Gå til innhold

AAS=Magi?


Myr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes hovedproblemet er mangel på åpenhet. Veldig mange som ikke vet bedre får en totalt urealistisk forventning til fremgangen de kommer til å få ved å begynne å trene, og slutter å trene eller føler seg mislykket når de "bare" klarer å pakke på seg 2-3-4 kg kvalitetsmasse på et helt år.

Det meste av artikler som finnes (inkludert fitnessbloggen) fyrer oppunder denne vrangforestillingen ved å servere suksesshistorier og artikkelillustrasjoner med folk som har halve svaneapoteket i ryggsekken.

Før og etterbilder av medlemmene på dette forumet er et godt eksempel. Mange av de beste transformasjonene der er laaangt fra reint, og når folk lar seg imponere og spør om trening og kostholdsrutiner så svares det velvillig i øst og vest om kylling og 5/3/1 og kreatin og whatnot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hovedproblemet er mangel på åpenhet. Veldig mange som ikke vet bedre får en totalt urealistisk forventning til fremgangen de kommer til å få ved å begynne å trene, og slutter å trene eller føler seg mislykket når de "bare" klarer å pakke på seg 2-3-4 kg kvalitetsmasse på et helt år.

Det meste av artikler som finnes (inkludert fitnessbloggen) fyrer oppunder denne vrangforestillingen ved å servere suksesshistorier og artikkelillustrasjoner med folk som har halve svaneapoteket i ryggsekken.

Før og etterbilder av medlemmene på dette forumet er et godt eksempel. Mange av de beste transformasjonene der er laaangt fra reint, og når folk lar seg imponere og spør om trening og kostholdsrutiner så svares det velvillig i øst og vest om kylling og 5/3/1 og kreatin og whatnot :)

Bare av nyskjerrighet. kan du komme med 3-5 forskjellige transformasjoner her på forumet som du mener er preget av AAS/andre ting?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nyskjerrighet. kan du komme med 3-5 forskjellige transformasjoner her på forumet som du mener er preget av AAS/andre ting?:)

Nei det kan jeg ikke. Ønsker ikke henge ut noen, og det hadde uansett endt med at tråden ble slettet.

Poenget var at dersom det var mer åpenhet rundt temaet så kunne de beste fysikkene svare ærlig på spørsmål fra nysgjerrige nybegynnere på hvordan de har skaffet seg fysikken de har. De kunne si: det er beinhard trening, masse proteiner, en god porsjon viljestyrke OG aas som har skaffet meg denne fysikken.

I dag utelates siste punkt for alle andre enn nære venner, og dermed legges det opp til forventninger som ikke er mulig å oppnå, selvom alt gjøres riktig.

Fysikken på profilbildet ditt er et eksempel. Den er bygget opp med AAS, store mengder trening og innsats, riktig kosthold OG vinnerlodd i genlotteriet. For veldig mange er den ikke oppnåelig, selv MED steroider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort en studie på menn som trener og bruker AAS, menn som trener og ikke bruker AAS men blir fortalt at de får det(placebo) og menn som ikke trener men bruker AAS.

De som trente og brukte AAS la på seg 6.1kg fettfri masse, de som trente med placebo fikk 1.9 kg fettfri masse og de som ikke trente og fikk AAS la på seg 3.2kg fettfri masse.

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101#t=article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det kan jeg ikke. Ønsker ikke henge ut noen, og det hadde uansett endt med at tråden ble slettet.

Poenget var at dersom det var mer åpenhet rundt temaet så kunne de beste fysikkene svare ærlig på spørsmål fra nysgjerrige nybegynnere på hvordan de har skaffet seg fysikken de har. De kunne si: det er beinhard trening, masse proteiner, en god porsjon viljestyrke OG aas som har skaffet meg denne fysikken.

I dag utelates siste punkt for alle andre enn nære venner, og dermed legges det opp til forventninger som ikke er mulig å oppnå, selvom alt gjøres riktig.

Fysikken på profilbildet ditt er et eksempel. Den er bygget opp med AAS, store mengder trening og innsats, riktig kosthold OG vinnerlodd i genlotteriet. For veldig mange er den ikke oppnåelig, selv MED steroider :)

What ? Har han på bildet mitt tatt noe unaturlig? AAAALDRI i livet! Bare tull! :nin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det alltid er morsomt når folk kommer med argumenter om at AAS ikke er magi, men regner det nesten som et kosttilskudd. Helt greit at andre folk bruker det, men jeg hater så intenst hvordan folk ikke klarer å innrømme hvor ekstremt stor effekt det har på fremgangen.

Nu hadde jo han karen her et forbruk på høyde med et kvinnelig østtysk kulestøtlandslag fra 80-tallet. Imponerende at han overlevde. Tilbake temaet, jeg skjønner jo godt at folk ikke står frem "offentlig" og forteller om at de kjører på med "ekstra sterke proteiner". Men at de fornekter det ovenfor treningskompiser som skjønner hva som er på gang syns jeg bare blir for dumt. Og i verste fall så kan det jo knekke motivasjonen til de rundt som er godtroende nok til å gå på løgnen om at personen er ren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nyskjerrighet. kan du komme med 3-5 forskjellige transformasjoner her på forumet som du mener er preget av AAS/andre ting?:)

Man kan aldri være sikker av å se et bilde, men mange har typiske kjennetegn på kunstige hjelpemidler, som ekstra fylde på skuldre, øvre brystkasse og nakke. Noen har disse trekkene naturlig, men ser man på statistikk som sier hvor utbredt bruk av aas er i Norge, så er det statistisk sannsynlig at noen eller mange av de som har drøye transformations på bildetråden her på fitnessbloggen, ikke er dopfrie.

