eller for å delta i diskusjonen. Det tar kun 3 sekunder og er helt gratis!

Favoritt proteinpulver?

En tråd i 'Kosttilskudd' startet av Espen Espelund, 7 Sep 2011.

1. Jeg vet, men
    Skjønner, men egg tåler jeg veldig dårlig og tunfisk er det virkelig grenser for hvor mye jeg klarer å putte i meg av :sick: Kalkun har de aldri her. Gøy på landet!
  2. Har smakt en del, og liker også det meste av proteinpulver. Setter opp en liste slik som en del andre her har gjort:

Prozyme: Sjokolade - veldig god, men smaker mer som karamell enn sjokolade. Dog ganske dyr.
    Fairing complete protein 3: Mintsjokolade, jordbær, sjokolade - alle er svært gode. Nokså billig til å være 50/50 myse/kasein med såpass høyt proteininnhold. Enda rimeligere hvis du hamstrer på sverigetur.
    Fairing kasein: Vanilje - god smak og veldig fin å lage eks. proteinpannekaker eller proteinpudding med.
    ON gold standard whey: cookies and cream - helt nyinnkjøpt, så har kun fått smakt en shake, men syns smaken virket ganske god, dog litt svak (kanskje jeg bare brukte litt mye melk?).
    Syntrax Matrix: sjokolade - veldig kunstig og syntetisk smak, men nokså god når du blir vandt til smaken.
    Syntrax kasein: sjokolade - ganske kunstig smak her, men etter en del shakes vender du deg til det. Syns det var ganske grusomt å få den ned i starten, men ble faktisk veldig god når jeg vendte meg til den nokså kunstige smaken.
    PF .... whey tech? Appelsin - Helt grusomt, styr unna.
    Star nutrition Night-pro: Sjokolade og vanilje - vanilje er ikke noe særlig søt i forhold til mange andre pulver, og kan derfor være et godt alternativ hvis du ikke vil ha noe som er alt for søtt. Sjokolade blir utrolig tykk, og gir deg følelsen av å drikke ordentlig tykk milkshake. Begge smaker ganske godt. Sjokoladen er derimot håpløs å lage pudding av, fordi det virker som om den suger til seg all væsken og dermed ikke får den riktige konsistensen.
    M-Factor: sjokolade (kanskje den har ny smak nå, ser den står oppført med "Dark chocolate" på myrevolution) - Soyaprotein.... nuff said. Smaker helt jævlig og blander seg veldig dårlig ut. Endte opp med at jeg kastet 2-3 kg rett og slett fordi den gikk ut på dato. Hvis du er på utkikk etter et protein som er billig og som du kan styrte ned uten å tenke på smaken, kan dette kanskje være et bra alternativ for deg.
    Kim A. Vigemyr liker dette.
  3. Prozyme med jordbærsmak er for tiden min favoritt! Blandet med skumma melk forsvinner den på høykant :p
  4. Espen Espelund

• Webutvikler
    M-Factor er vel laget av sukkererter, men er enig i at den har ganske kjip smak
  5. Monica7

125 / 39
    Muscle Milk er desidert det beste pulveret jeg har prøvd. Blir jo som en god erstatning til sjokolade. Bare synd det er dyrt.
  6. Oddis

• Moderator
    Favoritten er Myoprotein jordbærsmak og den brukes til det meste. Men går noen shaker med Whey Cooler Lemon Ice Tea også i uka.
  7. Enig i at MuscleMilk smaker godt men jeg vil vel egentlig ikke si at det er sammenlignbart med rene proteinpulvere,
    en vanlig 35grams dosering av dette inneholder ca 16gram protein, 6g fett og rundt 10gram karbo. Da vil det fort smake veldig godt men jeg tror vel kanskje varen er å karakterisere som et MRP pulver og ikke proteinpulver
  8. Muscle Milk finnes også i renere proteinform, men er det den vanlige som menes er jeg enig med deg.
  9. M-factor er erteprotein, og skal visstnok ha høyt innhold av BCAA. Syns selv sjokoladesmaken var best, og helt OK med melk. Blandet med vann en gang eller to, og det var helt grusomt.
  10. HannaC

