Gå til innhold

Opptak Politihøgskolen


Tor

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for dere som skal inn på politihøgskolen, og som trener til de fysiske kravene.

Her kan du:

  • Motta tips fra de som har prøvd før
  • Spørre om det er noe du lurer på
  • Gi tips
  • Lufte egne erfaringer
  • Snakke om den store dagen

Selv om denne primært ligger under styrketrening kan dere fint diskutere svømming og kondisjon ettersom jeg ikke ser poenget med å forvirre folk med å lage 2 til 3 tråder for dette.

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville du anbefale å ta inn markløft og knebøy inn under det utkastet du har laget mtp phs opptak? Ser for meg at struktur på kjernemusklatur bare kan gjøre godt. Kan vel muligens bli litt i overkant mye trening. Noe spesielt som kan anbefales ang benkpressen da? 5x5 evt? Har egentlig relativt lite erfaring med styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har liten erfaring med styrketrening kan du fint kjøre et nybegynner program eller eget program, lær deg markløft og knebøy. Absolutt ingen skade i det, bare sørg for at teknikk sitter.

Når det er sagt så legg bestandig Pullups og Benkpress først i programmet. Det er disse øvelsene du vil bruke mest energi på. Varm godt opp, kjør sett både på pullups og benk deretter fullfør resten av programmet :) Når du føler at du treffer målene til phs kan du vedlikeholde, da kan du kjøre øvelsene hvor du vil i programmet.

Når det kommer til styrkebiten så kommer det an på hvor du ligger. Benker du fint og lett f.eks 60 til 65kg trenger du ikke øke den maksimale styrken noe særlig i forhold til mål. Da vil jeg heller ha jobbet meg opp mot repetisjonene du skal utføre på opptaket.

Om du nevner styrken i benkpress så er det lettere for meg å legge opp. Gjærne nevn 5rm eler 10rm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første treningsøkt på to år nå. Tidligere har jeg bare syklet litt gjenvlig.

Benkpress 5x5 50kg.

Beinpress 5x5 100kg. Men merka fort at jeg kunne tatt på mye mer. Da jeg på siste sett kunne kjøre 25reps.

Fikk ikke tid til markløft og knebøy. Fordi det var en kis som hadde bosatt seg der, samt at jeg hadde dårlig tid.

Pullups er ikke vits for meg å prøve meg på enda. Er for tung for det gitt:P Litt overvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min første treningsøkt på to år nå. Tidligere har jeg bare syklet litt gjenvlig.

Benkpress 5x5 50kg.

Beinpress 5x5 100kg. Men merka fort at jeg kunne tatt på mye mer. Da jeg på siste sett kunne kjøre 25reps.

Fikk ikke tid til markløft og knebøy. Fordi det var en kis som hadde bosatt seg der, samt at jeg hadde dårlig tid.

Pullups er ikke vits for meg å prøve meg på enda. Er for tung for det gitt:p Litt overvektig

ville ha jobbet styrken opp til 60 / 65, så kjørt mot høyrep derifra

Når du treffer f.eks 65 kg begynner du å jobbe mot høyrep. Gå ned til 60kg jobb 8rep 4set til det går fint, deretter opp mot 65 8x4 til det går fint, så går du ned til 60 10x4 og jobber deg opp mot 65 10x4. Osv osv. Så kan du fint spe på med 5x5 innimellom for å øke maksstyrke men også for å ikke gå lei.

Dette er en måte å gjøre det på. Om du tror den passer deg, bruk den.

Om du ikke klarer pullups ville jeg ha begynt NUH. Gjør som robert sier, bruk strikk om du har tilgang til det. Eventuelt rack-chins eller pullups-negativer. Mulighetene er mange! :) Pullups er absolutt vits for deg å prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...