Anwen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Anwen

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

109 profilvisninger
  1. Takk for at du pusher! Det er så ekstremt ute av komfortsona mi å stille opp på noe sånt vell vitende om at jeg ligger godt under kravene. Hadde jeg trodd at jeg nesten ble å klare det så hadde det vært no anna. Men du har nok rett, jeg må nok prøve å bare bite det i meg!
  2. Takk for støtte! 🙏🏼 Dere ass! ❤️ 3 uker igjen!! Kondisjonen har økt merkverdig og jeg løper 3 km ganske greit på 17 minutter. Skal nok klare målet på testdagen om 3 uker! Medisinballstøt er ✔️ Vanskelig å måle helt nøyaktig men ligger greit over minstekravet. Verre med hoppinga! Er stuck på 129 cm som er et stykke unna 185 cm. Mye igjen å hente på teknikk enda, men det er vanskelig.. Verst er det med pull-up'en. Jeg må klare 6 pull up beta (horisontale, til bom) i dag klarer jeg en halv rep typ. Er utrolig stolt over hva jeg har fått til på kort tid, har trent kondisjon 5-6 ganger i uka og styrke 2-3, for å få til den progresjonen der. Dessverre skulle jeg nok hatt mer fokus på styrketreninga, og nå er jeg redd det er for kort tid igjen. Jeg sliter med pågangsmotet og motivasjonen kjenner jeg. Jeg HATER å feile. Skal jeg møte opp blant 1500, hvor samtlige kommer til å være i bedre form enn meg? Eller bare kaste inn håndkleet og la vær å møte opp? Det hadde vært så utrolig mye enklere, og mindre flaut og smertefullt, men kjenner at en del av meg ikke klarer å slå seg helt til ro med det heller..
  3. 7 UKER IGJEN 😰 Lengdehopp: Økt fra 83 cm til 123 cm (Krav: 185 cm) Pull up beta: Klarer kravet i slynge med kroppen i 30 graders vinkel, eller under stanga men med bena i bakken (knær i 90 grader). Kravet er at jeg på ligge helt horisontalt under stanga med bena på kasse, og klare 8 pull up. Medisinballstøt: Ikke så enkelt å måle, klarer kravet med en 7kgs medisinball, men skal nok klare det med en på 10 snart også. Krav: Støte en medisinball på 10 kg - 3,2 meter. Løpetest: Jobber hardt med kondisjonen, 5 dager i uka. Kjenner at jeg blir i bedre form og gjør det bedre på dragene hver gang. Har en utrolig dyktig og motiverende løpecoach! 👏🏼🙌🏼✨Testa 3 km sist 19.04.17 og da kom jeg på 22:19, så definitivt den som blir hardest å klare.. Krav: 15:00 (😱) Av og til (i dag) blir jeg litt sånn: hva er det du tror du holder på med, ikke sjangs at du rekker å bli sterk nok, rask nok, god nok .. Men det prøver jeg bare å børste bort. Jeg må bare gjøre mitt beste de neste 7 ukene og om det ikke holder kan jeg likevel være stolt av at jeg gjorde alt jeg kunne for å klare det. 🙏🏼
  4. Ukesvis? Sa du ikke at den hadde stått stille i 4-5 dager og at du allerede har gått ned 4 kg på totalt 9 dager på PSMF? Så lenge du holder deg til dietten så funker det, og det høres det ut som det allerede gjør hos deg. Pass på å få i deg nok proteiner for å forhindre at du mister muskelmasse. Som Marcus over her sier, ha tro på prosessen og slapp av. Du kommer til å få resultater!
  5. Update: - Ble ringt av Forsvaret på onsdag. De vil ha meg på sesjon del 2 på tirsdag. De har til min store glede gjeninnført fysiske tester på sesjon del 2 men jeg finner ingenting om karakterkrav for disse øvelsene. På teorifagene er det karakterkrav 5. Jeg må uansett bare kjøre på så hardt jeg kan, får ikke forbedret mye på den korte tiden. Tips, råd og erfaringer mottas med takk! - Har engasjert PT og en løpecoach. Det er ikke noe poeng å gjøre noe halvveis, jeg SKAL klare dette. De skulle ha opplegg klart til meg på søndag. - Kjører PSMF fram til sesjon på tirsdag med carb-cycling for prestasjon på selve dagen. Dette for mest mulig tap i fettmasse så jeg får holder ut på løpetesten lengst mulig. - Det kan hende hele eventyret er over før det har fått starta om det ikke går bra på sesjon. Jeg er LITT nervøs.. Æsj.
