Gå til innhold

NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    784
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    34

NoBro vant dagen sist Januar 7

NoBro hadde mest likt innhold!

1 følger

Om NoBro

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

1 723 profilvisninger
  1. Skinnyfat

    Det du vil selv
  2. Lean fit

    Klart det er realistisk. Uten å vite alder og høyde (?) så vil vel et mer moderat kalorioverskudd være veien å gå for deg, kombinert med skikkelig styrketrening. Du finner masse gode fullkroppsprogrammer på 2-3 dager. "Er enkelte treningsprogram mer effektivt enn andre med ønske om "lean fit"?" - Nei, går utifra at du ønsker å bygge muskler uten å legge på deg for mye fett. Hvis du spiser i et for stort overskudd vil du legge på deg en del fett også uavhengig av treningsprogram. Den viktigste jobben gjør du på kjøkkenet. Et moderat kalorioverskudd (5-6-700 kcal f.eks) med fornuftige makrofordelinger over tid - Kombinert med et fullkroppsprogram på tre dager i uken, eksempelvis. Bør få deg dit du vil på sikt. Kosttilskudd spiller en underordnet rolle, det er ingen tilskudd som vil bære lasten her, det gjør kosthold, hvile, trening osv. Men kreatin er ufarlig, billig og har en dokumentert effekt, proteintilskudd om du ikke får i deg nok proteiner gjennom kosten. Styr unna unødvendige og ubrukelige tilskudd som bcaa, zma, testoboostere, slankepiller etc. Det slanker kun lommeboka di.
  3. Skinnyfat

    Du har hørt feil
  4. Økning i kcal

    Yea, som kakaobønne sier. Dette er høyst urealistisk. Det er mange som har underrapportert kalorier som har påstått hardnakket at de ikke har gjort det. Og for å være ærlig skal du faktisk være glad om det er tilfellet (Noe det høyst sannsynlig er, siden du ikke nevner noe sykdommer som er relevant for historikken)
  5. Plan for 3 mnd diett

    Makrofordeling er jo en veldig fleksibel greie så lenge du er innenfor minimumet av hva du behøver.. Selv føler jeg meg best på så mye karbs som mulig, men hvis jeg ikke husker feil lå jeg på 250/250/80 når jeg var litt tyngre enn det du er nå og skulle spise i underskudd, hvor karbs var det jeg justerte ned når jeg måtte kutte på kalorier...Men ihvertfall proteiner og karbs er vel ganske fleksibelt å justere utifra hva du trives med her, Hvor mye proteiner du egentlig behøver er vel også ganske omdiskutert, skal ikke påberope meg fasiten der, men ville personlig ikke gått under 200g protein om jeg var på din kroppsvekt og skulle i underskudd, og som andre sier så er det ikke skadelig å innta mer heller. Er i overskudd selv om dagen, har egentlig sluttet helt å veie og fintelle makroer, men jeg vet av erfaring at jeg får i meg passelige mengder. Hvordan ser du for deg å kombinere styrkeløft med diett? Noen mister vel mer styrke enn andre, jeg mister alltid styrke på diett desverre.
  6. Plan for 3 mnd diett

    Helt klart, viktigste er jo at du finner et antall måltid og tidspunkt som passer deg best. Kcal er vel noenlunde fornuftig, men ville ikke gått lavere enn dette på 101 kg kroppsvekt og tre måneder å gjøre det på, men det kommer jo hovedsaklig an på hvor mye du forbrenner og. Jeg ville lagt meg på 2800-3000 om jeg veide 101 kg, men det er jo som sagt individuelt. Men det første som slo meg med det oppsettet var at det var lite fett, ville aldri gått så lavt på fett, og jeg ville sagt at du med fordel kan kutte noen kalorier i proteiner til fordel for litt mer fett. Det er ihvertfall hva jeg hadde gjort
  7. Økning i kcal

    På så lite mat over flere år hadde du veid langt mindre enn 63 kg, utifra det du sier dreier deg seg om underrapportering av kalorier, dvs. at du får i deg mer enn du tror. Med mindre det er snakk om at du har noen form for sykdom/helseproblematikk relatert til dette (?)
  8. Vektnedgang eller styrke

    Du spør ikke dumt. Som HenrikWL sier er dette absolutt mulig om du er nybegynner på styrketrening, en viss periode før det blir tyngre igjen.
  9. Vektnedgang eller styrke

    Tilstrekkelig med preparater og doseringer av dette så går det nok til en viss grad. Men det nevner de selvsagt ikke, så tjener de masse på å selge dette diettopplegget til folk flest som går fem på.
  10. Vektnedgang eller styrke

    Hva slags type proteinpulver han evt. tar spiller nada rolle.
  11. Treningsprogram

    Jeg synes at folk som tar seg betalt for å hjelpe andre med trening skal lære kundene sine dette, men da må de jo først og fremst vite det selv. Det er mange godt trente mennesker som ikke eier kunnskap fordi de har hørt på en PT hele veien, som bare har lært dem vranglære og broscience (Ofte fordi det er enklest for PT`en selv og tar minst tid, men hey, det funker jo)
  12. Treningsprogram

    Isåfall så er det også tull. Det er total treningsmengde som er viktig, og i mitt hode bør en PT som tar betalt for å råde andre vite sånt. Selv har jeg bøy/benk/bein i morra, full overkropp idag, og bøy/benk/mark igår. Funker fett det så lenge totalvolum er gjennomtenkt.
  13. Treningsprogram

    Da ville jeg vurdert de pengene tilbake hadde jeg vært deg, dette er nemlig bare tull.
  14. Asymmetrisk kropp

    Tren så mange gang pr uke som du faktisk har lyst til. Velg program utifra det, ikke velg antall dager pr uke utifra hvilket program du tror er best. Det beste programmet er som nevnt det du klarer å følge over lang tid.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her