Gå til innhold

Stig123

Medlemmer
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Er pt mer til hinder enn fremgang

    Hei. Jeg har ikke sykt mye erfaring fra kroppsbygning, men har vært på landslag innen kampsport, så vil påstå at jeg har erfaring innen trening. For å svare på spørsmålet ditt: Om du er nybegynner kan sikkert en PT være fint for å sette opp et program, og hjelpe deg i gang. Om du er kommet litt lengre, tror jeg at du kan klare deg fint uten en trener. Det kommer ann på hva du vil med treningen. Hvis du ønsker å bli god/best, er det ingen vei utenom en trener. Selv de beste eliteutøverne i verden innen alle idretter har trenere. Og jeg vil påstå at ingen sv de hadde vært så god uten en trener som de er. Om din trener holder deg tilbake, kan være. Alle er ikke flinke nok til å se eleven sin. Men å si at en PT ikke er god p.g.a han har mange elever med samme program, blir litt rart. Om du leter etter tips her på forumet, vil du finne at mange av tipsene går igjen. Det kan jo jo hende at man ikke trenger en heksedoktor for å finne ett godt program? For en som ikke er alt for erfaren, vil tross alt nesten all trening være positivt.
  2. Overkropp

    Hei. Det blir lite bein ja. Jeg jogger 2 ganger i uken, og beina får kjørt seg da! Totalt 4 treninger altså, 2 på overkropp og 2 med jogging. Har ikke tid til å trene noe særlig lengre enn 1 time om gangen pluss reise til/fra, dusjing osv.. grunnet familie. Så om jeg skal legge til øvelser må jeg og ta bort noe. Takk for tips om programmene, jeg skal google :-)
  3. Overkropp

    Jeg meldte meg inn på treningsenter i Feb, så har holdt på ca 6 mnd nå, og trenger noen tips / innspill for å komme meg videre, eller rett og slett en bekreftelse på at jeg er på rett vei. Når jeg startet var jeg ca 115 kg, men nå er jeg kommet meg ned i 106 :-) mistet ca 9 kg med fett og fått ca 0,1 kg med muskler i følge kropsanalyse vekten på treningsenteret. Tanken er at alle øvelser skal gjennomføres med 3 sett, og maks 12 rep. Det vil si at når jeg klarer 3x12, så legger jeg på mer vekt neste trening, og går ned til 3x8 for å jobbe opp til 3x12 igjen. Programmet: 1. Benkpress med manualer. (bryst) 37,5 kg på hver hånd. klarer ca 3x9. 2. Stående en hånds roing. (rygg) 40 kg 3x12. ( tyngste de har) 3. Sittende skulderpress med manualer. 27,5 kg 3x10 4. Ned-trekk foran ansiktet 75 kg 3x10. Dette er fast, og gjøres på 2 økter i uken. Videre varierer jeg litt i programmet med: 5. Rygghev for korsryggen, 6. Brystpress i maskin. 80 kg 3x10 7. Stående triceps press med tau 8. Sittups. bruker apparat som gjør at jeg får vinkel. Jeg har merket at den siste tiden, etter at jeg har lagt på mere vekter, blir jeg fryktelig andpusten etter spesielt øvelse 1, 2 og 4, slik at jeg trenger lange pauser på å hente meg inn igjen. Trener ca 1 time om gangen. Stig.
×