Gå til innhold

mye løs hud eller feitt?


Anbefalte innlegg

hei alle sammen, er noe jeg funderer og lurer veldig mye på, etter å ha gått ned en god del har jeg fått i mine øyne en god del løshud? på magen, det det "henger" jo bare der og vist jeg trykker på det blir det spor som ikke går tilbake igjen før jeg beveger på meg. Men er usikker på om mye av dette er feittseller som jeg kan få bort og om det er hjelpemidler for å få strammet opp denne huden uten operasjon og andre alt for dyre behandlinger. Har ikke mulighet til og legge ut et bilde akkurat nå men kan sikkert gjøre det litt senere for å vise litt bedre hva jeg mener. alt av forslag og råd er hjertelig velkomne! noen forslag? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk tre år fra jeg var ferdig slanket til jeg tok en bukplastikk - da inn så jeg at det ikke kom til å skje noe som helst med huden. Den trakk seg mye sammen, for all del, men slett ikke nok.. Kirurgen snakket om "døde og inaktive" fettceller og jeg vet ikke hva, men konklusjonen var iallefall at det ikke kom til å skje noe mer og jeg kom ikke til å klare å slanke dem bort. Hadde samme huden som du beskriver.

Mitt råd er at du venter et par år, og ser hva tid og trening gjør for deg. Dersom du ikke kan leve med det resultatet du har da, gir kirurgi i dag som regel fine resultater, men vit hva du går til - det er risikoer med alle inngrep.

Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar =) ja får vell bare være tålmodig og gi det et par år! =/ men for all del! dette er mye bedre en hvordan jeg var for et år tilbake da jeg innså att livsstilen måtte forandres ;-p og trener jo en del styrke nå så forrhåpentligvis vil kansje jeg få stramma opp litt med å få noen flere kg med muskler på kroppen etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et par forslag fra en som overhodet ikke er noen fagmann:

  • Vær tålmodig, hud bruker lang tid på å trekke seg sammen (om den faktisk gjør det).
  • Tren hard styrke og få i deg proteinene dine. Fett er ikke det eneste som kan fylle ut løs hud. ;)
  • Komplett teoretisk 1: Ta et skikkelig grep og kna fettet og huden litt noen ganger hver dag. Ser for meg at redusert blodomløp kan være et problem, i allefall for de som har større problemer med løshud enn deg, og litt hard knaing får blodgjennomstrømningen i gang.
  • Komplett teoretisk 2: Bruk eksfoliant (eller hva det heter, jeg er ingen skjønnhetsekspert). Sånn damene bruker til å skrubbe huden med, samt en all right fuktighetskrem. Sjekk eventuelt hva som anbefales gravide for å både gjøre huden smidig, forhindre strekkmerker og få den på plass igjen etter endt svangerskap.
  • Komplett teoretisk 3: Synes og huske noe om hydrokortisonkrem og innstramming av hud. Mulig det er en midlertidig effekt, og kortison er uansett ikke noe man skal ha mye av, men da var det i allefall nevnt.
  • Igjen, vær tålmodig, tren hardt og spis godt. Har sett bilder av folk med langt værre utgangspunkt enn deg som ender opp som stramme muskelbeist. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bare glemme allverdens kremer og skrubber med en gang, for det har ingenting som helst for seg. Sorry!

Virkelig? Spør av nysgjerrighet mer enn lyst til å kverulere nå altså, men vil det ikke være bedre for huden med en skrubb og fuktighetskrem i ny og né enn uten? Kan jo hende trådstater allerede har myk, fin hud men for alt vi vet kan det jo være at huden hadde hatt godt av litt TLC? :p I værste fall kan det jo ikke skade, right?

Uh, en ting til. Capsaicin-krem. Capsaicin er stoffet som gjør chili og slikt sterkt. Man får kjøpt kremer med dette som skal øke blodomløpet i huden og det underliggende vevet. Nå vet jeg ikke hvor mye hold det er i at den gjør noe med det innenfor skinnet, men huden blir i allefall rød og varm og nåde deg om du blir svett mens du har på sånn krem! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fremgangen.

For å svare godt nok på ditt spørsmål er det nødvendig med en del informasjon som er særlig vesentlig her:

- Hvordan har endringen forløpt (mengde og tidsramme)?

- Er du vekt-stabil? Hvis ja, hvor lenge har du vært det?

- Har du tenkt å gå ned ytterligere? Hvis ja: Er det realistisk med ytterligere vektnedgang (er ikke alltid kropp og menneske klarer å bli "enige" her).

(Og et spørsmål man må stille seg selv: Er en evt. operasjonen verdt det? Mulige komplikasjoner/risiko, arr, tilhelningstid, osv, osv...)

Dette er spørsmål/ting som er viktige før man/du eventuelt vurderer kirurgisk konsultasjon/korreksjon.