  6. Nå håper jeg du spør personen som kommenterer over deg, hvis ikke så skjønner jeg dessverre ikke hva du mener.
  7. Tusen takk for oppløftende svar! Jeg har trent godt! Jeg hopper nesten 20 cm lengre nå (101 cm, kravet er 185) og løper 3 km 2,5 min raskere enn for 10 dager siden. Medisinball og M77 støvler er på vei i posten og som jeg nevnte over her og jeg har engasjert egen PT og løpecoach. All forbedring av kardioen vil hjelpe psykisk tror jeg. Og ja, er helt enig med deg, på testløpet på FOS vil jeg være så pumpa av adrenalin at jeg sikkert løper fortere enn vanligvis. Det er jo ikke mange som klarer å ta seg helt ut uten et press som det. Tusen takk for gode råd og oppmuntring, har du vært på opptaket selv?
  8. Hei! Tusen takk for så bra svar! - Jeg hopper 101 cm nå så det går stadig fremover. Har engasjert PT som mener hoppinga er noe vi skal få til - Har i tillegg engasjert løpecoach! Kondisen er nok noe av det som blir verst, men har skrelt av 2.5 min på de siste to ukene på egenhånd, så jeg har troa! Setter pris på at du heier!
  9. Dårligere utgangspunkt enn meg, det er nesten så jeg ikke tror det! Men tusen takk, det var akkurat det jeg trengte å høre akkurat nå edit: Det er forsåvidt bare 10 uker igjen nå da!
  10. Update: Det går veldig fremover! Trener hver dag og løfter stadig tyngre (takk, newbiegainz!!). Det er fortsatt utrolig mye som gjenstår for at dette skal gå bra, men jeg må jo bare stå på.. 10.04.17 4 km løpetur Hjemmetrening: 4x12: dips, negative push ups, cross fit sit ups, utfall, knebøy, rygghev, stusshopp, stille lengde .. 11.04.17 Styrkeprogrammet til Forsvaret: S1 (Knebøy, benkpress, nedtrekk, ..) 12.04.17 4x4 intervall på spinningsykkel 1 time gåtur og hjemmetrening med kroppsvektøvelser 13.04.17 Langkjøring: 90 min kardio + kroppsvektøvelser 14.04.17 Styrkeprogrammet til Forsvaret: S1 (Knebøy, benkpress, nedtrekk, ..) 15.04.17 4x4 på mølla + trappeløp senere på dagen. ______________ Jeg skriver mye mer detaljert logg til meg selv, men orker rett og slett ikke utlevere akkurat hvor dårlig form jeg er i, det er så flaut og jeg skammer meg! Det går fort mye bedre da.. Siden jeg begynte har jeg økt 1RM i nedtrekk med 7 kg og tar helt settet med 7 kg mer enn jeg gjennomførte med første gang. En ting som sjokkerte meg var hvor utrolig dårlig det stod til med lengdehoppet!! Må hoppe stille lengde på 1.85 og har ikke hoppet lengdehopp siden barneskolen. I begynnelsen når jeg prøvde nå var jeg oppi rundt 83 cm. Hoppa 94 cm i går da, så det går framover, og jeg har enda litt tid til å bygge litt mer styrke i beina. Sikkert en del å hente på teknikk også men må ærlig innrømme at det å skulle hoppe en meter lenger på 70 dager slo luften litt ut av meg.. Jajja! Ikke så mye å gjøre med det anna enn å jobbe/hoppe på videre det!
  11. Greasing The Groove artikkelen - veldig interessant, det er nok en veldig bra strategi. Tusen takk for tips! Jeg har troa! Ha en fin påske du og!
