Gå til innhold

Eilind Karlsson

Medlemmer
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Eilind Karlsson

  • Rang
    Nykommer

Profilinformasjon

  1. Beinhinnebetennelse

    Har hatt beinhinnebetennelse selv i flere år av og på, men det hele løste seg med tre enkle grep (utenom de vanlige om å ha gode sko, betennelsesdempende, isbad etc. som man finner overalt) 1. Legge om til å løpe/jogge på forfot, mulig det ikke er nødvendig, men for min del gjorde det at selve "støtet" som foten og leggen utsettes for i hvert steg ble mindre. 2. Trene opp leggmuskelen med langsomme tåhev med lett knekk i kneet. I motsetning til vanlige tåhev med strake bein så får du aktivert gastrocnemius som fester ved kneet, og mest sannsynlig er for svak ift. resten. Gjøres daglig, og etter evt. joggetur (du vil jo neppe slite ut muskelen før du skal ut og løpe..). Pleier selv å gjøre det mens jeg pusser tennene på kvelden, da har man ingen unnskyldning ift. tid 3. Tøye baksiden av leggen, også der med en lett knekk i kneet for å klare å komme til rett muskel. Kan gjøres mot en vegg, men enda enklere om du har en skrå kloss av noe slag å sette foten på. Håper det kan hjelpe deg like mye som det hjalp meg! Tar nok dessverre uansett litt tid å bli kvitt, det sitter jo godt, men jeg tror virkelig nøkkelen ligger i å styrke gastrocnemius, så får du en varig løsning istedenfor betennelsesdempende kurer som hjelper en stund men ikke løser det underliggende problemet!
×