Superspurv

Medlemmer
  • Innholdsteller

    87
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. stangert

    "Hei alle sammen :=) Jeg vil gjerne se ut som Arnold, men jeg har noe kriterier :))) Jeg vil ikke gi opp mac donalds mat :)))) hihi jeg vil også fortsatt spise godteri :))" Slikt er førsteinntrykket ditt av de som leser den tråden her akkurat nå, FYI.
  2. Likte at du trakk sammenlikninger mellom LarsErik & Jason Jeg har googlesøkt litt på greske guder. Det er ikke akkurat ansiktet man tenker på først, men det beste av det beste da det kommer til en 'natty fysikk'.
  3. En siste ting, Hvis du har mange kroppsbyggervenner og har bra fysikk og gir deg tips. Hvorfor spør du ikke de om tips istedet for å trolle folk på fitnessforum? Det holder at 1 forteller deg fasiten (gitt at det er fasiten). Hvis 10 stykk gir deg fasiten blir ikke dette en bedre fasit. 2+2=4. Det holder at en forteller deg det.
  4. Det er en annen ting som jeg har erfart. Kroppsbyggere juger. Sånn er det bare. De kan si "Jeg fikk resultater av dette proteinpulveret", når de egentlig får resultater av doping. Dette ser du i omtrent alle fitnessmagasin der man reklamerer for kosttilskudd. Vennene dine vil også gjøre det samme. Du skriver "Vanvittig fysikk", og han sier "Proteiner er uten tvil det desidert viktigste middelet som skal til for å bygge muskler". NEI, DET ER FEIL.
  5. Shiet, jeg gikk rett på.
  6. Det værste er at han ikke troller, men har generelt lite kunnskap og må få bekreftelse av alle andre fordi han ikke klarer å tenke kritisk selv. Han vil gjerne bli mata med skje av 10 forskjellige for å høre alle deres meninger før han gidder å gjøre opp sin egen mening. Han har gått opp 4 kilo på relativt kort tid, men er ikke fornøyd med at han ikke har lik progresjon som en som er på sin første kur med AAS, fordi han tror proteiner alene er et mirakelmiddel.
  7. Hei, et spørsmål, nå som vi er på et åpent forum. Hvor mye proteiner vil du anbefale meg i kostholdet mitt?(antall gram per dag). La oss si jeg veier 100kg og har 15% kroppsfett. Jeg vil gjerne nå mitt ((genetiske potensiale)) og gå opp mest mulig i både muskelmasse og styrke, dvs at jeg har tenkt til å bulke med 250-500kcal i overskudd per dag.
  8. stangert

