Gå til innhold

Muskelknuter


Oddi

Anbefalte innlegg

Med all hard trening vil man før eller siden få seg en muskelknute eller to, er i en situasjon hvor jeg virkelig begynner å kjenne tendenser til irriterende muskelknuter. Er uheldigvis singel så jeg har ingen samboer "kjæreste" å hendvende meg til, har dere noen gode tips eller erfaringer med dette dere vil dele?

post-2301-14440829227603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thai massasje gjør vondt! Du har diverse teknikker for å fjerne dem. Mener eneste måten er å knuse og massere dem ut, men litt usikker. Krever 3-4 sesjoner med thai massasje med 2-3 dagers mellomrom, samt at du ikke bør trene mens du gjør det. Også må du drikke mye vann.

En av måtene er thai massasje, så har du kopping og den siste er graston teknikk. Kan godt hende det er fler, men ikke som jeg vet om for øyeblikket.

Søk litt på youtube så ser du hva de gjør for noe. Har noen muskelknuter i nakken selv, et helvette å få bort. Tok en sesjon med thai massasje, men så fant jeg ut at jeg kan leve litt lenger med dem. Merker ikke noe spesielt til dem foreløpig, bare vet at dem er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thai massasje gjør vondt! Du har diverse teknikker for å fjerne dem. Mener eneste måten er å knuse og massere dem ut, men litt usikker. Krever 3-4 sesjoner med thai massasje med 2-3 dagers mellomrom, samt at du ikke bør trene mens du gjør det. Også må du drikke mye vann.

En av måtene er thai massasje, så har du kopping og den siste er graston teknikk. Kan godt hende det er fler, men ikke som jeg vet om for øyeblikket.

Søk litt på youtube så ser du hva de gjør for noe. Har noen muskelknuter i nakken selv, et helvette å få bort. Tok en sesjon med thai massasje, men så fant jeg ut at jeg kan leve litt lenger med dem. Merker ikke noe spesielt til dem foreløpig, bare vet at dem er der.

Tanken på thai massasje for meg inn på tanken av happy ending, men hvordan er prisklassen på en slik time? vet du om disse massasje putene som selges fungerer? fattig student skjønner du:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer litt ann på hvor du har knutene med tanke på tennis ballen. Glemte helt den. Men du kan jo hvertfall prøve, jeg følte det ble vanskelig å holde presset oppe på mine, mens du prøver å slappe av og puste osv.

Her i byen har vi ei dame som tar 350 kr timen mener jeg å huske. Så det vil jo koste en del, gjør jævelig vondt der å da. Men når du går ut av lokalene så føles kroppen som ny, er en helt ubeskrivelig følelse. Anbefaler deg å prøve en time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennisball funker ja. Jeg var hos kiropraktor for vel 3 uker siden, og da hadde jeg muskelknute til høyre i ryggen og i nakken. Absolutt hele nakken min var stram.. det han gjorde var å få i gang blodsirkulasjon, og knadde og masserte godt. Det er nettopp det som er viktig, å få i gang blodsirkulasjon rundt det området.

Jeg anbefaler at du får noe/noen til å kna deg og massere litt, så trener lett en uke.. Bare for å få blodsirkulasjon, ikke kjør tungt til utmattelse :)

Kiropraktoren mente at jeg fikk bedre effekt av treningen når jeg var kvitt knutene.. Sier jo seg selv, siden det ligger et slags dekke på muskelfibrene som er klumpet seg i sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kanskje massere hele tiden og være føre var :)

Muskelknuter kommer av at du strekker muskelen, så samler det seg melkesyre som stiver. Muskelen står da i spenn, avfallstoffene kommer heller ikke vekk fordi "knutene" ikke får nok oksygen og tilførsel av nytt blod. Så det holder faktisk med at du ikke er varmet skikkelig opp.

Men skader jo ikke å massere/ bli massert ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelknuter kommer av at du strekker muskelen, så samler det seg melkesyre som stiver. Muskelen står da i spenn, avfallstoffene kommer heller ikke vekk fordi "knutene" ikke får nok oksygen og tilførsel av nytt blod. Så det holder faktisk med at du ikke er varmet skikkelig opp.

Men skader jo ikke å massere/ bli massert ofte :)

Tenkte bare på å massere innimellom for å forhindre knuter. Var litt plage med muskleknuter langs ryggraden da jeg var danser, men disse forsvant av seg selv..

Har ikke merka noe til de i seinere tid heller ingen andre steder.

Varmer opp med dynamisk oppvarming jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foamroller er gull verdt for diverse muskelknuter i ryggen. Får fort knuter mellom skulderbladene, men etter jeg investerte i to stk foamruller (en ordinær og en med triggerpoints) så er det piece of cake å løse de opp! :)

Helt nydelig (etterpå), passe vondt når man jobber ut knutene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt for basic svar, men prøvd med varmt bad/lang varm dusj? For mange kan det nok hjelpe med å løsne litt når man får varmen på.. Evt. et dusjhode hvor man kan få virkelig mye trykk, det finnes egne massasjedusjhoder, hvor man får ekstra trykk og varme, kunne det vært noe? Etter et raskt googlesøk, så ser jeg at f.eks. clas ohlson har et massasjedusjhode til 79 kroner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...