Gå til innhold

En slankere og sterkere høst sammen?


regnvær

Anbefalte innlegg

Jeg søker forumvenner som også vil ha en høst der vi kan motivere hverandre til å spise bra og komme oss på trening :)

Jeg er 34år, 72kg, 173cm. Altså for rundt på midten.. og det vil jeg gjøre noe med sånn at klærne sitter bedre på og jeg føler meg mer vel.

Jeg vil gjøre denne høsten bedre for meg selv, spise nok og bra, komme i gang med hardere trening og oftere.

Noen som er med å gjøre denne høsten super sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har jeg 4 nattevakter denne hela og jeg vet med meg selv at jeg blir seig i kroppen og stup trøtt om ettermiddagene da. Lurer litt på hvordan jeg skal løse det med trening og jobbe my at. Mer sulten blir je også, er utfordrende, men det er vel andre som klarer å få trent og spise bra selv om en jobber natt?

Fokus fremover blr på kosthold. Mye lurt å lese her på bloggen, så nå på natta leser jeg meg litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe lurt her inne: vektnedgang (eler oppgang) starter i kjøkkenet! Så mye og hente på det, og den biten styrer man selv.

Angående nattevakt, du må jo nesten kjenne etter selv hva som fungerer for deg. Trene rett etter jobb, så hvile og sove, eller trene på kvelden, før jobb?

Ellers er jeg med deg i sterkere og slankere høst!

I loggboken står alt, men det viktigste: 38 år, kvinne, 159cm, og 77,8 kg. Så er en smule tyngre enn deg ja. Liker best styrketrening, hater cardio, så vurderer sånt TABATA opplegg, men skal lese meg litt opp på de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ja på sprek og blid har det tabata og basisball timer og de er supre, anbefaler de og så er et gøy. Tiden flyr og en får gjort mye på kort tid.. som jeg aldri hadde klart å gjennomført og presset meg sånn om jeg trente alene.

Ja her er det nattevakt igjen og detvar pizza her som var rester.. og jeg spiste ett stort stykke.. var det nødvendig? Vel sånn er det. Har ellers ikke spist noe lørdagsgreier som jeg pleer.. dvs sjokolade.

Kjekt du er med Blenda;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med! :) Begynner for første gang i mitt liv med turnus, og dermed nattevakter, på torsdag. Er veldig spent på fysiologiske og mentale reaksjoner på dette.

Jente, 71kg, 167 cm. Jeg trener fem ganger i uka. Kombinasjon av kondisjon og styrke.

Sliti med å få av de siste 5-6 kg de siste 3 årene, etter en vektnedgang fra 87kg for tre år siden. Jeg er kjempefrustrert. Kosthold er problemet. Selv om jeg nesten aldri spiser junk, og har godteristopp/drikker sjeldent alkohol, så får jeg ikke bort den forferdelige bilringen rundt magen *sukk* Så nå har jeg begynt å skrive ned all maten jeg spiser på MyFitnessPal. Så får vi se om det gjør susen. Ligger på ca. 1600 kcal/dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har nylig vært i bryllup som var strålende kjekt, men når jeg ser på bildene av meg i kjole som er stram over livet så må jeg virkelig erkjenne at jeg må sette inn støtet for å bli slankere. Ikke kjekt altså.

Denne uken har jeg jobbet hver dag, men har bare klart å skvise inn en basisball intervall time og en aerobic/styrke time på senteret. Jeg er glad jeg kom meg på trening. Jeg skal også følge med på kcal noen uker fremover. Jeg vet med meg selv at noe smågodt har det blitt, men alt i alt så spiser jeg for mye av bra mat. Eks nøtter er det så mye energi i selv om det er godt for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det strålende vær med sol og lite vind, så etter jeg leverte i barnehagen tok jeg meg en 1,5times tur i utmarka. Høsten er så fin synes jeg!

I kveld skal jeg trene en styrketime på senteret før nattevakt, har bare en natt så da trenger jeg ikke sove på kvelden før jeg skal på jobb.

Jeg har spist proteinpannekake i dag, ikke sånn super gode, men det var jo enkelt å lage til da.

Ha en herlig dag dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med her - ønsker både slankere og sterkere kropp ila høsten :) Er nok ganske likt bygd som deg, regnvær, er 172 cm høy og 72 kg. Mye ligger på magen her også :eek: Begynte å sykle til jobb 1-2 ganger i uka i august (26 km hver vei) - det motiverer fordi formen har blitt mye bedre på kort tid, i tillegg til at cm går inn! Vekta har nesten ikke forandret seg da, men cm er jo viktigst. Reiser mye i jobben, så å få treningsrutiner er en utfordring - spesielt det å prioritere styrketrening.

Har dere noen konkrete mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg 4 nattevakter denne hela og jeg vet med meg selv at jeg blir seig i kroppen og stup trøtt om ettermiddagene da. Lurer litt på hvordan jeg skal løse det med trening og jobbe my at. Mer sulten blir je også, er utfordrende, men det er vel andre som klarer å få trent og spise bra selv om en jobber natt?

Fokus fremover blr på kosthold. Mye lurt å lese her på bloggen, så nå på natta leser jeg meg litt opp.

Hørt at det er en normal prosess å tygge for å holde seg våken. Tygde en del tyggis når jeg jobbet natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg også med :)

Jente: 169 cm/64-66 kilo (avhenger av syklusdag).

Har et hårete mål om å få så definert og veltrent kropp at jeg kan ta private fitnessfoto til våren.

Skal trene 4.5 ganger i uken, to ganger med PT.

Min utfordring er maten. Med en gang jeg begynner å spise mer og riktig, legger jeg på meg rundt magen. Jeg vet det er en overgangsfase, men når det skjer får jeg lyst til å spise veldig lite igjen og sånt blir det ikke muskler av. I tillegg har jeg en travel hverdag, og da er det lett å ty til kjappe løsninger som proteinbars etc fremfor ordentlig mat,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Allerede godt i gang med vektnedgangen da, men kjenner jeg sliter med motivasjonen til å trene da (går mye tur, så er mest det å komme seg på treningssenteret).. Kostholdet går heldigvis fint :)

Er 20år, 168 høy og 85,2kg :) I februar var jeg 96,6kg så har allerede gått ned 12,6kg, men ønsker meg ned til ca 55-60kg, men første mål nå er å være 75kg innen jul :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...