Gå til innhold

Noen tips til gode PWO-måltid som IKKE består av kjøtt, kylling, fisk + ris/potet/pasta? :)


Anbefalte innlegg

Hei alle,

Begynner å bli noe lei av karbonadeig og ris, så trenger et godt alternativ. Det blir gjerne litt cottage cheese også i hverdagen, så gjerne noe uten det.

Tenkte kanskje pannekaker? Brukte å lage en del av det før, men nå har jeg faktisk glemt oppskriften. Husker at en del av Børges klienter brukte å liste opp kakemix i kostholdsplanene sine. Vet ikke hva greien var der, men høres digg ut. :)

Makroene mine etter trening er forøvrig roughly 120 g karb, 55 g protein + 50-60 g fett. :)

På forhånd takk!

Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thanks, Steele.

Husker nå såvidt hva jeg hadde i mine gamle pannekaker. Tror basisen var 1 mager kesam + bokhvete mel. Mulig det også var egg. Husker at oppskriften hadde en banan, men jeg synes det var noe kvalmt. Kanskje jeg skal gi det en ny sjanse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker proteinpulver, trenger du ikke mel i det hele tatt. Det spiller egentlig ingen trille. Det kommer kun an på mengden røre du ønsker, da mel fungerer som fyllmasse.

Kokosmel, mandelmel, hvitt mel, rugmel, havremel, it's all the same. Eneste forskjell er næringsinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ville jeg brukt havre. :)

Vet ikke om jeg tror spesielt på det selv, men Menno anbefaler ikke havre, så jeg tenkte å unngå det all den tid jeg følger opplegget hans.

Endte med denne oppskriften:

300 g mager kesam

140 g semper mix

3 egg

120 g kokomelk

Men konsistensen ble rar og ikke helt som forventet. Det eneste nye i forhold til sist jeg laget den er vel kokosmelken, men usikker på om det kan være den som ødela.

Jeg kunne kanskje også erstattet alt melet med banan? :)

Ellers takknemlig om noen har andre tips. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vi trenger litt andre ting også. Snart lei pannekaker tenker jeg og minuset er at det ikke metter like bra som et måltid med ris og kjøtt, noe som er hyggelig når man har PSMF neste dag.

Har lenge hatt planer om å prøve å lage egg wraps, men det har ikke vært mulig før nå på grunn av en kjip stekepannen. Noen som lager slike?

Så en oppskrift på nettet med eggwraps og røkt laks. Så veldig godt ut. :) Karbs kan man da ta fra frukt for eksempel. Par-tre bananer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

I dag laget jeg omelettwraps. På Woll-pannen min gikk det som en drøm å steke noenlunde tynne omeletter. Brukte 5 egg. Hadde ikke så mye for hånd, så det ble å fylle de med 60 g bacon. Jeg vil kalle det en suksess. Spriter man det opp litt mer kan det bli riktig så bra.

Vurderer prøve med røkt laks i morgen, men skal kanskje spise lunsj med en skjønnhet fra skolen, så usikker på om jeg tør (vet aldri hva som kan skje). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Lag matmuffins =)

Store, amerikanske muffinsformer. Finhakk løk, paprika, gressløk/purreløk + ta oppi masse krydder + karbonadedeig og legg dette oppi muffinsformene. Hell eggerøre oppi og ta i ovnen. Gjerne litt ost på toppen mot slutten av steketiden. Frys i poser på for eksempel 3-4 stk i hver. Ta opp kvelden før eller samm morgen så er de tinte og klare til å spise etter noen timer :) Nytes like godt varm som kald!

 

Angåend egge-wraps! Legg eggerøren tynt utover hele platen som du skulle laget tynne wraps. Når den er ferdigstekt på den ene siden legger du røket laks + purreløk + ruccola (selv liker jeg litt soltørkede tomater også) på halve siden (den som fremdeles er opp og litt "bløt") og så vrenger du halve wrapen over - som når proffene lager omelett. Da varmes ingrediensene inni uten å bli kokt/stekt. La ligge under lokk eller bare på plata i noen minutte - yummi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...