Angelish

Medlemmer
  • Innholdsteller

    35
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    1

Alt skrevet av Angelish

  1. Jeg har fulgt Fitnessbloggens nybegynnerprogram, og har min siste økt imorra i den 8. uka. Jeg lurer nå på hvor lenge en nybegynner bør trene fullkroppsprogram før jeg evt prøver meg på et split program? Legger forøvrig ved litt skrytebilder av fremgangen jeg har hatt disse 8 ukene. Det er ca 6mnd mellom før og etter bildene, men utgangspunktet før jeg startet å trene er likt som før bildet. Så man kan si jeg er UTROLIG stolt av hva jeg har oppnådd, og jeg gleder meg til fortsettelsen.
  2. Jeg har visst helt gått glipp av dette her. Men tusen takk.
  3. Ja, mer definert. Jeg vil vise at jeg har muskler. Ikke bare være sterk liksom. Jeg blir som jeg skrev sterkere med SS programmet. Men får ikke muskler som synes så mye som jeg vil.
  4. Jeg fulgte fitnessbloggens nybgynnerprogram i 8 uker. Så gikk jeg over til Starting Strength. Jeg blir sterkere. Ingen tvil om det. Men musklene blir ikke så fremtredende som jeg skulle ønske. Det følte jeg de ble på fitnessbloggen nybegynnerprogrammet. Bør jeg bytte, eller må jeg bare få styrken jeg vil ha med SS og tone musklene etterpå?? Jeg merker i hverdagen at jeg er mye sterkere. Nå ønsker jeg mer fremtredende muskler. Hva blir veien videre for min del?
  5. Jeg har startet på 5x5 Stronglifts programmet. Foreløpig går det ganske bra, og jeg synes det er gøy. Men jeg er veldig usikker på teknikken på pendlay-roingen. Ser det greit ut eller er jeg på bærtur?
  6. Takk for svar. Føler jeg ikke får det helt til. Føles som jeg er for stiv til å rette ut korsryggen/bekkenet. Noen tips i forhold til dette?
  7. Jeg har fulgt fitnessbloggens nybegynnerprogram nå i 9 uker. Helt ærlig begynner jeg å bli lei av programmet. Har lest litt på 5x5 SL og lurer på om dette kan være noe for en nybegynner som ønsker god fremgang og bli sterk? Synes selv det virker mer appelerende til meg. Har forøvrig hatt 3 PT timer og fått lært meg markløft og knebøy så teknikken der er på plass.
  8. Kanskje jeg bare får fortsette med fullkroppsprogrammet til jeg føler det stagnerer. ☺ Jeg trener 3-4 dager i uka. ☺ Ja ikke sant! Tightsen er Gavelo ja. 😀 Tuusen takk! Jeg er sååå fornøyd. 😃 Fortsetter med fullkroppsprogrammet til det stagnerer!
  9. Signerer på dette. Har selv fulgt dette programmet nå i 8 uker og har hatt en STOR fremgang.
  10. Nå begynte jeg på 7ende uka igår. Og Synes dette er KJEMPEgøy! Har hatt fremgang i samtlige øvelser i nybegynnerprogrammet. Og trives vel egentlig med programmet, så jeg tenker jeg fortsetter en stund til med det. Har ikke lagt til knebøy og markløft enda da jeg vil ha hjelp til det mtp teknikk. Jeg byttet ut knepress (synes det var pyton) med Goblet Squats. Vi har doorgym hjemme så jeg trener Pullups med strikk i tillegg hjemme når det passer seg. Får kommentarer fra kjente at de kan se at jeg trener, for jeg har fått muskler. WEEEEE!!! Eneste er at jeg kanskje ville hatt noen øvelser i tillegg som retter seg mer mot rumpa. Noen tips til øvelser?
  11. Hei, Jeg er ei jente på 32år som har gått ned 25kg. Nå har jeg meldt meg inn i Sats og starter der 31. januar. Målet mitt med treningen er å stramme opp, få muskler og bli sterkere. Jeg har kikket på Nybegynner-programmet til fitnessbloggen og tenker prøve følge den. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Skal ha med knebøy og markløft. Det jeg lurer på nå er; Hva gjør jeg når de 8 ukene er ferdig? Endrer program? endrer reps? Jeg tar gjerne imot andre råd, tips og triks for en nybegynner som ønsker god fremgang i styrketreningen. Skal forøvrig delta på Trolljeger (OCR-løp) i Juni, så kjenner jeg trenger å bli sterkere frem mot dette.
  12. Jeg har klart å pådra meg et vondt kne pga løping. Så knebøy fungerer veldig dårlig for øyeblikket. Det er rett og slett vondt. Hvilke øvelser kan jeg erstatte knebøy med slik at jeg iallefall får trent noe bein? Jeg vil jo ikke unngå å trene bein hvis det finnes andre øvelser som er mer kne-vennlige
  13. Tusen takk for svar. Skal prøve disse øvelsene idag og se hvordan det går med kneet.
  14. Tusen takk for svar.
  15. Tusen takk for svar. Skal sjekke ut øvelsene.
  16. Tusen takk for svar. Har ikke kommet skikkelig igang enda. Var på min første økt igår. Hele familien ble rammet av influensaen så formen har vært ELENDIG. Men nå er jeg igang Føltes veldig bra igår, og føles veldig bra idag i kroppen. Full av energi og opplagt. Så dette blir nok bra nå når jeg kommer skikkelig igang
