Gå til innhold

Overflødig hud


Anbefalte innlegg

God dag.

Jeg har i løpet av de siste 3 årene gått ned 30 kg, og har planer om å nå 12% kroppsfett for å oppleve hvordan det er å være "en av de". Problemet er jo at huden ikke holder følge og det oppstår jo, som en naturlig konsekvens, litt løshud. Både på mage, baken og lår.

Til informasjon har jeg fulgt PSMF-dietten siden Januar med strålende resultater. Så all honnør til skaperen. Har dog hatt en dag i uka hvor jeg har spist drittmat helt til jeg blir fysisk uvel for å motivere meg videre.

Det jeg lurer på er; jeg er i midten av 20-årene og jeg undrer derfor på om noen har kjennskap til om huden med tiden vil trekke seg sammen eller vil man alltid bære med seg denne påminnelsen om at man har vært en feiting?

Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar omtrent sju uker å danne ny hud, og går du mye ned i vekt på denne tiden vil ikke den nye huden henge med og vi får løsud. Huden kan til en viss grad trekke seg sammen over tid, men om den blir stram kommer an på mengden hud. Jeg hadde ett år hvor jeg ikke gikk noe ned i vekt, og trekkspillhuden på lårene mine trakk seg i denne tiden ganske godt sammen.

Hvor godt den trekker seg sammen kommer an på en del faktorer; røyking, alder, stress, kosthold, etc etc. Unge mennesker har mer elastisk hud, og de som ikke røyker har bedre forutsetninger enn de som røyker. Stort og raskt vekttap vil imidlertidig føre til løshud hos de fleste. Jeg har også stor tro på at "lett"løshud trekker seg sammen om man bare gir den noen år. Mye løshud må nok opereres bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ett stort vekttap, og hvis du har vært overvektig over lang tid, er det ikke sikkert huden trekker seg helt tilbake etter vekttapet. Men som Hegern nevner så hender det man kan få dekt en bukplastikk for å fjerne den slappe huden :)

Jeg fikk dekt det for noen år siden, da var det slik at man må vente minst ett år etter vekttapet, det er for å gi huden tid til å trekke seg sammen det den kan og se om det fortsatt blir overflødig hud igjen. Har man enda det etter ett år, kan man dra til fastlegen og få henvisning til en privatklinikk som har avtale med staten. Kriteriet for å få det dekt er at du har ett visst antall cm med heng og en bmi på 26 eller mindre (ja desverre, krirugen driter i om det er fett eller muskler du har, du MÅ ha riktig bmi ellers får du avslag).

Får man dekt en slik operasjon er det kun en liten egenandel på rundt 500 kr, pluss at du må betale for noe småtteri som trengs på apoteket og en kompresjonsbody.

Det optimale er såklart at huden klarer å trekke seg sammen selv, men skjer ikke det så har du i det minste ett alternativ :) Magehuden min ble stram og fin etter operasjonen. MEN, de fjerner ikke hud på sidene av magen i samme operasjon, så har man slapp hud der må man søke om å få det dekt i en ny operasjon.

Jeg får forøvrig dekt både hofteplastikk og lårplastikk om jeg ønsker det :) Så har man andre problemområder enn magen, kan man også få det dekt.

Jeg sier ikke at du er nødt til å søke og at en operasjon alltid er svaret på alt. Men dette er grei info å få for alle som ellers skulle lure på om det går å få fjernet slikt uten å belåne hus og bil og alt annet de eier for å betale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt udokumentert sis-science: Bruk en god fuktighetskrem for huden morgen og kveld som en del av prosessen!

Anbefaler denne:

CheapSmells.com | Decleor - Body - Moisturising

Den lukter godt, litt blomstrete, men lukten henger ikke igjen på deg så du slipper å bekymre deg for å lukte jente :)

Eller hvetekimolje som har massevis av e-vitamin og bevarer hudens elastisitet :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...