    Har du noen tips til hvordan jeg kan kjøre bilen min fortere uten å øke bensinforbruket? Jeg ser du nevner at du trener 3x8, uavhengig hva du trener. Styrkeløftere trener gjerne 1-3 reps per sett. Jeg vet om kanskje 10 "treningsmåter" man kan øke i styrke på. Folk som lukker seg til "man må jo trene 3x8" har ingenting på et treningssenter å gjøre. Lineær progresjon Pyramide sett Trene med høyerer % av 1RM Høyere treningsfrekvens per øvelse, med mindre belastning per gang Legge inn en hvileuke Lengre pauser mellom hvert sett +++
  9. For noen er det helt sikkert mer praktisk å drikke kaloriene sine. Det var en periode tidligere jeg lagde en hjemmelaget shake som bestod av: 500 ml melk 2 frossene bananer 3 SS peanøttsmør 2 scoops med havregryn 3 scoops med jordbær proteinpulver. Her kunne jeg drikke 1200 kcal på 2 minutter. Det smakte ganske digg i tillegg. Dette er kvalitetsmat. Hundre tusen ganger bedre enn litt vann og en scoop med proteinpulver, som kanskje er 250 kcal. Jeg prøver å svare deg så seriøst som mulig for at du skal forstå, men jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt spør akkurat de samme spørsmålene hele tiden.
  10. Nei, jeg bruker ikke kosttilskudd. Kanskje jeg tok noen koffeinpiller for 1 år siden. Jeg husker ikke :^) Prøv å tren 6 måneder med proteinshakes. Også kan du prøve å trene 6 måneder med et ekstra måltid istedenfor proteinshaken. Du vil fort erfare at det er ingen forskjell. Kan man barneskolematematikk bør man fint klare å - Gå ned i vekt - Gå opp i vekt - Bli sterkere
  11. Vi har en slik kantineordning på jobb at vi betaler en liten sum per måned, i mot at vi får gratis mat på jobb. Da spiser jeg 3 måltider på jobb (frokost, varmlunsj og et måltid fra salatbaren før jeg drar hjem). I tillegg spiser jeg et måltid da jeg kommer hjem, gjerne etter trening. Hva jeg spiser er egentlig irrelevant. Om jeg spiser 50gram proteiner fra kylling eller kjøttdeig spiller ingen rolle. En annen "regel" jeg bruker er: Får jeg i meg nok kalorier, får jeg i meg nok proteiner. Jeg ligger på et vedlikehold nå på i underkant av 3000 kcal per dag.
  12. Jeg kopierer denne fra et annet kroppsbyggerforum, teksten er tatt ut i fra en diskusjon mellom karbohydrater/fett/proteiner og hvor viktig kalorier er: Byggere liker å tro at det de gjør på gymmet og kjøkkenet er så enormt viktig, for det er det eneste de kan ta æren for selv. Men kroppsbygging er en skjønnhetskonkurranse for menn som i all hovedsak handler om å ha best gener og mest dop i kroppen. Kosthold og trening er også viktig, men mest i den forstand at du faktisk må spise mat og løfte vekter. Alle disse små detaljene som folk henger seg opp i er ikke så jævla viktig. Bare ikke gjør noe helt idiotisk så får du ut 95 % av potensialet ditt. Så er summen av alle småtingene viktig for å få ut de siste 5 % som så vidt er synlig. Hvis jeg legger 100 kronestykker på et bord og en unge stjeler 5 av myntene så vil jeg ikke klare å se det med mindre jeg setter meg ned og finteller. Etter man har trent i 5-10 år, så forstår man at proteinshakes og andre kosttilskudd er bare tull som gir ingen avkastning.
  13. Skal jeg fortelle deg en hemmlighet? Muskelvekst er delvis proporsjonalt med hormoner, ikke proteiner. Veganere kan potensielt bli verdens sterkeste, og verdens største. Dorian Yates spiste en periode rundt 1g proteiner per kilo kroppsvekt. Han eide jo alle i sin tid. "Proteiner" er en meme og er en scam fra fitnessindustrien som tenker kun profit. Ikke at jeg skal spore av helt her, men proteiner er ikke så viktig som man tror. Jeg tror jeg er topp 5% sterkest på gymmet mitt og har helt OK genetics. Jeg har et typisk "Ola nordmann" kosthold. Jeg trenger ikke å spise 300gram proteiner for å bli sterkere, fordi det kommer ikke til å gjøre meg noe sterkere.
  14. Fortell han at biotilgjengeligheten er større i glutes og quads, men regner med at det er synthol han tar.. siden "han tar det i kassa" :^) https://no.wikipedia.org/wiki/Biotilgjengelighet
  15. Så lenge du ikke er nybegynner så ser du INGEN forskjell fra måned til måned. Realistisk så klarer du å gå opp kanskje 2-3 kilo muskler i året, og da minst like mye fett i tillegg. Så for å svare på spørsmålet ditt. Tvilsomt at du ser noe forskjell på 2 måneder. Hvorfor tror du folk sier at man skal sette seg langsiktige mål? Hvis noen spør meg om å få sommerkroppen på vinteren, ber jeg de tenke neste sommer, og ikke denne sommeren, fordi de rekker aldri å komme i form i tide. "Gains" tar tid.