Gå til innhold

Mindgame

Medlemmer
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Patetisk knebøy - Please advice.

    Hvorfor er det farlig?
  2. Patetisk knebøy - Please advice.

    Har man sluttet helt med å sette hælene på en planke for å unngå winka?
  3. Muskler som ikke virker...

    Jeg vil bare si at NÅ er det slutt på å kuke rundt der nede! Damn, back om business på trening i går, godfølelsen på plass. Første godfeelingen siden oppstart. Nå beveger det seg, getting there! Juhu 😁
  4. Mamma kroppen

    Hva er vekt og høyde? Enten så er du veldig liten som ikke går ned på 1400kcal, eller så TROR du at du spiser 1400 kcal. Et godt tips kan være å laste ned appen Lifesum. :-)
  5. Muskler som ikke virker...

    Takk for svar NoBro. Så sitter jeg her, en liten kilo lettere, sipper kreatin (!) og prøver å overbevise meg selv om at DET kommer til å utgjøre den store forskjellen mens jeg gruer meg til dagens beinøkt. Wish me luck
  6. Knebøy teknikk

    Kult med video. Jeg er ingen PT, men kanskje kanskje kanskje jeg hadde prøvd å ta av litt og gå litt dypere? De er vel pittelitt over 90 grader. Men det ser ut som du har fått mye ut av dem likevel ;-)
  7. Muskler som ikke virker...

    Etter en pause på omlag 10 år ønsker jeg meg selv velkommen tilbake som bruker av forumet :-D Den tiden har også gått med til å gi faen i kosthold og trening. Imidlertid var jeg over snittet i form da barn og karriere gjorde inntog. Nå er jeg er lei av å være i så sinnsykt dårlig form. Jeg har tatt opp trening, samtidig som jeg deffer. Har gått ned mye i fettprosent og har en del igjen. Jeg satser på å bevare mest mulig men jeg vil ha av meg spekklaget før jeg legger meg i overskudd igjen.. Det var bakgrunnen, over til saken. Jeg startet opp igjen, og oppdaget til min glede at jeg faktisk ikke er så veldig langt unna hvor jeg sluttet. Massen har vært godt pakket inn, men "use it or loose it" har ikke vært veldig slem med meg. Desto mer jeg mister desto tydeligere ser jeg naturlig nok hva som ligger under- og ikke minst så ser jeg på vektene at det stort sett er ikke så ille, selv om det jo naturlig nok mangler litt. MEN. Der overkropp, og faktisk calfs og gluteus er ganske bra- der sliter quadriceps noe så veldig. Jeg hadde vel en 1RM på omlag 90 kg i knebøy da jeg sluttet, og en vekt på 65 kg (162cm-fettprosent på 19-20). Pr. nå veier jeg i underkant av 80kg, og jeg sliter med 40 kg i knebøy. Tre reps og teknikken går åt skogen. Ikke at jeg hadde klart flere. WTF? Beindager er blitt noe av det mest demotiverende som finnes. Det som var så gøy! HVORFOR har jeg mistet styrke i lår- som jeg jo har brukt langt mer i hverdagen enn overkropp, hvor styrken er mye bedre intakt? Jeg kan med det blotte øyet SE at de er der (), altså at de slettes ikke er så helgale i størrelse. Hvorfor virker de ikke lenger? Blir jeg lurt av for høy fettprosent til å overdrive størrelsen deres? Jeg skjønner jo at jeg er tyngre og at det spiller en rolle. Jeg skjønner også at det ikke hjelper å deffe seg sterk. Men prioriteringer osv. Likevel, dette slår meg som underlig. Noen som har tanker og innspill som kan sette ting i annet lys, eller bare motivasjon for beindager fremover? Super-demotiverende å være bælfeit og løfte pinglevekter mens beina skjelver Edit. Jeg legger til en teori jeg har selv. Etter mine fitnessdager hadde jeg et par aktive år med landeveissykling, og jeg ble OK. Det ble mye trening, men dette er jo en totalt annerledes belastning med timesvis med reps og nå og da over terskel. Hvilket forresten var min styrke- desto brattere og lengre bakker desto flere sekunder hentet jeg. Kan denne andre typen belastning ha en innvirkning? Nå tenker jeg muskelfiber type 1/2 og totalt kraftuutak. Er jeg på ville veier? Noen som har hørt om liknende/relevant? Forøvrig er jeg ræva på sykkel også nå..
×