Se for øvrig serien til Jason Blaha på Youtube under kanalene Icecreamfitness og JuggernautfitnessTV som heter spotting fake naturals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu hadde jo han karen her et forbruk på høyde med et kvinnelig østtysk kulestøtlandslag fra 80-tallet. Imponerende at han overlevde. Tilbake temaet, jeg skjønner jo godt at folk ikke står frem "offentlig" og forteller om at de kjører på med "ekstra sterke proteiner". Men at de fornekter det ovenfor treningskompiser som skjønner hva som er på gang syns jeg bare blir for dumt. Og i verste fall så kan det jo knekke motivasjonen til de rundt som er godtroende nok til å gå på løgnen om at personen er ren...

Nå har Bostin i videoen snakket mye rundt om akkurat denne kuren og div. Han har kjørt på med mye + at han kjører på med nytt stack nå til en ny konk. Mener å huske bivirkningene ikke var de rare greiene, selv om det var heftige doser han gikk på, men det er nok langtidsvirkningene som er de verste selvsagt.

Uansett, poenget er at man gå fra feitbulka til BB-pro på et år med doping. På noen få mnd med bruk av AAS så kan man komme til sitt genetiske potensiale. Det er rett og slett magi og jeg skjønner godt at folk tar en slik snarvei. Problemet slik jeg ser det er at fremgangen blir benektet og at-du-kan-bli-som-meg-hvis-du-spiser-proteinene-dine-mentaliteten.

Anbefaler alle som tror BB er et lystbetont game, å sjekke ut hva Bostin sier på kanalen sin. Ser de mest interessante videoene er borte, men .....

http://www.youtube.com/user/bostin69/videos?view=0&sort=p&flow=grid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er innom denne tråden er kanskje interessert i å lese denne tråden:

http://forums.blackstonelabs.co/showthread.php?1173-Who-Am-I&s=99a2925c2a348bdd91754280f1175509

Det er en som sier at han er en "IFBB pro" som svarer åpent på spørsmål. Interessant lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ajpendo.physiology.org/content/281/6/E1172

Får mye "gratis" av steroider, bare les denne studien.

Det mange dog argumenterer "for" er vel at proffbyggere ikke er late, de må trene og spise bra som alle andre.

De trenger ikke spise spesielt bra og de kan jo trene som idioter, typ 5-splitt. En jeg vet av bruker sånn cirka 4/5ish av kaloriinntaket sitt på burgerking og generelt bare dritt. Han har vunnet NM i sin klasse :) Selvsagt vil man få en liten fordel om man gjør de andre faktorene optimalt, men ærlig talt - steroidene gjør jobben og man kan fint kjøre et slaskeopplegg og se ut som en konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange dog argumenterer "for" er vel at proffbyggere ikke er late, de må trene og spise bra som alle andre.

Konklusjonen blir at det er helt umulig å se på folk hvilken innsats de legger ned på trening og kosthold. En steroidbruker med greier gener, men bare middels trening og kost kan allikevel se bra ut. En natty med elendige gener og stålkontroll på trening/kost ser bare mediocre ut.

Alle løper til de beste fysikkene for råd trening- og kostholdstips. Det KAN være en giganttabbe, og kunne vært unngått om steroidbruk var mer kulturelt akseptert, så det ikke var noen grunn til å skjule det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke spise spesielt bra og de kan jo trene som idioter, typ 5-splitt. En jeg vet av bruker sånn cirka 4/5ish av kaloriinntaket sitt på burgerking og generelt bare dritt. Han har vunnet NM i sin klasse :) Selvsagt vil man få en liten fordel om man gjør de andre faktorene optimalt, men ærlig talt - steroidene gjør jobben og man kan fint kjøre et slaskeopplegg og se ut som en konge.

IFBB proffen som Håvard linket til mente at:

1. Steroider er det viktigste for å nå høyt

2. Så kommer gener

3. så mat

4. og til slutt trening.

"To be a pro the most important of those is DRUGS. Sucks. Shitty reality, but it's the truth. You can have great genetics, eat perfect, and train like a fucking machine, but without the drugs you will never reach the top of pro bodybuilding. Sorry.

I can't tell you how many pros I have witnessed cheat on their diet. I have trained with some of the best pros of all time, and many train like pussies. Look at Dexter Jackson. I have never seen the man go to failure on one set, EVER. He's got superb genetics, and that along with drugs got him to the top. It wasn't his training and definitely wasn't his diet. Dude eats KFC a week out of the Olympia.

#1 Drugs

#2 Genetics

#3 Food

#4 Training

People won't like that training is #4 but if you have the top 3 training is less important. Food is the building block for muscle. No food = no muscle. Kai Greene trains like an idiot 75% of the year, but the guy can eat like it's no ones business. Don't mean Greene doesn't train hard, cause he does, but he does stupid shit till he's preparing for a show."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...