Gå til innhold

Lord00

Medlemmer
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. DOGGCRAPP

    Halla! Tenkte jeg skulle begynne med doggcrapp igjen på mandag når skola starter. Kjørte programmet en liten periode ifjor, men vil kjøre det på nytt nå og ta det mer seriøst. Det jeg lurte på er om jeg kan gå rett på å trene programmet 4 dager i uken istedet for 3? Kjørte programmet 4 dager i uken sist etter at jeg hadde gjort det 3 ganger i seks uker. Men det er jo ett år siden sist og jeg har ikke trent så veldig mye og med høy intensitet den siste måneden. Bør jeg begynne med 3 dager i uken og så se an? Om jeg finner ut etter rundt kanskje 4 uker at det går greit med 3 dager i uken, kan jeg da gå over til 4? eller skal jeg vente til syklusen er ferdig og begynne å trene 4 dager i uken på neste syklus. Skal hvertfall kjøre programmet til jul, så rekker vel bare 2 sykluser (ikke at det er så lite, er jo tross alt 12 uker med doggcrapp trening). Setter pris på svar!
  2. Okei takk for svar! men er det fortsatt sånn at jeg bør øke mat inntaket etter hvert som jeg vokser? jeg kan for eksempel ikke spise like mye som jeg gjorde når jeg var 70kg når jeg for eksempel begynner å nærme meg 80kg? mat inntaket må vel økes etterhvert, for eksempel å legge til 10 gram per matvare etter en stund?
  3. Hei! Er en gutt på 17 år og veier ca 70kg. Nå framover vil jeg bli enda mer seriøs med kostholdet mitt, og jeg har ganske grei peiling på kosthold. Men det jeg er usikker på er hvor mange måltider jeg skal ha om dagen. Skal hvertfall ha frokost-lunsj-middag-og kveldsmat, men er litt usikker på om jeg burde hatt et skikkelig måltid rett før trening. Går det greit med en banan før trening liksom? eller lønner det seg og lage et lite måltid med pasta/ris og noe kjøtt? Grunnen til at jeg spør er jeg ikke vil spise for mye og legge på meg mye fett. Kan det evt være greit å starte med 4 måltider, for så og øke? evt å spise 5 ganger, men starte med litt mindre mengder og så øke etter et par uker? Målet er og bygge muskler for de som lurer
  4. Hei!Her om dagen merket jeg at jeg fikk skikkelig vondt bak ved hamstringen/lysken/rompa på venstre bein. når jeg skulle ta siste settet på strakmark. Kjører doggcrapp programmet så på strakmark blir det en vanlig 4x6-8. Det samme skjedde for litt under et år siden da jeg gikk veldig lavt på reps antallet og med tyngre vekter. tydeligvis så må det være noe med teknikken min, men hva? kan det evt være at jeg ikke "legger" stanga på låret når jeg går ned? eller at beina mine er for strake så hofta ikke blir skutt langt nok bak? Føler det går veldig greit å kjøre 10 reps og oppover, men har også hørt at hamstrings reagerer veldig bra på lave reps? Litt dumt at det skjedde nå da det er bein jeg vil ha opp mer i volum Noen som har opplevd det samme? evt hvor lang tid det vil ta før jeg kan begynne på igjen? smerten kom gradivs når jeg gikk ned på øvlesen, så renger med det ikke er store skaden? regner med at jeg ikke bør kjøre markløft før det blir bra igjen heller :/ Skal få tak i en sånn voltarol gel som forhåpentligvis vil hjelpe.
  5. Takk! skal se ann åssen jeg legger opp programmet. Mulig jeg skal begynne på igjen med Doggcrapp trening, hvis du har hørt om det
  6. Ok nå skjønner jeg. Men tror du det gjør noe om jeg legger inn et par ekstra sett på feks skuldre og triceps etter jeg har kjørt bryst (om jeg velger å kjøre push/pull/legs) ?
  7. Det som er hvertfall på bein, er at de er mindre i forhold til overkroppen (føles hvertfall sånn) selv om styrken er ganske bra. Skal ikke tro at jeg klarer 130 i bøy med tanke på størrelsen. Vil nedprioritere rygg og bryst slik at de andre muskelgruppene kan vokse litt mer, og dermed "matche" resten hvis du skjønner. Hvis dette hjelper: Omkrets rundt beina: 56cm. omkrets rundt bryst (hele veien rundt ryggen og) 103cm. Armer: 34cm
  8. Foreløpig så ligger jeg på 140kg i markløft, 130kg i knebøy og 90kg i benkpress. Er en gutt på 17 år, veier 70kg så styrken er ikke så ille. Målet mitt framover er å bygge muskler. Vet at ved å trene noen muskelgrupper 2 ganger i uken, men noen kun en gang kan bli ubalansert. Og det at jeg er kun 17 så trenger jeg egt ikke å tenke på det. Men vil så gjerne bygge en mer hva jeg kaller "Balansert fysikk", der musklene er mest mulig proporsjonale
  9. Sett for meg å trene 5-6 dager i uken. Har pleid å trent så mange dager i uken til vanlig. Men har tenkt litt på følgene splitt: Mandag: Bein og legger Tirsdag: Skuldre og armer Onsdag: Rygg og bryst Torsdag: Bein og legger Fredag: SKuldre og armer Noen tanker? synes det er greit å ha ett fast oppsett å følge istedenfor å finne på økta når underveis når jeg trener.
  10. Hei! Har i det siste fått bra framgang på treningen min, men merker at enkelte muskelgrupper bør fokuseres på mer enn andre i noen måneder framover. Hovedfokuset er bein og legger som jeg skal trene to ganger i uka. I tillegg så trenger jeg å trene mer triceps og biceps (mest biceps) og litt skuldre. Det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal sette opp treningssplitten min med fokus på disse muskel gruppene. Som sagt ovenfor så skal bein og legger trenes for seg selv to ganger i uka, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det når det kommer til armer og skuldre. Må jo trene bryst og rygg i tillegg også :/ setter pris på hjelp! evt treningsmetoder jeg også kan bruke for å "booste" framgangen.
  11. hjelp til deffing!!

