Gå til innhold

Får jeg i meg nok mat?!


Aicha87

Anbefalte innlegg

Får jeg i meg nok mat?!

Jeg er ei jente på 174 cm, 70 kg. Trener styrke 4 gang i uka, dans 2 gang i uka og går en del turer. ( 3 gang I uka I en time) målet er å bygge muskler, og gå ned i fettprosent.

Her er hva jeg får i meg i løpet av en dag. Hvis jeg har regnet rett er det ca 2000 kcal. Ser det bra ut eller burde jeg få i meg mer?!

Måltid 1 -

Cottage cheese 105 g/1/4 av pakken (83 kcal, 14g protein)

2ss havregryn = 165 kcal

100 blåbær = 46 kcal

+ brødskive med makrell/kyllingfilet ( 250 kcal, 11g protein)?

Måltid 2 -

1 boks tunfisk i vann 185 (60 kcal, 40g protein)

3egg ( 234 kcal, 18g protein)

Rødløk, soltørkede tomat

Agurk/tomat/salat

Måltid 3 - 150g kyllingfilet ( 157 kcal, 34g protein)

1 dl ris ( 150 kcal)

50 g fetaost ( 120 kcal)

Ønsket mengde grønnsaker

Måltid 4

1 torskefilet med to poteter + grønnsaker = 100 kcal, 18g protein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja spiser slik hver eneste dag, spist slik i ett år nå. Merker jo fremgangen på trening og økt muskelmasse, men merker ikke reduksjon i fettprosent. I helgene skeier jeg ut med taco/hjemmelaget pizza og en sjokolade. Drikker aldri brus eller jus.

Lett å påstå at helgeutskeielsene kan være en bidragene faktor til at fettprosenten holder seg ved like, men det er flere faktorer som spiller inn.. Har du behov for utskeielser står ikke kostholdet ditt i hverdagen sterkt nok til at det gir en endring - et kosthold burde ikke trenge behov for utskeielser

Dersom du skulle spist akkurat som du ville hver dag - hvordan ville du spist da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, ja det er et godt poeng! Aldri tenkt over det før!

Det var et sinnsykt godt spørsmål! Jeg ville spist ganske likt, men mer carbs ( lasagne og pizza..litt sunnere varianter vel og merke) og bananpannekaker med Nutella til frokost

Du kan jo spise ganske så likt dette her og likevel ha god progresjon, (kanskje ikke nutella hver dag) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spise ganske så likt dette her og likevel ha god progresjon, (kanskje ikke nutella hver dag) ;)

Glemte foresten å spørre deg om mine 2000 kcal er underskudd eller overskudd?

Prøvde to forskjellige energikalkulatorer men fik helt forskjellig svar. Greit å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte foresten å spørre deg om mine 2000 kcal er underskudd eller overskudd?

Prøvde to forskjellige energikalkulatorer men fik helt forskjellig svar. Greit å vite

I teorien er 2000kcal for en kvinne på din høyde/alder(?)/vekt og aktivitetsnivå underskudd.

Energi kan verken oppstå eller forsvinne fra intet - derfor er det enten en metabolsk tilpasning eller rett og slett kcaloverskudd over tid.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: http://www.youreatopia.com/blog/2011/9/14/i-need-how-many-calories.html --- skroll helt ned til "THE FACTS" for det mest relevante for det du lurer på. Spennende lesing, og tilsynelatende gode kilder.

Mye tyder visst på at 2000 kalorier er alt for lite, spesielt for kvinner på vår høyde. I tillegg trener du jo, og forbrenner dermed sikkert nok til at nettokalorier er langt under 2000...

Med tanke på stagneringen kan det kanskje være verdt å gjøre mer research på om du faktisk får i deg nok energi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...