Gå til innhold

Superkatt

Medlemmer
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg kjørte oppvarmingsøvelse hvor jeg roterte strake armer i sirkel - fra foran på brystet, over hodet og bak. Etter trening fikk jeg smerter oppe på skulderbenet i overgangen til kragebenet. Det er ett punkt som er vondt og ømt å ta på. Våkner nå med murring der, og det er vondt å ta armen bakover mot ryggen i hengende tilstand. Om jeg løfter armene opp over hodet for å kjøre mil.press eller Sidehev har jeg ingen smerter. Men det murrer og er vondt. Noen som har en ide på hva som kan ha skjedd?
  2. Coach

    Hei, jeg har trent en stundt og har hatt hjelp av en PT, men har lest at utøvere som stiller i konkurranser har egen Coach. Jeg skal trene målrettet i ett år nå, men skal ikke stille i bikinifitness (men se ut som:)). Er det noen som kan forklare forskjell på Coach og PT? Jeg ser jo at jeg trenger å ha en diettplan og en trener, som jeg har jevn kontakt med. Flere reklamerer for online coaching, men føler at noen må se meg også? Noen som kan anbefale noen for akkurat dette, og gjerne forklare litt hvordan dette fungerer? Takknemlig for svar
  3. Trente overkropp i går, og under siste sett med biceps m/hantel (tok meg maks ut), så mistet jeg følelsen i lillefinger og ringfinger, og ble nummen i ytterste del av håndflaten. Turte ikke ta benkpress etter dette, for det var helt merkelig følelse. Noen som har opplevd lignende?
  4. Knepping i skulder

    Trener skuldre 2 dager i uken, bl.a. militærpress. I det siste har jeg fått mye knepping i skuldrene, mens jeg gjør daglige ting. Noen som vet hva det kan komme av?
  5. Face pull

    Noen som kan hjelpe meg med riktig teknikk på Face pull? Ser at denne gjøres litt forskjellig, stående/sittende og også variasjoner i høyde på arm? Noen som gi tips til riktig teknikk?
  6. Vonde knær, noen som har erfaringer?

    Vært hos naprapat og fysioterapeut.. Problemet er at de sier forskjellig, og smertene er fremdeles ikke borte..de kommer og går. Har funnet ut at jeg får vondt av Hip Thrust, så unngår denne øvelsen. Leg curl går veldig fint. Ellers andre øvelser med utfall er ugreit. Kjenner ikke noe der og da, men dagen etter er det stivt og ømt og det verker/brenner over kneskålene. Noen flere tips?
  7. Hei, jeg begynte å trene styrke i sommer. Knebøy er blitt min favorittøvelse, og har kjørt dette to ganger i uken med varierende rep. siden januar. Jeg har ingen smerter i knærne ved utførelse av øvelsen, men har fått vondt dagen/dagene etter, og de siste ukene merket det mer og mer. Nå murrer og verker det i området rundt/på kneskål og litt over kneskål (likt på begge). Vondt å gå i trapper, sette meg ned/reise meg o.l. Verkingen kommer og går, og jeg skjønner at jeg må ta en pause. Har aldri slitt med knær i forbindelse med andre idretter så dette kom litt overraskende på meg Noen som har opplevd det samme? Forslag til behandling? Andre øvelser som kan være alternativ inntil videre, eller bør jeg avstå fra all trening som inkluderer kne på denne måten? Er blitt helt hektet på styrketrening, og vil gjerne trene daglig Blir kjempeglad for innspill
×