  12. Dere er så utrolig bra! Takk, TAKK for all positiv energi, det gir meg så utrolig mye! Å gå ned i vekt skal gå bra, jeg 'kan' vektnedgang i teori, har lært utrolig mye her og av flotte folk som Lyle McDonald etc. Jeg har mangla ork og viljestyrke som er grunnen til at vekta har gått oppover igjen, men å få av meg 10 kilo før FOS ser jeg ikke på som det største problemet. Tusen takk for bra tips, skal sjekke ut dette Hybrid athletes, og kanalen din virker med første øyekast veldig bra! Helt RÅ transformasjon i intro-videoen til kanalen, kult å se! Dette er definitivt en drøm. Det blir knallhardt, jeg blir å ofre mye på i det hele tatt kunne prøve på det, men det er så surt å angre og tenke 'hva hvis?' etterpå. Dere kunne så lett falt for fristelsen med å realitetsorientere meg, i stedet heier dere og det syns jeg er så bra! Jeg snakka med noen gutter jeg såvidt kjenner i dag på den lokale bryteklubben, og de ble helt gira og ville hjelpe meg med å få detta til. Jeg kjenner en som har gått kurset jeg drømmer om, som hjelper meg med teoretiske forberedelser som gjør at jeg kan skinne på intervjuene. Plutselig har jeg et helt team i ryggen. Man kan jo bli rørt av mindre!
  13. Jeg aner ikke hva jeg går til, annet enn at jeg har mye familie i forskjellige deler av Forsvaret.. Det kan hende det blir helt feil, men det kan også hende det blir helt KONGE. Det verste som kan skje er at jeg slutter, da vil jeg være akkurat der jeg er nå Sånne som deg er grunnen til at jeg ELSKER fitnessbloggen! Tusen, tusen takk for bra svar! Linjen jeg har tenkt på har høyere aldersgjennomsnitt og er ikke like basert på fysisk kapital, om du skjønner hva jeg mener. Jeg tror definitivt den verste fysiske testingen blir under FOS. Min storebror er på sitt niende år i Forsvaret og har sjekket det opp for meg og bekrefter teorien min, selv om livsstilen vil være mye mer fysisk krevende enn min har vært de siste 2 årene .. Men det går bra! Masse bra tips, TAKK! Det er akkurat det siste scenarioet du skisserer der jeg er redd for. Det vil jo helt klart være lettere psykisk om det er lettere fysisk. Worst case: Jeg er den dårligste på laget og sliter med å holde tritt på alt - hele tiden og det vil bare bekrefte noen av guttas syn på kvinner i Forsvaret. ÆSJ. Det er IKKE det jeg har lyst til, men sånn er nå situasjonen.. Jeg vurderer å drøye til vinteropptaket i stedet. Da kan jeg være bedre trent, bedre forberedt og sikrere i meg selv. Jeg tror det vil bli en mye bedre opplevelse, og særdeles mye større sjangse for at jeg kommer inn.. Vi får se!
  14. Tusen takk!! Jeg var så forberedt på svar som "det at du tror man kan klare det på så kort tid viser at du ikke har respekt for Forsvaret.." etc. Og noe av det jeg ser minst frem til er at uansett hvor dedikert jeg kommer til å være i 13 uker så ser jeg for meg at jeg kommer til å være en av de dårligst trente der.. Det er jo absolutt ikke drømmesituasjonen min, og hadde jeg visst om denne muligheten før nå så skulle jeg tatt meg i selv i nakken tidligere. Jeg har lest igjennom div forum og har allerede fått med meg at ikke alle er like entusiastiske over kvinner som befal, og i hvert fall ikke de som ikke klarer å ta sin fysiske del av pakka.. Jeg hadde nesten overtalt meg selv om å bare gi opp i går kveld - i dag fikk jeg Mail fra en av kurslederne på kurset jeg ønsker meg, og han sa at med min bakgrunn så oppfordret han meg "på det sterkeste" til å søke. Så da (og etter å ha lest svaret ditt!) er jeg gira igjen! Jeg må snakke litt med fagforeninga på jobb og finne ut nøyaktig hva jeg risikerer. Jeg er i fast jobb og om jeg kommer videre fra FOS så må permisjonen fra jobb allerede være i orden. Kommer jeg ikke videre så står jeg med andre ord plutselig uten jobb ett år.. Wah.. Hva er det jeg gjøøør Men jeg ser for meg at det blir loggbok på fitnessbloggen igjen og fullt kjør om jeg bestemmer meg for å prøve - da håper jeg du vil følge med! Jeg har mange fullkroppsprogram fra før, og starting strength programmet er bra, men jeg tenkte jeg skulle prøve meg på Forsvarets treningsprogram for å trene spesifikt opp mot øvelsene på FOS? Hva tror dere? https://forsvaret.no/ForsvaretDocuments/Tren til opptak - utdanning i Forsvaret.pdf Jeg tenker å ta tak i kostholdet og øke aktivitetsnivået generelt (ski, gå med tung sekk, svømming, etc) for å gå ned i vekt og forbedre kondis. Som du sier kommer 1 pull up til å være mye lettere med 10 kilo mindre. Ooog trene styrke 2 ganger i uka - og da med Forsvarets program spesifikt retta mot øvelsene på FOS. Eller burde jeg trene mer styrke? Kanskje jeg øker styrken etterhvert men tenker å starte litt forsiktig så jeg ikke trener på meg noen skader. Hva tror dere?
