Gå til innhold

NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    755
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    33

Alt skrevet av NoBro

  1. Nybegynner program hver dag?

    Hvis du vil trene hver dag og ha maksimalt utbytte bør du tilpasse total treningsmengde deretter.
  2. Redusere muskelmasse

    Det skal som regel mere til enn folk tror å miste muskelmasse av betydning. Men hvorfor vil du redusere muskelmassen?
  3. Nybegynner program hver dag?

    Om du bør trene hver dag eller annenhver dag eller så så mange dager for så å hvile kommer helt an på måten du trener på. Du finner program og splitter tilpasset det meste. Helkroppsprogrammet du kjører ser ut til å ha et volum tilpasset at du trener annenhver dag, det har ingen hensikt for deg som nybegynner å kjøre dette hver dag. Du vil etter all sannsynlighet ha mer å hente på å hvile som anbefalt. Da er det faktisk bedre å kjøre en splitt hvor det er meningen at du skal trene flere dager i strekk. Men som sagt, helkropp annenhver dag er helt suverent, og sannsynligvis det du har mest å hente på, og lære av.
  4. Hva er det i kosttilskudd for jenter som gjør at det bare er for jenter?
  5. Kyllingdiett

    Hva er poenget med å spise bare kylling?
  6. Du tror 2g pr kg kroppsvekt er for lite og spiser mer og tror du får blåmerker fordi det fortsatt er for lite? Hahaha... Rart ikke flertallet av Norges befolkning ikke går rundt med blåmerker. Hvor lenge har du holdt på med tøvet ditt nå? Du er fitnessbloggens Jason Genova. Alt du kommer med er bare sprøyt. Gi opp, finn deg noe annet å gjøre. Drit i diett og trening, du kommer aldri til å bli sterk eller se trent ut. Finn deg en hobby du liker å holde på med som du mestrer. Du har åpenbart ikke vett nok til å følge et enkelt opplegg over en viss tid uansett.
  7. BCAA-Tråden

    Hvis du har et nogenlunde vettugt kosthold så får du i deg mer enn nok BCAA gjennom mat. Tilskudd av dette vil da i praksis være dyr fun-light med kult navn.
  8. woobs? konfrontasjon?

    For all del, folk får bruke penger på det de vil. Men en stor del av de som betaler penger for treningsprogram blir ofte lurt å til å tro at de betaler for noe som er utilgjengelig gratis. Jeg synes det er helt legit å kommentere at de vil få like god fremgang av program og splitter de finner helt gratis på nett. Det sitter tross alt folk og casher inn på andres uvitenhet om nettopp dette.
  9. Same shit som når de sier at den og den dietten og det og det programmet og den og den BCAAen gir syke gains. Saueflokken går fem på..."YESS!!! nå skal jeg begynne på x-factor dietten og superpump-programmet med verdens beste BCAA , hvordan unngå FOR MYE muskelmasse??? adder litt zma så sover jeg superduperdypt 18 timer i strekk"
  10. Hahah, la ikke merke til det før nå..
  11. Haha! Hva er dette for noe kvasimacho tull ? Minner meg om en ute på byen en gang for 15-16 år siden som utfordret alle til å slåss med han fordi han nettop hadde fått opp 120 i benkpress
  12. woobs? konfrontasjon?

    Litt off-topic, men hva var så fantastisk med dette treningsprogrammet at du betalte masse penger for det?
  13. veknedgang

