Gå til innhold

Sookie St. James

Medlemmer
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Gå ned i vekt

    Det er her jeg føler at det skorter på kunnskapen eller tålmodigheten, jeg vet ikke. Jeg har tatt en test på nettet der du finner ut i forhold til aktivitetsnivået hvor mange kalorier en skal ha pr dag og havnet på ca 2100 kcal. Jeg har ligget på 1500-1800 kcal. Det har variert litt. Før jeg fikk barn var jeg sensitiv mot gluten og kuttet ut dette, Det er mange år siden og kostholdet ble dårlig. Levde stort sett på yoghurt. Men da gikk jeg fra 85-75 kg ca. Etter det spiser jeg nesten ikke pasta, brød, knekkebrød etc. Nå tåler jeg mer gluten men holder dette nede likevel fordi jeg har blitt vandt til å spise annerledes. Jeg har prøvd meg på periodisk faste, lavkarbo, ketose, vanlig kosthold, lite fett. Alt over lengre tid selvfølgelig. Nå vet jeg ikke hva jeg skal spise lengre. Føler ingenting fungerer. Jeg trodde kanskje jeg lå litt lavt i inntaket, men justerer jeg opp så legger jeg på meg.. men det virker det til at jeg gjør likevel hehe.. Jeg er rett og slett litt rådvill i jungelen av anbefalinger og utallige prøvelser. Dette med vektnedgang samtidig med tung styrketrening er ukjent territorium så blir usikker..
  2. Gå ned i vekt

    Jeg trener 3 ganger i uka. Da trener jeg baseøvelser og hele kroppen. Tung styrke med maks 6- 8 reps. Har fokus på at det skal være rett teknikk så har brukt litt tid for å fokusere på det kontra at det skal pushes max. Dette lønnet seg utrolig mye for meg for nå kan jeg makse løftene og få mer ut av øvelsene. Trene rette muskelgrupper. Ellers går jeg på fjellet, sykler en tur, gå tur, løpetur etc. en gang i uka. Dette varierer og det er fokus ¨på å komme seg ut og er mest for sinnet enn for ¨å få maks ut av treningen..
  3. Gå ned i vekt

    Jente 32 år, veier 69-71 kg (etter syklus), høyde 173cm. Jeg har gått ned fra 99kg og vært værende på ca 70-75 kg i ca ett år. Nå har jeg vært i gjennom en tøff periode i livet og spist dårlig, eller ingenting, og vært ganske fraværende med treningen. da var jeg nede i 65 kg, men har gått opp igjen noen kg. Jeg har de siste mnd spist under 15 g karb om dagen og har fulgt ketose opplegget. Samtidig har startet opp igjen med styrketreninga. Jeg føler ikke dette kostholdet gjør at jeg går ned noe særlig. Det toner magen litt. Er ikke spesielt glad i bakst denne magen min og da blir den fort "pløsete". Men en kan gå seg vill i denne jungelen med kostholdsråd. Jeg tror jeg bør veie rundt 60 - 65kg en plass. Men det ser ikke ut til at kroppen vil dit. En typisk dag med mat: - Shake med myoprotein (+ en etter trening på treningsdager) - cottage cheese med fun light saft / omelett (3egg) med ost og skinke - Fisk/kjøtt/kylling med salat/grønnsaker, evt en ss rømme/litt fløte i ovnsbakte grønnsaker - hjemmelagd ketoseknekkebrød med skinke og/eller ost./cottage cheese med mandler og bringebær. Har jeg munches kan jeg spise litt bacongull ellers drikker jeg pepsi max. Jeg vet ikke om jeg spiser for lite eller for mye. Uansett så virker det til at disse siste kg skal klamre seg fast som det stod om livet hehe.. Er det noen som kan hjelpe meg til å skjønne litt mer om hvordan jeg skal gå til verks med kostholdet? Jeg kjenner jo i blant at jeg blir skikkelig sulten og har "ulvehunger". Noen dager 1 dag hver 10 dag har jeg spise dag der jeg spiser karbohydrater. Dette dreier seg om ett måltid og det kan være at jeg velger å spise rundstykker til frokost eller at jeg lager pizza/hamburger til middag. Men dytter aldri i "hølet" av snop, godteri og sukker.. skjønner ikke helt hvorfor dette ikke skal fungere. Kan noen hjelpe meg?
  4. Trøtt..

    Ja, det trodde jeg også. Bare lurer litt på om det kan være slik i en overgangsfase..?
  5. Trøtt..

    Jeg har alltid trent en del, men ikke tung styrke som jeg nå har startet med for noen uker siden. For ca 2-3 mnd siden har jeg startet med ett ketogent kosthold og har følt at blodsukkeret har stabilisert seg, har ikke søtsug som tidligere hvor jeg kunne gå rundt å ha intenst lyst på noe hele tiden. Jeg går ikke noe særlig ned i vekt, men er strammere og mer tonet kropp. Nå har jeg derimot blitt så utrolig trøtt. Jeg klarer ikke å fungere på jobb (kontorjobb) og sitter ved datamaskinen og sliter med å holde øynene oppe. Ikke minst med å få hjernen til å fungere med dagens arbeidsoppgaver. Er dette normalt når jeg har lagt over til tung styrketrening?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her