Gå til innhold

NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    780
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

Alt skrevet av NoBro

  1. Økning i kcal

    Yea, som kakaobønne sier. Dette er høyst urealistisk. Det er mange som har underrapportert kalorier som har påstått hardnakket at de ikke har gjort det. Og for å være ærlig skal du faktisk være glad om det er tilfellet (Noe det høyst sannsynlig er, siden du ikke nevner noe sykdommer som er relevant for historikken)
  2. Plan for 3 mnd diett

    Makrofordeling er jo en veldig fleksibel greie så lenge du er innenfor minimumet av hva du behøver.. Selv føler jeg meg best på så mye karbs som mulig, men hvis jeg ikke husker feil lå jeg på 250/250/80 når jeg var litt tyngre enn det du er nå og skulle spise i underskudd, hvor karbs var det jeg justerte ned når jeg måtte kutte på kalorier...Men ihvertfall proteiner og karbs er vel ganske fleksibelt å justere utifra hva du trives med her, Hvor mye proteiner du egentlig behøver er vel også ganske omdiskutert, skal ikke påberope meg fasiten der, men ville personlig ikke gått under 200g protein om jeg var på din kroppsvekt og skulle i underskudd, og som andre sier så er det ikke skadelig å innta mer heller. Er i overskudd selv om dagen, har egentlig sluttet helt å veie og fintelle makroer, men jeg vet av erfaring at jeg får i meg passelige mengder. Hvordan ser du for deg å kombinere styrkeløft med diett? Noen mister vel mer styrke enn andre, jeg mister alltid styrke på diett desverre.
  3. Plan for 3 mnd diett

    Helt klart, viktigste er jo at du finner et antall måltid og tidspunkt som passer deg best. Kcal er vel noenlunde fornuftig, men ville ikke gått lavere enn dette på 101 kg kroppsvekt og tre måneder å gjøre det på, men det kommer jo hovedsaklig an på hvor mye du forbrenner og. Jeg ville lagt meg på 2800-3000 om jeg veide 101 kg, men det er jo som sagt individuelt. Men det første som slo meg med det oppsettet var at det var lite fett, ville aldri gått så lavt på fett, og jeg ville sagt at du med fordel kan kutte noen kalorier i proteiner til fordel for litt mer fett. Det er ihvertfall hva jeg hadde gjort
  4. Økning i kcal

    På så lite mat over flere år hadde du veid langt mindre enn 63 kg, utifra det du sier dreier deg seg om underrapportering av kalorier, dvs. at du får i deg mer enn du tror. Med mindre det er snakk om at du har noen form for sykdom/helseproblematikk relatert til dette (?)
  5. Vektnedgang eller styrke

    Du spør ikke dumt. Som HenrikWL sier er dette absolutt mulig om du er nybegynner på styrketrening, en viss periode før det blir tyngre igjen.
  6. Vektnedgang eller styrke

    Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på.
  7. Vektnedgang eller styrke

    Hva slags type proteinpulver han evt. tar spiller nada rolle.
  8. Treningsprogram

    Jeg synes at folk som tar seg betalt for å hjelpe andre med trening skal lære kundene sine dette, men da må de jo først og fremst vite det selv. Det er mange godt trente mennesker som ikke eier kunnskap fordi de har hørt på en PT hele veien, som bare har lært dem vranglære og broscience (Ofte fordi det er enklest for PT`en selv og tar minst tid, men hey, det funker jo)
  9. Treningsprogram

    Isåfall så er det også tull. Det er total treningsmengde som er viktig, og i mitt hode bør en PT som tar betalt for å råde andre vite sånt. Selv har jeg bøy/benk/bein i morra, full overkropp idag, og bøy/benk/mark igår. Funker fett det så lenge totalvolum er gjennomtenkt.
  10. Treningsprogram

    Da ville jeg vurdert de pengene tilbake hadde jeg vært deg, dette er nemlig bare tull.
  11. Asymmetrisk kropp

    Tren så mange gang pr uke som du faktisk har lyst til. Velg program utifra det, ikke velg antall dager pr uke utifra hvilket program du tror er best. Det beste programmet er som nevnt det du klarer å følge over lang tid.
  12. Asymmetrisk kropp

    1. Et fullstendig program MÅ ikke gå over ei uke, det kan gå over kortere og lengre tid. 2. To dager med bare bryst, to dager med bare rygg, og èn dag med bein? Hva med resten? 3. Nettet er fullt av splitter som passer enhver. Google is your friend. Hva med å kjøre overkropp-underkropp-fri-overkropp-underkropp-fri. etc. ?
  13. Kyllingdiett

    Hvis ikke kylling er hans absolutte livrett av proteinkilder så vil jeg fraråde begge deler... Det har da ingen hensikt å spise kun kylling som proteinkilde. None whatsoever. Så...Enten har han blitt fortalt at kylling er et must, og at det er en magisk proteinkilde som er bedre enn andre. Mange tror dette av en eller annen grunn, og det er altså 100% bullshit. Ellers elsker fyren kylling...Så da er det jo bare å kjøre på.
  14. Kyllingdiett