    Følgende PM fra "kjell olav" "Om du sender meg en Melding med TLf nr så skal jeg ringe deg å forklare litt rundt dette , det er faktisk flere tusen menesker som har brukt produktene å har varig nedgang og Alle produktene er NTC som betyr Nutrient Transport Concept og dette fuker sykt bra så Håper du heller tar deg tid til å høre litt om dette Mvh Kjell O " Hva er hensikten med dette? Å få meg til å kjøpe produktet ditt? På linken du postet til bestilling krysser man av for "Ja, jeg er inneforstått med at Kjell Olav Sørgård er den personen som har anbefalt FitLine/ BeautyLine/ PM for meg. " Det du driver med er reinspikka svindel. Selvsagt vil et ekstremt kaloriunderskudd føre til vektnedgang og betydelig forskjell på vekta over en periode. Det du driver med, er akkurat det samme som at jeg skulle miksa noe grønnsaker med litt funlight og proteinpulver og melk i en shake til 3-400 kalorier og sagt "Drikk dette to ganger om dagen og du vil gå ned masse i vekt på en måned!" Vektnedgangen er garantert. Kvaliteten på den not so much. Supplert med masse bullshit om at kroppen renses og vissvass om at det hjelper på søvn og konsentrasjon Fabolous. Er som at jeg skulle henta vann fra elva oppi fjellet her og solgt det til folk for 200 kr pr flaske fordi det har "rensende egenskaper" Svindler er hva du er. Det triste er at du/dere helt sikkert greier å lure penger utav noen, alltids et lett offer der ute som sårt ønsker seg vektnedgang og kjøper bullshithistorien din. De kan like gjerne spise en paprika og en brokkoli og en proteinshake 3 gang om dagen og ligge i det samme idiotiske kaloriunderskuddet og miste masse vann og muskler til 1/100 av prisen du tar for det samme. Forresten hvis noen sliter med søvnproblemer så er et ekstremt kaloriunderskudd som denne søpla noe som høyst sannsynlig vil forverre problemene. Kaloriunderskudd = Stress for kroppen. Med mindre du har putta noen benzo`s oppi da?
  14. veknedgang

    Dette var en røre av bullshit info og bullshit tilskudd. 5-12 kg på 4 uker ? Hvilke hemmeligheter selges her for 3000 kroner som ikke allerede er basic knowledge for den som ønsker seg ned i vekt ? Svaret er ingen, null, niks, nada. 12 kg på fire uker iform av en slik "mirakelkur" vil for de fleste innebære hovedsaklig vanntap, og sannsynligvis også muskelmasse. Sjansen for at noen ender opp lettere men "feitere" iform av høyere fettprosent grunnet tap av muskelmasse er høy, og enda høyere er sjansen for at folk vil rase opp i (vann)vekt igjen når de begynner å spise normalt igjen. Kaloriunderskudd og et fornuftig kosthold med en kalorisum tilpasset ønsket vektnedgang er det eneste som er nødvendig for å gå ned x antall kg over en gitt periode. Vitaminer og aminosyrer ? Ubrukelige tilskudd, du får i det nok av disse tingene om du har et normalt kosthold. "Det er mange idrets utøvere Fittnes folk som bruker samme produktene også" Mer bait ! Det er ikke noe argument i det hele tatt. Det finnes ufattelig mange kunnskapsløse "Fitnessfolk" som inntar dyre men ubrukelige tilskudd, gjerne fordi de blir sponset, men også fordi de tror det har noen effekt. Og dårlig søvn og konsentrasjon? Vet du overhodet hvordan denne dynamikken fungerer? Hvis man sliter med søvn og konsentrasjon vil enhver diett som tar deg ned oppunder 12kg på fire uker forverre disse symptomene. Kaloriunderskudd stresser kroppen, ekstremt kaloriunderskudd stresser kroppen ekstra. Under ingen omstendigheter vil dette hjelpe på dårlig søvn. Ikke når det kommer under et fancy navn med noen fancy tulletilskudd på toppen heller. Slutt å prøv å lur og tjene penger på folk som har lyst ned i vekt. Du burde garantere for pengene tilbake om de 12 kgene ikke ble VARIG av i minst et halvt år etter denne tullekuren. Men det gjør du selvsagt ikke !
  15. Haha..Aldri hørt om. Bare tøv på deg. Hvordan har det egentlig gått med fremgangen din siden før sommeren når du hadde en "plan" ?
  16. Aldri. På tide med et legebesøk kanskje?
  17. I motsetning til dine påstander så har dette ingenting med styrketrening å gjøre. Det har som andre har påpekt, med fettap og vektnedgang å gjøre, og i tillegg også vanntap. Hvis jeg "Binger" skikkelig hardcore en (lang)helg og hopper på diett igjen mandagen ser jeg forskjellen på ansiktet etter et par dager. Dette er vannretensjon og ikke fettap. Hvis du er feit og går ned i vekt vil du få slankere ansikt, du vil få dette om du trener styrke og du vil få dette om du går ned i vekt uten å trene styrke i det hele tatt.
  18. Lifesum

