Gå til innhold

Tuno

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Økning i kcal

    Har og fått veldig synlige blodårer. Kan dette komme av for lite fett i kosten?
  2. Økning i kcal

    Takk for tips, men har allerede my fitness pal. Var sånn eg fant ut at eg spiste alt for lite. Loggført alt ned til siste detalj, all mat er vegd. Har lurt på om eg kanskje er insulinressistens og om eg spiser alt for lite fett? Har kuttet ut alt av olje og smør etter eg økte i vekt, og spiser kun magre produkt som kylling, kyllingkjøttdeig og reint kjøt. Som tilbehør har jeg alltid salat med litt idun sin 3% fett dressing på. Ellers bruker eg å ha brokkoli og gullerot og blomkål. Til lunsj spiser eg kvar dag 40g havregrøt laget med vann med litt bringebær og jordbær på. Noen gonger spiser eg cottage cheese istadenfor. Prøvd å komme meg opp i kcal så no ligger eg på ca 1000-1400. Gjort i eit par veker no. Vekta står bom stille.
  3. Økning i kcal

    Eg trengte tips, ikkje kverulering og diskutering på at du meiner eg ikkje teller med alt når eg VEIT at eg gjer det. Gjekk ifrå 75kg til 63kg på få månder når eg begynte og kun eta middag. Vekta stoppa opp på 63 og holdt seg stabilt der i fleire år før økning nylig. Har vert til lege og tatt blodprøve. Ved første sjekk hadde eg folat mangel og måtte gå på tilskudd i 2månder, ved neste sjekk fekk eg påvist B12 mangel og måtte ta tabuletter i 3mnd. Ny time denne veka. Ellers meinte legen at resten av resultat på blodprøvene var fine.
  4. Økning i kcal

    Og teller alle kalorier, smør, olje & dressinger osv er inkludert.
  5. Økning i kcal

    Ikkje underrapportering. Spiste kun middag. Når du kun spiser en «normal» porsjon med middag med salat som tilbehør er det vanskelig å komme særlig høyere enn 400-900 kcal.
  6. Økning i kcal

    Hei hå! Er ei jenta på 23 år, 171cm høg og veg 70kg. Har i fleire år levd på ca 600-900kcal for dagen uten søtsaker til ca eit år sidan, då begynte eg og eta litt for mykje sjokolade og snacks og gjekk opp ifrå 63 til 70kg. For 3 månder siden kutta eg ut alt av godteri og sjokolade, og spiste fortsatt kun 600-900 kcal for dagen(pleide kun spise middag), men gikk fortsatt ikke ned i vekt. No har eg i 3 veker spist både frukost, middag og kvelds og kuttet ut godteri. Trent annenhver dag med 10min sykling som oppvarming etterfulgt av 2 serier med 10xarmheving, 10xknebøy, 10xsitups og 4 andre styrkeøvelser eg ikkje kan navnet på. Dette har ført til vektøkning på 2kg, har ikkje gått ned i fettprosent ved måling heller, så er nok ikkje muskler. Ligger nå på ca 1100-1300kcal for dagen som er nesten dobbelt av før. Har og aktiv jobb, går i gjennomsnitt 4000skritt hver dag på jobb, i tillegg til liten tur på kvelden. Er økningen i kcal grunnen til vektøkning? Hva skal jeg gjøre for å ikkje gå opp men ned i vekt, men unngå å spise mindre kalorier da jeg fortsatt er på underskudd, selv om jeg har økt. Frukost ligger som regel på 200kcal. Spiser ofte cottage cheese med bringebær og kanel. Banan. Fullkornslefse med philadelphia light, skinke og ruccola. Vaniljekesam. Havregrøt laget med vann med jordbær og bringebær og kanel. middag: kjøttboller med brokkoli, sopp og salat. Kyllingfillet med en liten neve fullkornspasta med grønnsaker og salat. Fullkornslefse med kyllingkjøttdeig,tomat,agurk,salat,sylteagurk,salsa,mager kesam. Spiser mye rent kjøtt med grønnsaker og salat som tilbehør. til kvelds spiser jeg feks: fullkornsbaguett med sunt mager pålegg. Bauer speltlompe med pålegg. Omelett. Proteinrundstykke med pålegg. Med tanke på hva jeg spiser og hvor lite burde jeg teknisk sett ikke vegd 70kg, da jeg spiser sunt og er i bevegelse, men siden jeg har hatt såpass underskudd over såpass lang tid er jeg redd jeg har «ødlagt» kroppen min. Har noen bra tips, råd? Noen som er/har vert i lignende situasjon? Setter utrolig pris på hjelp!!! (Må påpeke at jeg ikkje er tjukk, og har muskler, men ikkje 70kg med muskler, er litt fett som jeg gjerne vil bli kvitt. Er pæreformet, slank overkropp, litt ekstra skinke på røv og lår.)
  7. +

    Underskudd
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her