Gå til innhold

crossfit1992

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tilbakemelding treningsprogram

    Jeg har noen kortsiktige og langsiktige mål, både overfladisk og mtp egen presentasjon. «Overfladisk»: Langsiktig (Over 10 år - døden): Livsstil; -Oppdrettholde en stram og sunn kropp på sikt. -Spise sunn mat 5-6 dager pr uke og ha 1-2 dager der mat ikke er i fokus. Presentasjon; - Være i stand til å delta på maraton, både lengre og kortere etapper. -Oppdrettholde styrke og kondisjon over tid slik at jeg ikke hemmes i det daglige pga fysisk form Kortsiktig (1 år frem i tid): - Minst 5 pullups uten strikk - 40 kg i benkpress 5r x 3s - 80 kg i knebøy - Løpe 10 km sammenhengende på under 45 minutter
  2. Tilbakemelding treningsprogram

    Jeg veier omtrent 50-55 kg vil jeg tippe. Har ikke vekt og kan ikke veie meg. Jeg spiser mellom 1500kcal og 2000kcal avhengig av treningsdag eller ikke.
  3. Føler jeg spiser alt for mye

    Det har nok en sammenheng med anoreksiaen at jeg føler det, men jeg føler samtidig at jeg er kommet langt i målet mot å bli frisk. Til tross for at jeg synes jeg spiser mye så spiser jeg faktisk det og har vilje og lyst til å spise både mer og mindre, alt etter hva som skal til for å få de resultatene jeg meg ønsker da. Hjelpeappratet jeg hadde i ryggen forsvant når jeg begynte å bli frisk og nærmet meg normalvektig. Eventuell terapi, kostholdsveiledning osv må jeg betale av egen lomme nå og det har jeg ikke råd til som student.. Hvis noen skal kommentere kostholdet mitt, burde jeg da spise 1 måltid mer med f.eks kylling og grønnsaker? Kanskje til kvelds? Når det er sagt så varierer jeg litt også da, noen ganger blir det havregrynslapper med egg og cottage cheese, andre ganger omelett osv.
  4. Tilbakemelding treningsprogram

    Mandag og søndag: Bulgarsk utfall: 3 x 5-8 med middels tung knebøy: 3 x 3-5 med maks Hip thrust: 3 x 8-10 middels markøft: 3 x 8-10 med middels tung pullups: 3 x maks rep Benkpress: 3 x 5-8 med maks bicepscurl: 3 x 5-8 med maks Sidehev med hangler (øvre skulder): 3 x 8-12 med middels tung onsdag og søndag: Knebøy: 3 x 8-12 med middels hip thrust: 3 x 5-8 med maks rygghev 3 x 8 uten vekt butterflies: 3 x 8 med 15 kg planke: 3 x 45-60sec sittende roing: 3 x 5-8 med maks benkpress: 3 x 8-10 med middels Tirsdag: 45 min kondisjon Middels betyr nok til klare 8-10 reps alt ettersom. Maks betyr nok til å klare 5-8 alt ettersom. når jeg klarer 8 økes vekta med 2,5-5 kg.
  5. Føler jeg spiser alt for mye

    Jeg har trappet opp treningen de siste 3 ukene. I 2015 fikk jeg en ganske alvorlig skade som gjorde at jeg måtte legge trening på hylla en stund. Tok det opp i januar 2017 der jeg brukte hele fjoråret på å trene teknikk og bygge opp godt grunnlag, fokusere på riktige øvelser og gjøre kroppen kjent ned trening igjen. Nå trener jeg hard styrke hver mandag og fredag, middels styrke onsdag og søndag, 30 min jogging hver tirsdag. Men! Jeg er jo blitt litt eldre siden sist og kroppen har forandra seg. Jeg føler jeg spiser noe inn i helvette om dagene. En standard dag ser slik ut: Frokost: havregrøt, cottage cheese, banan og rosiner med 50/50 vann og melk lunsj: rester fra gårdagens middag: 1 kyllingfilet og grønnsaker middag: samme som lunsj med varierende grønnsaker og søtpotet kveldsmat: havregrøt med skyr, eller samme som frokost i tillegg småspiser jeg 2 gulrøtter, litt blåbær og diverse frukt og grønt i løpet av en dag. Jeg vil IKKE bli «tykkere» bare sterkere og etterhvert gå ned i fettprosent. For ordens skyld så er jeg 162 cm høy og veier kanskje 50-55kg. Jeg kan ikke veie meg da jeg har hatt anoreksia og blir syk av å vite hva jeg egentlig veier.
  6. Antall økter for fremgang

    Ja Okei, hehe, skjønner den linken... Med tanke på at det kunne tolkes som at jeg vil slanke meg. Vekta kan vise hva den vil, jeg vil bli sterkere, og se sterk og sunn ut. Crossfit funker bra for meg, og motivasjonen. Har sett noe fremgang, men det kommer kanskje an på utgangspunktet. 2-3 styrkeøkter er notert + crossfit :-) kondisen min er god, har jogget mest de siste årene. Det er styrken det står på...
  7. Antall økter for fremgang

    Jeg begynte å trene crossfit for ca 2 mnd siden. Har fått litt fremgang i styrken allerede. Jeg er jente, relativt slank(161 cm, 48-49kg). Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, for å mer synlige muskler. Vil også bli sterkere, da jeg er lei av å være hu lille spinkle, svake jenta. Siden jeg startet med crossfit har jeg trent 2-4 ganger per uke, og gått tur 1-2 ganger. Nå tenkte jeg å starte å supplere med litt god gammeldags styrketrening for å booste muskelveksten. Hvor mange ganger per uke bør jeg trene for å ha en normal fremgang? Tenkte i utgangspunktet 2-3 økter med crossfit, og 1-2 økter med styrketrening. Må jeg opp i flere økter for se resultater? Vil f.eks 2 økter crossfit i uka være nok til å se resultater over tid?
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her