;)

Husk at dette er som ansatt, du har litt flere goder da.

Eks jobbet eg som industrimekaniker.

Jobbene eg utførte hadde ein timespris på oppimot 2000kr, eg fikk 200kr timen.

Er ein grunn til at de fleste som jobbet som PT etterhvert blir selvstendige,

Mer penger i det, men du sitter også med mer ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...