NoBro

Medlemmer
  • Innholdsteller

    543
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    25

NoBro last won the day on April 26

NoBro had the most liked content!

1 følger

Om NoBro

  • Rang
    Avansert medlem

Nylige profilbesøk

930 profilvisninger
  1. Hvis man har tid og ork (En halvtimes tid) : Her er grundig research på temaet, og for TS og andre som lurer på dette så vil jeg kalle det en godt investert halvtime å lese igjennom denne: High reps / Low reps - Hypertrofi (På engelsk) Jeg kan forøvrig nevne av personlig erfaring at jeg har vokst like godt under lengre perioder med tung styrketrening på lave repetisjoner. Den korte versjonen:
  2. Du har tydeligvis blitt servert klassisk broscience. Nei, slik er det overhodet ikke, dette er en gammel myte som for lengst er avlivet (Men som noen av en eller annen grunn fremdeles tror på) 1-6 reps bygger akkurat like mye muskler som 6+ reps, men samtidig noe mer eksplosiv styrke og er gjerne enda mere utmattende. Kroppen din teller ikke antall repetisjoner, den "registrerer" derimot utmattelse, om dette kommer fra 1 eller 20 reps er dog ikke så vesentlig. Du har gjerne noen øvelser hvor høyrep kanskje egner seg mere enn lavrep og omvendt, men dette er heller ikke noe gitt fasit. Personlig foretrekker jeg å variere. Det samme gjelder da også antall sett, det finnes ingen fasit, det kommer an på totalvolum, altså hvor mye du totalt sett trener innenfor en gitt periode.
  3. Jeg har ikke gått befalsskole eller vært på befalsskoleopptak, men avtjente verneplikten min i hæren i Nord-Norge og vervet meg på Rena etter dette, og tok GBU (Grunnleggende befalsutdanning) istedet for befalsskole, og har vært igjennom en del fysiske tester i Forsvaret oppgjennom de årene jeg jobbet der, så det jeg skriver om at man som regel presterer bedre den dagen man testes på alvor er basert på egne erfaringer. De nye styrketestene virker veldig simple, jeg kan ikke forstå at noen i normalt god form skal klare å stryke på de, også menn kan jo ta en enklere variant av pullups nå og bestå.
  4. Kravene er såpass overkommelige at de aller aller fleste skal kunne trene seg opp til å klare de, og på 13 uker totalt har du veldig god tid på å trene målrettet opp mot spesifike tester samt til å restituere godt mellom treningene. Man presterer som regel også bedre på testene enn man gjør når man trener på de til hverdags, men det skal man selvsagt ikke ta med i betrakningen.. Sørg for å klar dem med grei margin før selve testene. Burde være null problem. Unntaket når det kommer til fysisk form må da være de som er veldig overvektige osv, men på 176/75 er du ikke blant dem uansett for å si det sånn. Ser da selvsagt bort ifra spesialavdelingene og noen få andre spesialiserte avdelinger som opererer med nokså hardere fysiske minstekrav i forhold til det øvrige forsvaret, men kravene på befalsskolen bør du om ti uker kunne greie med god margin (Går utifra at du trent godt på de tre første ukene)
  5. På 13 uker burde det være meget overkommelig. Befalsskolen sine minimumskrav er ikke spesielt harde, og 13 uker er god tid på dette. Jeg jobbet en del år i forsvaret og har sett kvinner klare kravene med god margin som hadde langt dårligere utgangspunkt enn det du har.
  6. Det dummeste jeg hører er "Ass to grass or go home bro!!" og "Han går ikke dypt nok!!" Som om det finnes noen universal fasit for dybde i knebøy. Hvor dypt man bør gå kommer først og fremst an på formålet med øvelsen, og man kan i tillegg ha en hel del andre årsaker til at man ikke går så dypt som det er fysisk mulig å komme. Samme gjelder jo markløft. Spør ti "Ekperter" som har bedrevet øvelsen en mannsalder hvordan et perfekt markløft ser ut og få ti forskjellige svar. Det dummeste jeg ser er folk på norwegian athletic forum som spør om feedbacks på teknikken sin. Gud og hvermann som gjør det vil alltid få passet påskrevet av nettekspertene.
  7. Sant, men retorikken er prikk lik, de samme spørsmålene konstant.
  8. Jeg har i lang tid kjørt bøy kun èn gang i uka, på den andre legdayen min i uka kjører jeg frontbøy mens jeg også kjører konvensjonell mark 1-2 ganger i uka, og bøyen er det som har økt mest av de "store" øvelsene. For det det er verdt kan jeg nevne at det var etter jeg begynte å kjøre skikkelig mark igjen (Etter et opphold grunnet en skade) at bøyen begynte å øke ganske bra.
  9. Dette. Aldri hatt bedre styrke eller muskelvekst enn siden jeg begynte å trene på 80-90% av 1RM. Det er heller ikke noe krise om man trener til failure et sett eller to selv om brosciencens hellige lover sier at du må ta to ukers treningspause og sove 18 timer i døgnet for å unngå å miste gains om du skulle være uheldig og trene til failure.
  10. er du kimtony / larserik ?
  11. Det er neppe noe issue
  12. Hvordan skal noen vite hva vekttapet består av? Umulig for noen på nett å tro noe som helst. Regn med at en hel del er vann, håp på at mesteparten av resten er flesk.
  13. Kardio får ikke vekk fettet raskere, det gir deg kun et større energiunderskudd om du ikke spiser mer for å kompensere. Det tar tid, det går av etterhvert. Jeg kjenner ikke til det programmet, men at det og det programmet er best for deff og det og det bygger mer muskler er bullshit, det viktigste er at du trener styrke på en fornuftig måte.
  14. Kimtony med nytt nick ?