    Nei, med olivenolje til steking ogsånt så blir det rundt 1800 kcal. Føler jeg har mer å gå på, så tenkte å bytte ut brødskivene med kylling og ris/pasta. tenkte å prøve å redusere kcal inntaket til rundt 1600 og se an derfra
  12. hjelp til deffing!!

    Hei! Har nå deffet i 6 uker og har sett helt OK resultater. Men de siste 4 ukene som er igjen nå vil jeg forsøke å gå ned enda mer, skjønner at jeg må kutte ned mer på maten, men er litt usikker på hvilket måltid jeg skal kutte ned på :/ Har under deffeperioden aldri følt meg slapp og aldri vært i dårlig humør, styrken har jeg klart og beholdt så tror jeg kan kutte litt mer på kaloriene. Her er det jeg pleide å spise før jeg begynte å deffe: Frokost: 90 gram havregryn med 3,5dl lettmelk. 1 banan Lunsj: 5 brødskiver (3/4 grovt) med ost og kokt skinke. Før trening: 2 brødskiver med ost og kokt skinke. Middag: 200 gram kyllingkjøttdeig, 125gram jasminris (målt i tørrvekt). Kveldsmat: 4 egg. Dette har jeg spist de siste 2 ukene Frokost: 50 gram havregryn, 1,5dl lettmelk, 1proteinshake. Lunsj: 2 brødskiver med ost og kokt skinke. Før trening: BCAA Etter trening: Proteinshake MIddag: 200 gram kyllingkjøttdeig, 60 gram jasminris Kveldsmat: 4 egg. har kutta kraftig ned på maten, men føler meg aldri sånn slapp så føler jeg har mer å gå på. Noen tips til endringer?
  13. Hei! Går på vidergående skole, byggfag. Når jeg er ute i arbeidspraksis så er jeg ganske sliten etter 7,5t med fysisk arbeid, og er på utkikk etter pre-workout. Hadde håpet på om noen kunne anbefalt en pre-workout som gir et bra kick, men også en jeg får mest mulig for pengene?
  14. Hei! Driver å prøve å sette opp ett program jeg skal kjøre på deff, men føler det kan bli for mye når det kommer til bein. Vil trene hver muskelgruppe 2 ganger i uken, i tillegg til å kjøre cardio 3 ganger i uken. Når er det jo sånn at jeg kunne tenkt å trent intervaller hvertfall 2 ganger da jeg vil trene opp kondisen igjen, men føler det kan krasje med at jeg trener bein 2 ganger i uken? går det greit tror dere? eller går det fint å heller gå i stigning med et høyt tempo på mølla i 20-30min 3-4 ganger i uken?
×