Gå til innhold

Liinn

Medlemmer
  • Innholdsteller

    399
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg går på streng lavkarbo 1200-1400 kalorier og er redd det skal ødelegge forbrenningen min. Kan jeg kose meg med cheatmeals?
  2. Mamma kroppen

    Etterpermisjon oppnådde jeg resultater ved å spise 1700 og gå tur i 1-2 timer hver dag. 300 ekstra for hver times tur.
  3. Hehe. Ja, der sier du noe.. Jeg har begynt trene igjen etter å ha fått unge. Og jeg har aldri vært i dårligere form enn det jeg har vært nå.. Det er nok som du sier. Nå vil jeg bare poengtere at jeg ikke satser på sprettrumpe ved å trene spinning ene og alene. Spinningen har vært starten min og nå implementerer jeg styrketrening igjen.
  4. Hmm.. Dette ble litt teknisk for meg. Jeg innrømmer jeg ikke leste meg igjennom alt.. Men den første tanken som slo meg var at kardio ikke er destruktivt. Det er jo supersunt for hjertet og resten av organene å la blodet bruse med jevne mellomrom. Jeg trener masse spinning og rumpa har fått seg et løft. Dvs at jeg hart fått muskler under kardio eller? Tenker det er greit å få i seg en form for proteiner innen 30 min etter trening slik at ikke kroppen danner proteiner av sine egne muskler. Så er det vel greit?? Jeg vet ikke når kroppen begynner å ta av fettreservene under trening... Bare tenker at kroppen må få nok næring til musklene og mindre energi enn den forbruker i løpet av dagen. Men nå som du spør ble jeg nyskjerrig
  5. Jeg trener ca 4 ganger i uka, 1-1.5time, er 164 høy. Jeg regner ikke særlig kalorier men tror jeg ligger på rundt 1800 til 2000. Jeg er vandt til at det jeg gjør nå gir vektnedgang og er ikke vant til at det peker oppover. Ser nok resultater etter lengre tid.
  6. Er det normalt å legge på seg litt i starten når en begynner å trene styrke? Holder en mer på vann av bcaa? Jeg har fått en datter på 9 mndr og sliter med selvtilliten når det kommer til kroppen min etter graviditeten. Jeg har ti kg å ta av. Jenta vår sliter enda med nettene og starter dagen kl 05:00 så det blir vanskelig med søvn. Jeg prøver å legge meg 21:30 men ikke alltid like enkelt. Jeg fikk en hard start på permisjonen. Kort fortalt har jeg vært vond, jenta vår utrolig urolig og jeg har vært utslitt. Jeg har slitt sofaen alt for mye og fått alt for lite egentid. Det har blitt litt trening og turer men aldri strukturert nok til å få effekt av det. Nå har jeg banket igjennom at jeg SKAL trene. Jeg sier til mannen min at hvis han vil ha ei slank kone igjen må han ig meg 1,5 time hver dag hvor jeg får trene og dusje i fred. Kostholdet er ok. Brus og søtsaker er ikke en del av hverdagskosten og jeg spiser masse grønt og rent kjøtt/fisk. Har prøvd meg på et par lavkarbodietter men ble skikkelig syk og måtte ta antibiotika begge gangene. Immunforsvaret er lavere pga lite søvn. Jeg føler jeg har vann i kroppen også og lurer på om jeg drikker for lite vann.. Føler meg ofte tørst. Kan hende jeg bærer på en det stresshormoner siden jeg sover for lite. Jeg står fast på 67 kg og nå har jeg gått opp til 68!? Kan legge til at jeg har tatt ut hormonspiralen da jeg mistenkte den i å hindre vektbedgang pluss at jeg vil være sikret et bra treningsutbytte med hormoner i balanse uten tilsatte hormoner. Anyways. Nå er det styrke og spinning som gjelder. Bekkenet mitt tåler endelig litt løping. But what to do??? (Sorry det ble langt dette. Men jeg er sååå frustrert!!)
  7. Andre som bruker barnepass på senter?

    Lurt! Må bare lære henne å sove godt i vogna.
  8. Hvor gammel var barnet ditt da der begynte å være i barnepassen? Erfaringer? Hvordan tok barnet ditt det? Hvor gammel var hun/han? Barnet mitt er 2 mndr gammel og jeg lurer på om hun er litt for ung..
  9. Det en mann bygger i styrke på en økt, må en kvinne trene 7 økter for samme resultat ;-) Menn har mer testo, det utgjør forskjellen.
  10. Fårkål: Bra eller dårlig mat?

    Nei, fårikål er ikke usunt.. Men alt med måte;)
  11. Fårkål: Bra eller dårlig mat?

    Kos deg med fårikål du! Kos det med den isen, ost og vin kvelden med venninner osv. Det er viktig for både kropp og sinn. Kan en ikke unne seg noe godt innimellom, men bare følger strikt matplan, -ja da står en i fare for å utvikle litt problemer i forhold til mat. Det er mye lettere å følge et sunt kosthold om en kan unne seg litt innimellom. En skal ha det bra og trives i seg seg selv. Så vær lykkelig og spis fårikål! :happy:
  12. Vondt i korsryggen-oh why?!

    Det kan jeg gjøre. Men trener mage.. Kanskje jeg ikke trener den nok?
  13. Tidligere i uka jobbet jeg med markløft. Mener selv jeg har rett teknikk og har fått tilbakemelding på at jeg gjør dette riktig. Hadde trent knebøy og militæroperasjon først. Første sett mark på 50 kg gikk greit. Så skulle jeg løfte 60 kg og hadde ikke en gang fått stangen løs fra gulvet en gang før jeg fikk en plutselig trøkk i korsryggen. Au!! Jeg hoppet over markløft og fortsatte videre med øvelser som ikke involverte korsryggen selv om jeg gikk som ei krykke. En halvtime senere var jeg hos kiropraktoren som holder til i samme bygg. En liten virvel var skeiv, men ellers var jeg generelt stram i muskulaturen der nede i ryggen. Var vond i et par dager, mye bedre i dag. Holder meg borte fra mark og knebøy de neste dagene. Men jeg tok beinpress og strak mark. Da kjente jeg litt vondt. Hva gjør jeg galt? Eller hva kan jeg gjøre?
  14. Hipthrusts

    Ettbeinshiptrust er også effektivt. I tillegg er det bra stabiliserende. digg øvelse jeg burde gjort mer av:-)
  15. Mye bra også: – Forekomsten av psykiske lidelser sammenfaller med stadig dårligere kosthold i mange land. Ifølge WHO lider en av fire av psykisk sykdom, og depresjon er den største enkeltårsaken til sykdom. Vi ser ofte at pasienter med psykiske lidelser har mangler i kostholdet, for eksempel at de får i seg for lite omega 3, B-vitamin eller folinsyre, tryptofan, tyrosin og magnesium, sier Nordstrand, som mener at norske leger i langt større grad må anbefale omlegging av kosthold til sine pasienter. Grønn resept – Leger må få anledning til å skrive grønne resepter, på mat og trening. Nå kan de bare gi råd til folk som allerede har fått diabetes eller hjertesykdommer. De burde ha gjort kostholdsanalyser av pasientene sine. På samme måte burde psykologer finne ut hvor mye sukker pasientene deres spiser og drikker, sier Nordstrand.
×