Kort sagt er sikkerstikket: Så lenge man ikke har vært vektstabil noe særlig lenge (mindre enn et halvår/år) og fortsatt går (eller planlegger å gå) ned i vekt så avventer man. Ut i fra bildet så vil jeg si: Gratulerer, du kom godt ut av det. Hvis du ikke har vært vektstabil i lengre tid så vil det sannsynligvis bli enda bedre etter hvert som du blir sterkere (hvis du driver med styrke og har god kontroll på maten/næringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Spør av nysgjerrighet mer enn lyst til å kverulere nå altså, men vil det ikke være bedre for huden med en skrubb og fuktighetskrem i ny og né enn uten? Kan jo hende trådstater allerede har myk, fin hud men for alt vi vet kan det jo være at huden hadde hatt godt av litt TLC? :p I værste fall kan det jo ikke skade, right?

Uh, en ting til. Capsaicin-krem. Capsaicin er stoffet som gjør chili og slikt sterkt. Man får kjøpt kremer med dette som skal øke blodomløpet i huden og det underliggende vevet. Nå vet jeg ikke hvor mye hold det er i at den gjør noe med det innenfor skinnet, men huden blir i allefall rød og varm og nåde deg om du blir svett mens du har på sånn krem! :lol:

Spør i vei!

Problemet er at ingen kremer trenger dypt nok ned i huden til å faktisk gjøre en forskjell der det trengs, visstnok. Det kan hende det kommer nå som de klarer å få partiklene små nok, men da kan man jo begynne å lure på hvor mye man faktisk VIL ha inn i huden..

Ellers nekter jeg å tro at massasje er til et onde, så kjør på. Men jeg tror ikke det er noe vits i å legge masse penger i dyre kremer som skal gi en effekt, om det er massasjen i seg selv som er virkningsfull holder det kanskje med en hvilken som helst massasjeolje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fremgangen.

For å svare godt nok på ditt spørsmål er det nødvendig med en del informasjon som er særlig vesentlig her:

- Hvordan har endringen forløpt (mengde og tidsramme)?

- Er du vekt-stabil? Hvis ja, hvor lenge har du vært det?

- Har du tenkt å gå ned ytterligere? Hvis ja: Er det realistisk med ytterligere vektnedgang (er ikke alltid kropp og menneske klarer å bli "enige" her).

(Og et spørsmål man må stille seg selv: Er en evt. operasjonen verdt det? Mulige komplikasjoner/risiko, arr, tilhelningstid, osv, osv...)

Dette er spørsmål/ting som er viktige før man/du eventuelt vurderer kirurgisk konsultasjon/korreksjon.

Kort sagt er sikkerstikket: Så lenge man ikke har vært vektstabil noe særlig lenge (mindre enn et halvår/år) og fortsatt går (eller planlegger å gå) ned i vekt så avventer man. Ut i fra bildet så vil jeg si: Gratulerer, du kom godt ut av det. Hvis du ikke har vært vektstabil i lengre tid så vil det sannsynligvis bli enda bedre etter hvert som du blir sterkere (hvis du driver med styrke og har god kontroll på maten/næringen).

-startet og gå ned i vekt i februar 2012, forandringene jeg gjorde var hovedsaklig mye mosjon og et mye sunnere kosthold startet på 103-5kg en plass og endte på 76 kg i august altså en plass rundt 27-29 kg ned i vekt.innså da att jeg også hadde hadt en del mer muskelsvinn enn det jeg hadde håpt og forventet så begjynte å fokusere nesten kun på styrketrening og et sundt kosthold. trener for øyeblikket annen hver dag med styrketrening i et 2 split program da dette passer best siden jeg jobber på båt, og kjører 35-45 min morgencardio nesten hver dag (unntak vist lite søvn)

- veier nå ca 77-78 kg og tror hvertfall att feitt % fortsatt er på vei ned (etter en liten Julebulk ;)) har ingen planer om å gå ned mer i vekt, men feitt % SKAL ned enda mer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du både har en plan og god kontroll på den. Husk å spise og hvile tilstrekkelig/nok, så du ikke tærer på det du prøver å bygge/bevare, spesielt viktig hvis du har en fysisk krevende jobb og/eller kjører kardio-trening såpass hyppig.

Jeg synes - som sagt - at du kom godt ut av det, og det vil sannsynligvis bedre seg noe. Om du ikke er fornøyd med status quo om et år eller mer og konsulterer med plastisk kirurg angående mulighetene så kanskje en såkalt liten bukplastikk blir presentert som et alternativ. Ut fra bildet synes jeg i alle fall at du har alt for lite overheng både under og over navlen til å kunne forsvare noe større inngrep som inkluderer reposisjonering av navlen.

Gi huden/kroppen tid. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...