  17. Jeg har siden 2. januar iår gått ned 19kg ved å endre kostholdet og trene. Hjemme er det ikke noe problem da jeg har full kontroll på hva jeg lager og hva vi spiser. Men på jobb i lunsjen derimot. Vi får varmmat hver dag. Som jeg styrer unna da jeg ikke vet hva maten inneholder. Har en simpel salatbar. Og brødmat/knekkebrød. Basic pålegg som ost, skinke, makrell, leverpostei o.l. Av og til noe laks/kylling/tunfisk. Er det laks/kylling/tunfisk spiser jeg det sammen med salat. Er det ikke det så spiser jeg oftest bare skive med makrell.. Forslag til hva jeg kan gjøre her????? Fortsette som jeg gjør nå eller???
  18. Det fungerer nok... Men blir lei av å spise samme maten hele tiden. Men kan ta med noe hjemmefra iblant for variasjon. Betaler vel 275kr måneden i lunsjpenger.
  19. Jeg er ei jente på 31 som rundt juletider kjente veldig på at nok var nok, og at jeg måtte gjøre noe med vekta mi. Så 3. januar endret jeg hele kostholdet og hele familien spiser sunnere mat som jeg lager fra bunn. 1. mars begynte jeg i tillegg å trene. Trener styrke hjemme i stua 4 ganger i uka. Har manualer og strikker til rådighet. Går tur med hunden hver dag, og prøver å jogge 2-3 ganger i uka. Resultatet av dette er at jeg har gått ned 19kg. *SuperStolt* Mannen har også gått ned 9kg (men han trener ikke). Men "problemet" nå er at lårene disser veldig pga hud og helt sikkert litt fett. Jeg føler at jeg ikke får trent beina skikkelig i og med at jeg bare trener hjemme. Trener knebøy, markløft, utfall osv ved bruk av manualer/strikker for å få større motstand, men skulle igrunn hatt enda større motstand. Er det noen som har tips til andre øvelser som kan trenes hjemme, og som kan gi gode resultater på bein/rumpe? ALLE tips tas også gjerne imot da jeg vil stramme kroppen opp mye mer. Og er ikke feil om jeg får litt definerte muskler heller. På kroppsbildet har jeg tatt av 16kg, så har tatt av 3kg til etter det ble tatt. Magebildet er fra 02. mai.
  20. Jeg har glemt denne tråden litt ut, og heller ikke fått varsler på epost at noen har svart. Tusen takk for svar til dere som har svart. Jeg har ikke tenkt å gå ned noe mer vektmessig. Det jeg vil fokusere på nå er å trene og bygge litt muskler og stramme opp. Jeg har nå fått ordnet det slik at jeg kan trene på et gym 4 ganger i uka. Så nå håper jeg det er noen snille her som kunne hjulpet meg med et treningsprogram?? Gjerne 2-split (eller andre forslag) slik at det ikke blir det samme hver eneste treningsøkt.
  21. Jeg har ikke muligheter for å komme meg på et gym. Det er det som er problemet. Og tusen takk.
  22. Jeg har et spørsmål. Med fulltidsjobb, 2 små unger, mann, andre hobbyer osv osv har jeg litt problemer med å få klemt inn så mye trening som jeg vil pr uke. Mannen har gått til anskaffelse av slynger etter anbefaling av fysio pga en nakke-/ryggskade etter bilulykke. Det jeg nå lurer på er: Hvis jeg jogger 3 dager i uka (oppvarming/kondisjon) og så trener slynger hjemme etter jogginga. Og kanskje supplerer litt med markløft/knebøy/glute bridge 1(2) gang(er) i uka på trenings senter. (er sterkere i beina enn i armene/overkroppen så føler ikke jeg får så god effekt på beina i slynge) Vil jeg få god effekt av denne treningen?
  23. Er slyngetrening god styrketrening?? Pr idag løfter jeg vekter på Elixia, men det er ikke sikkert økonomien strekker til at jeg kan fortsette etter nyttår. Mannen foreslo å henge opp slynge hjemme og trene slyngetrening hjemme. Er dette like effektivt?
  24. Da tror jeg at jeg investerer i en slynge om situasjonen skulle bli slik. Da får jeg i allefall trent. Kanskje investere i noen kettlebells også etterhvert??
  25. Nå er jeg irritert og lettere forbanna!!! Jeg er medlem på et treningsenter og har spurt forskjellige instruktører der om de vil hjelpe meg å sette opp et styrketreningsprogram med frivekter... Men jeg har fått til svar fra alle at de ikke anbefaler det pga fare for å trene med feil teknikk og faren for å få skader o.l. og at jeg burde holde meg til apparater en stund fremover! WTF??? Jeg er veldig gira og keen på å komme igang med et skikkelig styrketreningsprogram med frivekter.... Er det noen snille sjeler her inne som kan hjelpe meg med et program som kan passe en nybegynner? Hvilke øvelser bør jeg trene, og i hvilken rekkefølge o.l. Teknikker skal jeg nok få til, ellers spør jeg bare de som jeg ser er inne i frivekts-salen. Er vel alltids noen som er snille nok til å hjelpe tror dere ikke? TUSEN takk til de som gidder!