Gå til innhold

Chr1st1anT

Medlemmer
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Chr1st1anT vant dagen sist Mai 5

Chr1st1anT hadde mest likt innhold!

Om Chr1st1anT

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 06. april 1988

Profilinformasjon

  • Kjønn
    Mann
  • Sted
    Trondheim

Nylige profilbesøk

181 profilvisninger
  1. Ethanol er enkle CH3-CH2-OH bindinger, brytes jo ned i kroppen etter hvert. Bare for at du får litt utsatt restitusjonstid, så betyr det ikke at du kan leve livet av å til. Spis bra, ha overskudd, få deg en god natts søvn, resten ordner seg selv=)
  2. Kreatin (monohydrat)

    Er på diett selv nå, og kjører på med loading fase på kreatin as we speak. Siden jeg spiser mindre rødt kjøtt og laks enn jeg gjorde for 10 år siden, har jeg merka stor effekt av det i det minste, selv på diett. Sitter å gleder meg til å dra på trening nå. Å ha fylt opp kreatin lagrene tar nok ingen skade av, uansett om du er på diett eller ikke.
  3. Diett nødvendig?

    Gratuler med å kommee i gang med trening. Selv er jeg ikke fagpersonel, men har opplevd at det er mange veier til ROM. Har personlig både prøvd bulk (9mnd) diett (3mnd) periodisk faste, og "go with the flow". Er ingen 100% svar her, og jeg vegrer meg for å sitere gammel data. Når jeg kjørte PF, veldig konsentrert, og lå på 2500-3000 kcal treningsdager, 1800-2400 treningsfri, økte jeg gradvis i muskelmasse, og minsket i fett% (merk, minske i fettprosent vill si at de muskelmasse/fett% ratio endrer seg, ikke at jeg nødvendigvis får mindre fett på kroppen) .. Det sagt, det krevde ganske mye planlegging, tilpasning, lytting til kropp, endringer fra uke til uke/dag til dag. men... Siden det enkle ofte er det beste: Av mine erfaringer de siste 10-12 åra så vil jeg påstå at det å gå på en smell på alle tre metodene er ca. like sannsynlig. Det som kan være greit er å justere kcal etter behov. Start lavt, jobb deg oppåver. Ikke overdriv kalorioverskuddet om mulig. Da blir det kjapt VELDIG mye å ta av seg når våren kommer (og her går mange ofte i en fallgrop at ALT skal bort, og da "kan" mye muskelmasse også forsvinne, som igjen gjør at bulk/deff føles rart). Har selv brent meg på dette når jeg var guttunge på 16-17. Eksempel: Merker du god fremgang nå, men at mye fett legger seg på kroppen, kan du prøve å strupe ned 100-200 kcal på treningsfri dager, se om det hjelper. Men før du begynner, kan det sikkert være behjelpelig å vite kroppsvekt, kcal nivå du ligger på i dag m,m.
  4. Er dette mulig på 13 uker?

    Dette kan du ikke sitere meg på, men når jeg gikk befalsskole var det godt over halvparten som ikke klarte de fysiske krava på opptak. Ikke fullstendig i det minste. (jeg var en av de). Det de gjorde da var å reteste oss etter 3-4 uker med fysisk tortur. gikk det ikke første gang, gikk det vanligvis andre gang! De ser også på fremgang, vilje til å stå på å bli bedre. Ser de en klar står på vilje og klar bedring betyr det mer enn at du er fysisk perfekt ved starten (slik var det for 10 år siden i det minste)
  5. Er dette mulig på 13 uker?

    Må titte innom en tur jeg også siden du titta innom meg. Først, har vært der selv en gang i tiden, er 10 år siden, men ja. 1. Det er et blodslit. et jævla blodslit, å komme seg til kravene. Å klare 8 pullups i bom, det klarer du fint, kanskje enda bedre om du kan gunne på å klare (helst flere) vanlige. 2. Lengdehopp er nok mer avhengig av hvor flink du er til å hoppe. Ekke sikker på at jeg hadde klart det, men var ikke kravet når jeg tok befalstest eller. Her er det vel bare å trene masse på å hoppe langt da? (du må trene på det du skal bli flink på) 3. Medisinballen går nok også fint, så fremt du trener på å kaste den, og klarer det med margin på trening.. 4. Når det gjelds løping er det nok flere veier til rom. Men her må det da løpes en god del. Både litt mengde og du må kjøre 3000 metern flere ganger. Erfaringsmessig er det fint å ha en "løpedag" i uka, hvor du nærmer deg det du ønsker å klare på hovedløpet... Selv brukte jeg denne sia en del i fjor : http://www.coolrunning.com/engine/2/2_4/142.shtml, og ga relativt god fremgang. Den trengs ikke følges slavisk, men gir litt ide på variasjon m.m. Alt i alt kreves det rå vilje for å shape opp på kort tid,men skal også sies at de første 3 mnd er perioden man har best fremgang, spesielt når man har trent en del fra før av, så viss du er villig å ofre en del, så går det fint. Lykke til!!
×