295 / 92
    Oslo
    Har et spørsmål her, Blander dere alltid shakene med vann? Er nødt til å ha de med melk jeg, ellers går det ikke. Eller dvs. har foreløpig bare prøvd whey gourmet med cappucino smak, tenkte jeg skulle prøve whey gourmet med melkesjokoladesmak fra nordic nutrition, Er det noen andre som har noen bedre forslag?

Cappucinosmaken går ikke ann å bland i vann, da brekker jeg meg. Må ha skummet melk.
    Bruker proteinpulveret etter trening. og når jeg har lyst på noe godt, eller på morran når jeg ikke er så sulten

11. Bruker alltid skummet melk for smakens skyld. Da blir det godt framfor mindre godt!
    HannaC liker dette.
  12. HannaC

295 / 92
    Oslo
    Veldig enig, jeg er avhenig av skummetmelka jeg altså. Godt å høre at det ikke bare er jeg som ikke klarer utvanna shake.
  13. Hva med å prøve å bare ta bittelitt vann i så det blir "grøt" det er nam, hvertfall myoprotein og m-faktor, men med m-faktor må det være litt Cocosa olje i og.
  14. HannaC

295 / 92
    Oslo
    Hm, joda, skeptisk, men kan alltids prøve.
  15. Prøvd Activate Elite Gold med vann - både sjokolade og vanilije - og det var overraskende godt. Prøvde også 1dl vann blandet med pulveret og hadde over bær, for en kjempedessert :)

Blande 50/50 vann og melk er også mulig.
    Torstein Norkost.no liker dette.
  16. Lily

2.422 / 1.578
    Dere som digger MyoProtein Mocca Sjokolade - Hvor fremtredende er mocca smaken vs. sjokoladen?
  17. tynningen

26 / 73
    Aldri brydd meg om smaken. Holder for nesen å heller innpå uansett hva det måtte smake:p
    Linda Martinsen og fighter liker dette.
  18. Oppdatering fra den kresne:
    Jeg har fått smaksprøver tilsendt fra mr. Børge Fagerli himself, og jeg kan konkludere med at jeg herved kjøper 3kgsdunker av begge Myoproteinpulverene! Fantastisk god smak :wub:
    Sam Kam, Marita og Cheesecake liker dette.
  19. Lily

2.422 / 1.578
    Hvordan var Mocca-sjokolade? Smakte den veldig "mocca"? Liker ikke kaffe serru, og da blir det kanskje litt feil med mocca. Sjokolade derimot - vanskelig å stoppe når jeg først starter. Et ikke så ukjent problem for mange, hehe :whistle:
  20. Sjokoladesmaken er det som er fremtredende! Liker ikke kaffe selv, så nei, denne smakte godt for meg :D Be om å få tilsendt en prøve du også, da vel! ;)
    Marita liker dette.
  21. Lily

2.422 / 1.578
    Tror jeg får gjøre det! ;)
    Marita liker dette.
  22. Star Nutrition Whey-80
    Banan: Helt OK smak om man blander det med vann, synes det smaker endel bedre med melk.
    Jordbær: Synes denne smaker best med vann, er ikke noe supergodt og ikke stygt, helt greit
    Bringebær: Denne minnet meg om Jordbær smaken, den var søt og god.. ikke det beste jeg har smakt.
    Mintsjokolade:
    Dette er den beste fra Star Nutrition's Whey 80 om man blander den i melk. fantastisk, men om man blander den i vann er den direkte gjyselig.
    Sjokolade:
    Er den jeg bruker mest, smaken er veldig grei i vann og i melk.
    Vanilje:
    har tendenser til å skumme veldig mye i melk, smaken er OK på både vann og melk.

