Gå til innhold

BroScience00

Medlemmer
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Rate treningsprogrammet mitt

    Okei. Var også litt usikker på om 3x5 var nok "volum" mot 5x5. Vil bli sterk samtidig som jeg også vil legge på muskler, men har både hørt og lest at hypertrofi oppnås av volum (eks 5x5 blir samme volum som 3x10) Så de tjeg lurer på er om jeg skal ta 5x5 på der det står 3x5, eller blir det for mye?
  2. Rate treningsprogrammet mitt

    Så du syns ikke jeg får litt lite på bein i forhold til alt annet?
  3. Rate treningsprogrammet mitt

    Har prøvd å lage et eget fullkroppsprogram siden mange av de 5x5 rutinene jeg finner tar veldig lang tid å utføre og jeg blir veldig sliten mot slutten av uka. Skal kjøre dette programmet med en lineær progresjon, altså at jeg øker vektene fra hver økt og "reseter" hver gang jeg ikke klarer å øke mer. (med unntak på isolasjonsøvelsene) Håper noen kan gi konstruktive tilbakemeldinger og evt. komme med forslag til endringer om det er nødvending, og kanskje hvor mye jeg kan øke på de forskjellige øvelsene og hvor mange % under det jeg normalt tar jeg skal begynne på har linket en fil. treningsprogram.xlsx
  4. Ryggtrening

    Har du prøvd å prøve å holde bredere/smalere på stanga? Selv liker jeg å holde litt utenfor skuldervidde og trekke mot navelen istedet for å la stanga gå lans låra
  5. Like mange kalorier på hviledager?

    syns ikke akkurat det virker dumt å kutte ned litt på kalorier på de dagene man forbrenner mindre.
  6. Nybegynner spørsmål

    ca. 30 sekunder til 1 minutt er vel det mest vanligste for hypertrofi (muskelvekst). På Baseøvelser som benk, mark og knebøy der det er vanlig å løfte litt tyngre med lavere repetisjoner er det mer vanlig med 2-5 minutters pause.
  7. Bygge muskler og miste fett samtidig??

    Kom nettopp over en nyhetsartikkel om akkuratt dette temaet på nett, litt av et sammentreff 😂 http://www.tv2.no/nyheter/9212526/
  8. Bygge muskler og miste fett samtidig??

    skjønner. Jeg gjorde et litt slurvete forsøk på å cutte til sommeren men jeg økte ikke matmengden sakte når jeg var ferdig så la nesten alt på meg med en gang. Er litt derfor jeg lurte på dette. I tillegg kunne jeg tenke meg å drive med litt mer "atletisk" trening istedet for å bare pumpe vekter siden jeg har sett mange som driver med calisthenics er ganske ripped og fortsatt har mye muskler
  9. Bygge muskler og miste fett samtidig??

    skjønner. Jeg gjorde et litt slurvete forsøk på å cutte til sommeren men jeg økte ikke matmengden sakte når jeg var ferdig så la nesten alt på meg med en gang. Er litt derfor jeg lurte på dette. I tillegg kunne jeg tenke meg å drive med litt mer "atletisk" trening istedet for å bare pumpe vekter siden jeg har sett mange som driver med calisthenics er ganske ripped og fortsatt har mye muskler
  10. Bygge muskler og miste fett samtidig??

    med topp atleter tenker jeg på personer som har en god del muskel masse som driver med sport som for eksempel sprint, amerikansk fotball, baseball og turn. Er derfor jeg ser for meg at det er mulig, for mange av disse utøverne har nokså greit med muskler men tror ikke de bulker å cutter
  11. Dette er noe av de mest diskuterte temaene innen bodybuilding og mange har vel konkludert at for å byggemuskler må man ligge i et overskudd av kalorier mens om man vil miste fett må man ligge i et underskudd. Allikevel syns jeg det er litt merkelig hvordan toppatleter klarer å bli større og sterkere og allikevel være "shredda". Tviler på at de har en bulk og cutte fase. I tillegg har jeg kommet over en artikkel og video som forklarer at der er mulig å byggemuskler å miste fett samtidig. Setter pris på om noen ville tatt seg tiden til å lese gjennom og se linkene og dele sin mening! http://bayesianbodybuilding.com/gain-muscle-and-lose-fat-at-the-same-time/
  12. Rumensk markløft, ikke bra

    Da er det strak -mark jeg gjør. Uansett så er det vondt
  13. Rumensk markløft, ikke bra

    Etter jeg har gjort et par sett med rumensk markløft (markløft med rette bein) kjenner jeg en irriterende smerte i høyre hofte, litt som en muskelstrekk. Har tatt pauser fra denne øvelsen flere ganger, men smerten kommer tilbake med en gang jeg begynner å gjøre den igjen. Noen forslag på hva som er galt og hvordan dette kan fikses? Eks; øvelser jeg kan gjøre osv?
  14. Overkropp/underkropp eller push, pull, legs?

    Tilleggsspørsmål: blir det for mye for meg å gjøre en push,pull,leg splitt to ganger i uka med totalt 7 set per muskelgruppe hver økt? Er snart 17 og har trent i 2 år hvis det har noe å si.
  15. Har lest litt rundt om hvem som er nybegynner, viderekommende og avansert og begynner å lurer på om jeg kanskje er et sted mellom nybegynner og viderekommende. Jeg syns at jeg får for lite trening med fullkropp og vil prøve å dele kroppen mer så jeg får trent muskelen hardere per økt. Lurer på om hva jeg burde velge av disse to trenings splittene
×