    Begge deler virker helt bak mål med mindre man er ufattelig glad i kylling og synes dette er det beste som finnes.
  15. Tips til PT i Bergen

    Det er overhodet ikke nødvendig for noen som vil komme i en slik form å betale tusenvis av kroner til en PT for dette. En stor andel av oppsett som ymse coacher tar blodpris av sine kunder som skal stille er intet annet enn reinspikka svindel. Helt standard treningsprogram (Ofte bro-splitter) og idiotiske matoppsett ala kylling og brokkoli og ris 10 gang om dagen. Man kommer nøyaktig like langt med et minimum kunnskap om trening og kosthold og litt selvlæring, faktisk lenger da man ender opp med å spise ting man faktisk liker og ikke ting som coachen din selger alle kundene sine fordi det sparer vedkomne mest tid. Da er det langt mer fornuftig å kontakte noen som har erfaring, men som ikke selger deg kunnskap som er lett tilgjengelig å tilegne seg helt gratis om du er interessert nok, noe du tydeligvis er. Det jeg sier er at det burde være plenty med kunnskapsrike og hyggelige folk i miljøet i en såpass stor by som Bergen, som kan ta seg tid og hjelpe deg med ting du lurer på uten at det koster deg noe.
  16. Redusere muskelmasse

    Da misforstår du. Hadde Lord Vader fulgt alt som blir lagt til rette for han så hadde tullingen sett bra ut. Alle skjønner at han ikke gjør det. Poenget er at han til tross for at han ser ut som et dass, så har han bra legger, og det er svært sannsynlig genetisk. Lord Vader er veldig glad i alt han kan få gratis, det koster han ikke en kalori å dytte innpå prohormoner som han får gratis fra Blackstone Labs. Treningen hans er veldig av og på, mens dietten hans er som følger: "Så lenge de ikke fersker meg i å spise 3 gang på burger king og dunkin donuts hver dag så har det aldri skjedd" Like lattis hver gang han blir ferska. De slutter aldri å gi han nye sjanser, idiotien hans får aldri konsekvenser, derfor lærer han aldri, og derfor kommer han aldri i form. Men fyren har legger. Mens mange som faktisk ER dyktige som faktisk SER bra ut ikke er i nærheten av å ha legger som han.
  17. Selvsagt vil en kilo is gi mere kalorier enn en kilo kylling. Det var påstanden lenger opp om at det var vanskelig å havne i kalorioverskudd uten sukker jeg vil til livs, all den tid karbohydrater inneholder samme kalorimengde pr gram som proteiner, mens fett inneholder godt og vel det dobbelte av disse. Da ser jeg bort ifra sult. Det vil avhenge av den enkeltes selvdisiplin. Noen får mye sultfølelse på diett og takler det bra, noen dårlig, mens andre ikke sliter med sult. Individuelt.
  18. Sukker er bare et karbohydrat. Det inneholder ikke flere kalorier per gram enn andre typer karbohydrater. Mange karbohydratkilder har svært beskjedne mengder sukker. Det er enkelt å spise i overskudd uten sukker. = Vektoppgang. Det er enkelt å spise i overskudd med sukker. = Vektoppgang. Det er enkelt å spise i underskudd med sukker. = Vektnedgang. Det er enkelt å spise underskudd uten sukker. = Vektnedgang.
  19. Kan ikke si jeg har opplevd det samme. Spiser proteiner, karbo, og fett til alle mine måltid. Noen ganger med betydelige mengder sukker og. Lettere å spise seg feit om en spiser slik at en havner i stort kalorioverskudd er vel det korrekte.
  20. Helt ufattelig at noen fortsatt tror på 100% bullshit.
  21. Og fra hvor har du dette? Sukker har ikke flere kalorier pr gram enn kyllingfilet.
  22. Er det noen som gidder å høre på hollywoodtreneren? Han deler norgesrekorden i broscience sammen med Tommi Thorvildsen.
  23. Redusere muskelmasse

    Jason Genova har profesjonelle coacher, sponses av Blackstone Labs og flere, de bruker tiden sin på han og det går sport blant coacher, pt`er og div. i kroppsbyggermiljøet i Florida og andre delstater om hvem som faktisk klarer å få fyren i form. Ingen har lyktes så langt, MANGE har prøvd, tross årevis med hard trening, diett, prohormoner og steroider ++ Han stilte i Ruby Championship i Florida (Konkurranse for ikkeproffer) til tross for at han ser ut som et vandrende utedass - Sett i forhold til tiden han har brukt, ressursene folk har lagt ned i han, alle lovlige og ulovlige substanser han har puttet i kroppen, og det faktum at han står på en scene og tror han har noe der å gjøre. Men han har bra bein og jævlig bra legger. Så ja, legger er genetisk, som andre påpeker.
  24. Nybegynner program hver dag?

    Hvis du vil trene hver dag og ha maksimalt utbytte bør du tilpasse total treningsmengde deretter.
  25. Redusere muskelmasse

    Det skal som regel mere til enn folk tror å miste muskelmasse av betydning. Men hvorfor vil du redusere muskelmassen?
×