Gå til innhold

Fleskefeiten

Medlemmer
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Fleskefeiten

  1. Helt ny

    En grunn til at det er litt vanskelig å få svar på slike spørsmål er fordi det er vanskelig å svare på. En kostholdsplan er noe som er tilpasset et individ, det er lagd etter kaloribehov,aktivitet,hva personen liker å spise etcetc. Men jeg har noen synspunkter/meninger om hvordan man kan forholde seg til det å gå ned, beklager at det blir rotete. Kun ment som en diskusjonsstart : Få deg en kalori/måltid app , jeg foreslår "myfitnesspal" Fyll inn alt! ignorer de som kaller det fanatisk, det du vil er å få en forståelse av hva ting er lagd av og hvor mye kalorier de har. Etter hvert trenger du sikkert ikke appen. Forsøk å fylle kaloriene dine med sunn mat som du kan bli mett av, hvis du er mett så går du ikke rundt og tenker på mat/godteri. Nå sier jeg ikke at du skal spise masse kål, men 6kg kål har omtrentlig samme kalorier som 300g Snickers. Hvis du klarer deg uten så mye saus/dressing osv så er det vilt hvor mye du kan spare bare der. Fullkornsprodukter, magert kjøtt, rotgrønnsaker,frukt Et problem er ofte at man spiser den maten man har, pass på at du har den maten du ønsker å spise tilgjengelig. Man trenger heller ikke være sulten selv om man skal spise mindre kalorier, jeg skjønner godt at mange syntes det er vanskelig å slanke seg hvis de kun forsøker å spise mindre av det samme de alltid har spist. Godteri kun på lørdager,kjøpt inn dette godteriet på fredag. Begrens deg til en 100gram med det du vil. Ikke kjøp inn så mye at det er igjen "rester" som frister de kommende dagene. Spis litt ekstra god mat på lørdagen, lag deg noe du liker godt. Noe du kan glede deg til i løpet av uken. Det er fort gjort å glemme hvor godt det er å glede seg til noe når man har råd til å kjøpe seg det man vil hele tiden. Men ikke overdriv det helt, alle kaloriene du spiser ekstra her tar du vekk fra den jobben du har gjort resten av uken.
  2. Peanøtter og vektøkning

    Som nevnt over : Hvis de er salte - Høyt blodtrykk Ikke variert kosthold - Da vil peanøttene muligens tulle med opptaket ditt av noen mineraler.
  3. Hva spiser dere iløpet av en dag?

    Jeg spiser ikke frokost, går egentlig rett på middag jeg. Rester til kveldsmat. Ca 4000kalorier
  4. Oppnådd ønsket fettprosent, hva nå?

    Vedlikehold? Bulke litt?
  5. Livsstil og ikke diett, input?

    Hei Frida Har ikke noe fasitsvar til deg, men jeg kan gi deg noen meninger : Jeg tenker at du vil gå ned med 1600kcal om dagen med ditt aktivitetsnivå. Men jeg tenker også at du vil gå ned med 1900kcal om dagen med ditt aktivitetsnivå. Jeg tipper at alt under 2200-2500 vil få deg til å gå ned. Du sier ikke noe om du har tenkt til å legge deg på 1600 flat, om du trener eller ikke den dagen. Jeg ville ihvertfall ha spist litt mer på treningsdager. FF
  6. Tilbakemelding på eventuelle forbedringer

    Jeg svarer ut ifra personlig synspunkt her jeg, jeg ville ønsket å se litt mer fylde på triceps. Det lange hodet. Jeg syntes en litt rund triceps er tøft.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her