Gå til innhold

msln

Medlemmer
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Hei Jeg vil ha en pulsklokke for intervalltrening som: Vibrerer når pulsen min er utenfor målområdet Har tidtaker, og automatisk switcher fra joggemodus til avslapping hvert 4. minutt (eller noe i den dur). Når den switcher skal den gi lyd. Den skal ha et grensesnitt som gjør at den kan brukes med app(er) på Android-telefoner Finnes det?
  2. Biltema selger vektstang for benkpress som kommer i tre deler, og monteres av kunden. Har du brukt slike før? Tåler de mindre enn "vanlige" stenger?
  3. Det ser ut som det er billigst om man holder seg unna sportsbutikker Det er ikke samme sett som sammenlignes, men på Biltema får man 10 kg for 269 kroner. http://www.biltema.no/no/Fritid/Sport/Trening/Vektsett-10-kg-2000023803/ På XXL får man 10 kg for 300 kroner https://www.xxl.no/x-erfit-vektskive-10-kg-stal-25-mm/p/1044085_1_style På Jula får man et 19 kilos manualsett til 199 kroner http://www.jula.no/catalog/fritid/trening-og-helse/treningsutstyr/manualer-og-vektstenger/manualsett-951150/ Jula har også denne, som har samme utforming på vektskivene som de andre. 499 kroner for 18 kilos manualsett: http://www.jula.no/catalog/fritid/trening-og-helse/treningsutstyr/manualer-og-vektstenger/manualsett-951147/ Hvis noen vet om andre "vanlige" butikker som selger vektskiver, så si ifra.
  4. Det endte med at jeg tar på ryggsekk, fyller den med kjøleelementer og legger en drikkeflaske blant kjøleelementene. Det blir en forfriskende slutt på turen, før jeg vender hjemover igjen.
  5. Det beste ville vært om man kunne dele bilder som dette, med puls fra sportsklokken
  6. Jeg skal kjøpe en sportsklokke i bursdagsgave til ei som liker å gå trimturer, men gjør det altfor sjelden. Hun tilbringer mye tid på Facebook, så jeg tenkte at hvis jeg kjøper en sportsklokke som måler puls, skritt og kalorier, som også har en app som egner seg for å dele resultat på Facebook, så kan det gi henne et ekstra dytt for å trimme litt iblant. Men hvilke sportsklokker er best for deling av resultat på Facebook? Hvilke gode apper finnes for deling av treningsøkter på Facebook?
  7. For å svette og bli andpusten, og dermed nå anbefalingen om 150 minutter i uken med moderat aktivitet. Jeg liker å gå, men blir hverken svett eller sliten. Ryggsekktipset var bra.
  8. Denne siden han være fin å bruke for å sammenligne pris. https://www.prisjakt.no/category.php?l=s316794486&o=eg_5429&rev=1#prodlista For en 10 kilos vektskive varierer prisen fra 300 kroner hos XXL Sport & Villmark til 599 kroner hos G-sport og Intersport.
  9. Hvor får man kjøpt vektskiver for manualer ("dumbbells") til best mulig pris? Har du en butikk/nettbutikk å anbefale?
  10. Hva tenker du om dette opplegget? Ti-femten minutter hver økt, lagt til like før middag, da proteininntak like etter trening visstnok skal øke effekten. Mandag. Mage (situps), rygg, skuldre Tirsdag. Legger, lår, biceps Onsdag. Brystkasse, forarmer, triceps Torsdag. Repeter mandagsprogrammet Fredag. Repeter tirsdagsprogrammet Lørdag. Repeter onsdagsprogrammet Søndag, hvile. Og så begynne på et gitt antall repetisjoner, øke antall repetisjoner når det blir lett, og når det også blir lett blir det å legge på flere vekter med det opprinnelige antall repetisjoner, osv. For eksempel første måned i en muskelgruppe blir det: 10 repetisjoner, 20 kg. Neste måned: 14 repetisjoner, 20 kg. Måneden etter: 10 repetisjoner, 25 kg.
  11. Du sier jeg gjerne bør treffe hver muskel minst to ganger i uken. Kan jeg med fordel la være å ta armhevinger og situps hver dag, men heller bruke tid på andre øvelser? Jeg har ingen formening om hvor viktig det er med oppvarming, eller om å trene disse muskelgruppene hver dag blir en slags form for "overtrening". Du anbefaler å redusere antall sett hvis tid er en faktor. Er det noen tommelfingerregel for antall sett for store og mindre muskler, altså om noen øvelser bør tas med relativt sett færre sett? Jeg går ut fra at færre sett og tyngre vekter øker behovet for oppvarming.
  12. Jeg har lastet ned appen "Progression" og tenker å loggføre øktene og ha som målsetting at jeg skal greie å løfte mer måned for måned. Jeg kan gjerne tenke meg å legge på meg litt muskelmasse, men vet at hvis jeg legger opp et for ambisiøst program, blir det til at jeg dropper hele greiene.
  13. Jeg har tenkt å begynne på igjen, men kommer nok til å slutte om et par måneder. Så hvordan blir du motivert til å trene? Spesifille bøker, sosiale medier, grupper på nett? For min del er det vel at å holde seg i form bremser aldringen, får opp testosteronet (i alle fall litt) og gir en mer energi i hverdagen. Litt rakere rygg, litt bedre utseende, mindre sannsynlighet for livstilssykdommer. Jeg skulle gjerne hørt det om du har noen motivasjonsfilmer å anbefale, kontoer å følge i sosiale medier eller hva som helst, egentlig.
  14. Konkurranse-apper?

    Bruker du noen apper som legger opp til en eller annen form for konkurranse i treningen din? Eller vet du om noen, sett bort fra FunRun.
  15. Jeg har ikke løftet på et tiår, og jeg har tenkt å legge inn én kort økt om dagen. Det blir hjemmegym, og jeg er i tvil på om jeg bør kjøpe apparat(er) eller bare begynne med en enkel benk, gjerne av denne typen, og så bruke manualer for å trene rygg, skuldre, biceps, triceps osv. Oppvarming alle dager: armhevinger, situps og enkle ryggøvelser på gummimatte. Mandag. Bryst. 3 sett 12 løft, manualer på benk. Tirsdag. Triceps, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Onsdag. Rygg, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Torsdag. Biceps, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Fredag. Skuldre, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Lørdag. Underarm, 3 sett 12 løft, manualer på benk. Søndag. Hviledag. Jeg går turer for å trene legger og lår.
×