  15. Hei, kjære, kjære fitnessbloggen! *Puh!* Her er det lenge siden jeg har vært! * Scroll ned til fet skrift for faktisk problemstilling, har behov for å skravle litt i kveld - sorry! For noen år tilbake hadde var jeg ganske aktiv her inne, lærte masse nyttig teori og gikk ned 20 kilo. Kanskje litt for mye etterhvert, faktisk, i retrospekt. Uansett. Jeg delte aldri mitt eget navn eller bilde av ansiktet mitt men derimot ganske lettkledde bilder av meg selv etterhvert som jeg ble mer og mer fornøyd med min egen form. En på jobben fant på mystisk vis ut at det var meg og jeg ble nødt å slette alt på grunn av den type jobb jeg hadde. Jeg har savnet dere! Dere er fantastiske! Okey, fast forward noen år. Jeg er nå 27 år og mye har skjedd siden. Det finnes INGEN gyldige unnskyldninger i fitness, når bestemødre på 80 år klarer å trene tung styrketrening, folk deltar i paralymics og i det store og det hele .. men av forskjellige grunner har jeg hatt en veldig inaktiv livsstil de siste 1,5 - 2 årene. Jeg er i DÅRLIG form. Jeg er 175 høy, 76 kilo og har en ekstremt stillesittende jobb hvor jeg jobber mye overtid. Jeg går tur med hunden 30-60min hver dag og trener styrke 1-4 ganger i måneden. Jeg kan ikke huske sist jeg var ute og jogga (noe jeg likte før). Det er LENGE siden. Nåh.. Jeg ønsker BRUTAL ærlighet fra dere nå Fitnessbloggen! I'mma big girl, I can take it.. Problemstilling: Jeg har vært lat og bedagelig og er nå i utrolig dårlig form og vurderer å satse alt på befalskolen om 13 uker. Er det mulig? Akkurat nå klarer jeg ikke en eneste push up uten å være på nest nederste pinna på ribbeveggen, og ikke en eneste pull up. Jeg er usikker på hvor mange pull up i bom jeg klarer, men det er noen. Jeg skal få testa hvordan jeg gjør det på alle øvelsene i morgen. Om 13 uker må jeg klare: https://forsvaret.no/karriere/krav/fysiske-krav - Kaste en medisinball på 10kg - 3.2 meter - Stille lengdehopp - 1.85 meter - Pull ups - 1 vanlig pull-up eller 8 pull-up i bom (hælene på kasse) - 3000 meter: 15 minutter * Generelt også overleve 'helvettesuka' med en gjeng med 18-19 år gamle gutter og svømmetest (uten krav til tid eller teknikk). Jeg er i eldste laget, etablert og dette kan være min eneste mulighet. Om jeg bestemmer meg for å prøve kommer jeg til å ofre mye (jobben blant annet) så hvis det absolutt ikke er mulig så er det vell heller ikke verdt å forsøke. P.S., Du lurer: hvorfor i all verden vil en etablert 27 år gammel kvinne svømme i gjørma med alle gutta? Svar: Aner egentlig ikke. Men jeg tror det blir helt RÅTT. I tillegg er jeg sykt gira på den utdanningen de kan tilby, det er ikke nødvendigvis soldat-tilværelsen som holder meg våken om natta. Men det gjør faktisk tanken på å komme inn på befalskolen.. Jeg holder på å bli DEPRIMERT av den jobben jeg gjør i dag, det gir meg så utrolig lite (bortsett fra fleksibilitet og OK+ lønn). Jeg har så utrolig lyst at dette skal gå ann..