Gå til innhold

Angelish

Medlemmer
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av Angelish

  1. Hei, Jeg har trent styrke i 7mnd. Har basisøvelsene som markløft, knebøy, benkpress i programmet mitt. Har meldt meg på 2 OCR (hinderløp) neste vår. Og i den forbindelse trenger jeg å trene endel overkropp for å bli sterk. Veldig sterk. Trener pullups da jeg helst er nødt til å klare å ta noen pullups uten hjelp. Bruker pr idag strikk, men forhåpentligvis vil jeg klare uten strikk til slutt. Er høye vegger vi skal over, monkeybars, klatring i tau osv. Har noen lyst å være behjelpelige med hva det kan være lurt å trene her for å bli sterk i overkroppen til å klare hinderne som krever klatring/henging? Må selvsagt ikke glemme beina. De trenger styrke de også. Forslag til øvelser/program mottas med STOR takk! det er 9mnd til første løp, så har heldigvis litt tid på meg.
  2. Jeg fulgte fitnessbloggens nybgynnerprogram i 8 uker. Så gikk jeg over til Starting Strength. Jeg blir sterkere. Ingen tvil om det. Men musklene blir ikke så fremtredende som jeg skulle ønske. Det følte jeg de ble på fitnessbloggen nybegynnerprogrammet. Bør jeg bytte, eller må jeg bare få styrken jeg vil ha med SS og tone musklene etterpå?? Jeg merker i hverdagen at jeg er mye sterkere. Nå ønsker jeg mer fremtredende muskler. Hva blir veien videre for min del?
  3. Tusen takk for svar. Jeg har dog allerede byttet program. Til et helt annet, og ingen av de jeg spurte om. Et fullkroppsprogram bestående av 3 økter som alterneres. Med base og isolasjonsøvelser. Ingen av øktene er like, så da går jeg ikke lei heller.Repsantall varierer også slik at det er en god blanding av lavreps og høyreps. Samt noe clustersett.Synes programmet er kjempegøy, og merker god fremgang.
  4. Det er et program jeg og ei venninne har spleiset på å kjøpe. Man får ikke programmene/øvelsene før man har betalt. Så kan desverre ikke linke til selve programmet.
  5. Jeg har full kontroll på maten. Har forøvrig byttet til et helt annet program som jeg stortrives med. Et fullkroppsprogram bestående av 3 økter som alterneres. Ingen av øktene er like, så da går jeg ikke lei heller. Repsantall varierer også slik at det er en god blanding av lavreps og høyreps. Synes programmet er kjempegøy, og merker god fremgang.
  6. Jeg har fulgt Fitnessbloggens nybegynnerprogram, og har min siste økt imorra i den 8. uka. Jeg lurer nå på hvor lenge en nybegynner bør trene fullkroppsprogram før jeg evt prøver meg på et split program? Legger forøvrig ved litt skrytebilder av fremgangen jeg har hatt disse 8 ukene. Det er ca 6mnd mellom før og etter bildene, men utgangspunktet før jeg startet å trene er likt som før bildet. Så man kan si jeg er UTROLIG stolt av hva jeg har oppnådd, og jeg gleder meg til fortsettelsen.
  7. Fullkroppsprogram hvor lenge?

    Jeg har visst helt gått glipp av dette her. Men tusen takk.
  8. Ja, mer definert. Jeg vil vise at jeg har muskler. Ikke bare være sterk liksom. Jeg blir som jeg skrev sterkere med SS programmet. Men får ikke muskler som synes så mye som jeg vil.
  9. Pendlay-roing teknikk hjelp

    Jeg har startet på 5x5 Stronglifts programmet. Foreløpig går det ganske bra, og jeg synes det er gøy. Men jeg er veldig usikker på teknikken på pendlay-roingen. Ser det greit ut eller er jeg på bærtur?
  10. Pendlay-roing teknikk hjelp

    Takk for svar. Føler jeg ikke får det helt til. Føles som jeg er for stiv til å rette ut korsryggen/bekkenet. Noen tips i forhold til dette?
  11. 5x5 stronglifts

    Jeg har fulgt fitnessbloggens nybegynnerprogram nå i 9 uker. Helt ærlig begynner jeg å bli lei av programmet. Har lest litt på 5x5 SL og lurer på om dette kan være noe for en nybegynner som ønsker god fremgang og bli sterk? Synes selv det virker mer appelerende til meg. Har forøvrig hatt 3 PT timer og fått lært meg markløft og knebøy så teknikken der er på plass.
  12. Fullkroppsprogram hvor lenge?

    Kanskje jeg bare får fortsette med fullkroppsprogrammet til jeg føler det stagnerer. ☺ Jeg trener 3-4 dager i uka. ☺ Ja ikke sant! Tightsen er Gavelo ja. 😀 Tuusen takk! Jeg er sååå fornøyd. 😃 Fortsetter med fullkroppsprogrammet til det stagnerer!
  13. fitness nybegynner

    Signerer på dette. Har selv fulgt dette programmet nå i 8 uker og har hatt en STOR fremgang.
  14. Nybegynner med spørsmål

    Hei, Jeg er ei jente på 32år som har gått ned 25kg. Nå har jeg meldt meg inn i Sats og starter der 31. januar. Målet mitt med treningen er å stramme opp, få muskler og bli sterkere. Jeg har kikket på Nybegynner-programmet til fitnessbloggen og tenker prøve følge den. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Skal ha med knebøy og markløft. Det jeg lurer på nå er; Hva gjør jeg når de 8 ukene er ferdig? Endrer program? endrer reps? Jeg tar gjerne imot andre råd, tips og triks for en nybegynner som ønsker god fremgang i styrketreningen. Skal forøvrig delta på Trolljeger (OCR-løp) i Juni, så kjenner jeg trenger å bli sterkere frem mot dette.
  15. Nybegynner med spørsmål