Star Nutrition Whey-100
    Sjokolade:
    Virkelig godt, en av mine favoritter!

Star Nutrition Night Pro
    Sjokolade: HELT FORFERDELIG
    i vann! i melk er den heelt gjennomsnittelig.. om man blander den i vann så bruker jeg 50-50 med Whey sjokolade og Night pro MED litt koffeinfri kaffe! blander du med melk og har 50-50 med pulver er den slettes ikke ille, da går den rett ned uten problemer, smaker litt i overkant av søtt. PS: denne må ikke blandes for tykk i vann!
    Jordbær: Samme som sin bror, sjokolade.. forferdelig alene i vann er dugende i melk.. men har kjøpt 2kg av denne, og det er de siste kiloene jeg har kjøpt av jordbær.

ON 100% Whey Gold Standard
    Cookies and Cream:
    Fantastisk, Minner meg om Capuccino (eller hvordan det enn ble skrevet) is! er god med alt drikkelig man har oppi shaken.
    Double Rich Chocolate:
    Noe av det beste jeg har smakt i Sjokolade smak på et Whey-Protein!

PVL Whey Cooler
    (blandet disse med bare vann)
    Cranberries:
    Vanskelig å blande, har hendt meg at det har blitt utroolig mye skumm i shaken når jeg blander denne. smaken på denne er veldig god!
    Lemon ice tea: Er ikke det jeg forbinder med Iste, men smaker ikke så ille at det ikke går ned! har smakt værre.

Fast Nutrition
    Trippel Whey:
    DEN BESTE sjokoladesmaken i værden, har kjøpt denne i Finland, smaker som en God kald kakao når man blander denne med vann. fantastisk! sammens med melk, er det nesten nivået over O'boy!

Proteinfabrikken 100% Whey
    Sjokolade:
    Helt OK, er nesten helt lik som Star Nutritions Whey 80. veldig god med melk og O'boy.
    Jordbær:
    Mener denne er klart best i vann.. er ikke en av mine favoritter.

Whey Tech, Sjokolade:
    Veldig lik 100% Whey fra Proteinfabrikken.

Dalblads Whey class+:
    Sjoko:
    Veldig god sjokoladesmak, blander seg lett og ikke noe strev.. smaker bedre enn di fleste!

23. Hurra!! Da har jeg fått pakke i posten.Myoprotein mocca.:):D Håper den er god,selv om jeg ikke er av den kresne typen, det meste går ned. Men en type jeg likte dårlig var Multipower formula 80 eller noe sånt(tror den het det,husker ikke helt)Den smakte pyton:confused:
  24. Andy

• Moderator
    4.050 / 4.172
    Trondheim
    Myoprotein smaker veldig lite mocca, mere vanlig sjokolade. Smaken er mild og god, og ikke for søt. Det er ikke milkshake-tendenser, men det er noe du kan drikke hver dag i lang tid uten å bli lei :)

Kan også nytes i mindre slurker, selv blandet med vann. Ikke noe behov for å hive nedpå fortest mulig her. Tar meg selv i å prøve å slurpe ut de siste dråpene når jeg har drikki opp :p
  25. Lily

2.422 / 1.578
    Jeg har sendte en forespørsel til MyoRevolution om en smaksprøve - 2 dager senere lå den i postkassa mi! Super service, sånt liker jeg! Har ikke testet den ut enda, men det blir spennende å gjøre det :)
    Cheesecake liker dette.
  26. Det var en god ide, er litt mer kresen på jordbær, så greit med smaksprøve da:)
  27. Lily

2.422 / 1.578
    Jeg fikk "bare" prøve på mocca sjokolade, men det var den jeg hovedsaklig ville prøve! Men presiserer du at det er jordbær du vil ha smaksprøve på, så får du det helt sikkert! (y)
  28. Jepp, om du sier du vil ha smaksprøve på begge smakene så sender jeg det ut.
  29. Jeg fikk begge, glad for det :)
  30. Yeei:) Da gjør jeg det