    Helt umulig for noen som helst her inne å gi et svar på det. Kommer også an på hva målet ditt er, vil tro det er kalorioverskudd/bygge muskler ? Det avhenger av aktivitetsnivået ditt i hverdagen. Altså hvor mye du forbrenner kontra kaloriene du inntar. 4-5g karbohydrat i forhold til hva ? Karbohydrater i seg selv utgjør ingenting, kun kalorioverskudd. 5 gram karbohydrater omlag 20 kalorier. Prøv det og se an vektoppgangen din over tid, om den er iht. det du ønsker så er det jo ikke for mye, hvis ikke kan du evt. bare regulere ned ?
  19. Erfaring..

    Gymshark singlet, bukse og jakke er helt obligatorisk om du skal bli tatt seriøst på gymmet. I tillegg skal du helst også supplere med New era caps bak frem.
  20. Er coach verdt det?

    Det utsagnet står jeg for, det gjelder selvsagt ikke alle, men for noen som faktisk har en bra fysikk er det så absolutt ikke sikkert at doping og betydelig mere muskelmasse vil gi dem noen fordeler i AF. Tror du det er nødvendig å dope seg for å utvikle en fysikk ala det for eksempel disse har ? (Fra Sandefjord Open i fjor) Svaret er selvsagt nei. Det er greit at man ikke skal være naiv når det kommer til bruket av dette i denne "Sporten" men det får være grenser. Absolutt ingen på dette bildet har en fysikk som er uoppnåelig for de aller fleste, uten doping, langt der ifra og. Det finnes mange eksempler på folk som har vunnet/hevdet seg rent i AF. Det betyr ikke at det ikke finnes dopede utøvere i AF. Men det er langt mindre utbredt i AF enn i f.eks classic bodybuilding eller mens bodybuilding.
  21. Er coach verdt det?

    Dette. Ang. sistnevnte stemmer det nok når det gjelder de tyngre klassene. I en klasse som athletic fitness kan det være en ulempe å dope seg, da man kan få fratrekk i poeng for for mye muskelmasse, og den optimale fysikken for klassen er meget oppnåelig uten doping. Men ja, det stemmer nok desverre alt det der. Kroppsbygging er blitt en floskel.
  22. Dirty bulk

    Noen vil ha det til at du får mindre fremgang av "Prosessert" mat Selvsagt bare bullshit.
  23. Dirty bulk

    Først og fremst benytter jeg meg ikke av sånne begreper i det hele tatt, men begrepet "Dirty bulk" refererer vel først og fremst til antallet kalorier ? Altså om du for eksempel spiser 7000 kcal "100% rent" kontra 7000 kcal "Ureint" så vil vektoppgangen være den samme. Og hvis makrofordelingen, altså antall proteiner/karbohydrater/fett er likt så vil endringen i kroppskomposisjon også være den samme. Hvis disse 7000 kcal er la oss si 4000 kalorier i overskudd, så er det fortsatt begrenset hvor mye av dette som vil være muskelmasse. Det varierer selvsagt, og er avhengig av en rekke faktorer, men du legger ikke på deg 3-4 kg muskelmasse på en uke. Selv ikke en 17 år gammel nybegynner med topp testosteronnivåer gjør det. Heller ikke de som trøkker store mengder dopingmidler gjør det. Det resterende vil altså stort sett være fett, i et veldig stort kalorioverskudd that is. Du legger ikke på deg mere muskler av å "Spise reint" De samme prinsippene gjelder for kaloriunderskudd og fettforbrenning også. Såkalt clean eating er broscience i den forstand. "Clean vs dirty bulk" går i mitt hode mere på det å holde et fornuftig kalorioverskudd, for å legge på seg mest mulig muskelmasse og minst mulig unødvendig fett. For en tenåring i vekst bør det være enklere prinsipper som bør gjelde: Spise masse og løfte tungt. Om det er "Reint" eller ikke spiller ikke noen rolle.
×