    Nå begynte jeg på 7ende uka igår. Og Synes dette er KJEMPEgøy! Har hatt fremgang i samtlige øvelser i nybegynnerprogrammet. Og trives vel egentlig med programmet, så jeg tenker jeg fortsetter en stund til med det. Har ikke lagt til knebøy og markløft enda da jeg vil ha hjelp til det mtp teknikk. Jeg byttet ut knepress (synes det var pyton) med Goblet Squats. Vi har doorgym hjemme så jeg trener Pullups med strikk i tillegg hjemme når det passer seg. Får kommentarer fra kjente at de kan se at jeg trener, for jeg har fått muskler. WEEEEE!!! Eneste er at jeg kanskje ville hatt noen øvelser i tillegg som retter seg mer mot rumpa. Noen tips til øvelser?
  16. Øvelser istedenfor knebøy

    Jeg har klart å pådra meg et vondt kne pga løping. Så knebøy fungerer veldig dårlig for øyeblikket. Det er rett og slett vondt. Hvilke øvelser kan jeg erstatte knebøy med slik at jeg iallefall får trent noe bein? Jeg vil jo ikke unngå å trene bein hvis det finnes andre øvelser som er mer kne-vennlige
  17. Øvelser istedenfor knebøy

    Tusen takk for svar. Skal prøve disse øvelsene idag og se hvordan det går med kneet.
  18. Øvelser istedenfor knebøy

    Tusen takk for svar.
  19. Øvelser istedenfor knebøy

    Tusen takk for svar. Skal sjekke ut øvelsene.
  20. Nybegynner med spørsmål

    Tusen takk for svar. Har ikke kommet skikkelig igang enda. Var på min første økt igår. Hele familien ble rammet av influensaen så formen har vært ELENDIG. Men nå er jeg igang Føltes veldig bra igår, og føles veldig bra idag i kroppen. Full av energi og opplagt. Så dette blir nok bra nå når jeg kommer skikkelig igang
  21. Sliter litt med lunsj på jobb.

    Jeg har siden 2. januar iår gått ned 19kg ved å endre kostholdet og trene. Hjemme er det ikke noe problem da jeg har full kontroll på hva jeg lager og hva vi spiser. Men på jobb i lunsjen derimot. Vi får varmmat hver dag. Som jeg styrer unna da jeg ikke vet hva maten inneholder. Har en simpel salatbar. Og brødmat/knekkebrød. Basic pålegg som ost, skinke, makrell, leverpostei o.l. Av og til noe laks/kylling/tunfisk. Er det laks/kylling/tunfisk spiser jeg det sammen med salat. Er det ikke det så spiser jeg oftest bare skive med makrell.. Forslag til hva jeg kan gjøre her????? Fortsette som jeg gjør nå eller???
  22. Sliter litt med lunsj på jobb.

    Det fungerer nok... Men blir lei av å spise samme maten hele tiden. Men kan ta med noe hjemmefra iblant for variasjon. Betaler vel 275kr måneden i lunsjpenger.
  23. Jeg er ei jente på 31 som rundt juletider kjente veldig på at nok var nok, og at jeg måtte gjøre noe med vekta mi. Så 3. januar endret jeg hele kostholdet og hele familien spiser sunnere mat som jeg lager fra bunn. 1. mars begynte jeg i tillegg å trene. Trener styrke hjemme i stua 4 ganger i uka. Har manualer og strikker til rådighet. Går tur med hunden hver dag, og prøver å jogge 2-3 ganger i uka. Resultatet av dette er at jeg har gått ned 19kg. *SuperStolt* Mannen har også gått ned 9kg (men han trener ikke). Men "problemet" nå er at lårene disser veldig pga hud og helt sikkert litt fett. Jeg føler at jeg ikke får trent beina skikkelig i og med at jeg bare trener hjemme. Trener knebøy, markløft, utfall osv ved bruk av manualer/strikker for å få større motstand, men skulle igrunn hatt enda større motstand. Er det noen som har tips til andre øvelser som kan trenes hjemme, og som kan gi gode resultater på bein/rumpe? ALLE tips tas også gjerne imot da jeg vil stramme kroppen opp mye mer. Og er ikke feil om jeg får litt definerte muskler heller. På kroppsbildet har jeg tatt av 16kg, så har tatt av 3kg til etter det ble tatt. Magebildet er fra 02. mai.
  24. Gått ned mye, trenger råd ang styrketrening

    Jeg har glemt denne tråden litt ut, og heller ikke fått varsler på epost at noen har svart. Tusen takk for svar til dere som har svart. Jeg har ikke tenkt å gå ned noe mer vektmessig. Det jeg vil fokusere på nå er å trene og bygge litt muskler og stramme opp. Jeg har nå fått ordnet det slik at jeg kan trene på et gym 4 ganger i uka. Så nå håper jeg det er noen snille her som kunne hjulpet meg med et treningsprogram?? Gjerne 2-split (eller andre forslag) slik at det ikke blir det samme hver eneste treningsøkt.
  25. Gått ned mye, trenger råd ang styrketrening

    Jeg har ikke muligheter for å komme meg på et gym. Det er det som er problemet. Og tusen takk.
×