Superspurv

Medlemmer
  • Innholdsteller

    234
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    5

Superspurv last won the day on Juni 25

Superspurv had the most liked content!

Om Superspurv

  • Rang
    Medlem
  1. Da virker det er som treningen er på plass. Har du peiling på ca hvor mye kalorier du får i deg i løpet av en dag? Vektnedgang er ekstremt vanskelig, iallefall de siste kiloene. Det er noe sånn som at hvis man går ned 10% ned i vekt (fra 100 til 90kg) trenger man 20% mindre kalorier for å vedlikeholde vekten. Det er her mange bommer og tror at ved 10% vektnedgang så skal man ned 10% i kalorier.
  2. Jeg vil også vedde på at dette er kostholdsrelatert (iallefall hvis du spiser nok). Jeg har hørt noe broscience som sier noe sånn som "Hjernen kan bare bruke karbohydrater som bensin". (Høres mye bedre ut på engelsk forresten). Hvis du ikke spiser karbohydrater i det hele tatt så virker det ikke rart om du føler deg dårlig eller trøtt sånn generelt.
  3. Hvordan ser treningsopplegget ditt? Hvis du skal sulte deg ned til 60 kilo, tviler jeg på at du klarer det. Og vær så snill å kutt ut den Ketodritten så fort som mulig. Du kommer ikke til å sitte igjen med noe som helst etter en sånn "kur". Også må du være på en sånn resten av livet for at det skal fungere. Slutter man med keto, så tar kroppen inn glykogen. (Men dette er jo ikke fett uansett, dette er bare et tall på vekta).
  4. Helt enig. Du trenger ikke belte hvis du trener med 80 kilo i markløft. Du trenger ikke å tenke på å ta maksløft hver 4. uke på helsestudio heller.
  5. Jeg ser du er ute etter et sunt kosthold, men du nevner ingenting om næringsrik mat. For meg er et sunt kosthold hvis du får i deg alle vitaminene og mineralene slik at blodtrykk, kolesterol ++ er på riktig side av referanseområdet. Å spise kun 1 kilo brokkoli om dagen for å "fylle opp" magen er nødvendigvis ikke sunt. Også er jeg av den typen at jeg er mer fan av å øke aktivitetsnivået enn å redusere matinntaket for å holde vekten. Et tips kan være å lage en kostholdsplan, slik at du ikke sklir helt ut. Du nevner jo det at noen dager er du langt under det du trenger og noen dager er du langt over av det du trenger av kalorier. Struktur, rutiner, disiplin. Jeg har ikke så mye annet konstruktivt å komme med (:
  6. Hæ, helse? Hvorfor skal en tjueåring bry seg om helse? 1. Cardio er bra for helsa 2. Cardio er ikke nødvendig for å forbrenne fett.
  7. Hvis du spiser godteri i ukenedagene, vil du selvfølgelig gå ned i vekt hvis du kutter ut dette. Problemet er at du blir helt sikkert mer sulten ved å ikke spise godteri, dermed spiser du mer til middag, og kaloriinntaket er tilbake til der det var. Derfor liker jeg å justere aktivitetsnivå og heller ikke tenke like mye på hva jeg spiser. Det fungerer for meg.
  8. Leste en lifehack på hvordan man fikser klumper slik du mener, men husker ikke hvor jeg leste det eller hvordan man gjør det. Åssen kan du si at 2-3 scoops med jack3d er oppskrytt?
  9. Er du rusa på noe nå? Selvtilliten din kan gå fra bånn til topp over natten. Du er skinnyfat, veier 83, og mener selv du er på vei til å bli en gresk gud? Haha, delusional x)
  10. Hvis du har progresjon i hvilket som helst treningsprogram, så trenger du egentlig ikke å tenke mer på den biten. Da er det like greit å finne et program man trives med. Det blir vanskelig for oss å si hvilken program du syns er best. Dvs at det er kostholdet som bestemmer om du går opp i muskler, eller ned i fettprosent, eller bare å vedlikeholde muskelmassen du har nå.
  11. Glukose. Sykt bra pwo. Kast i litt salt også så får du bedre pump i tillegg.
  12. Jeg følger denne. Gleder meg til å se Kimtonys framgang om ca 6 mnd.
  13. Det finnes iallefall to svar. Et svar til de som ikke vet mye om tema og et svar som vet litt mer. 1. Mat med lav energitetthet. 2. Kcal inn < Kcal ut
  14. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste en brødskive x), og du spiser opp til 16 stk om dagen. wew.
  15. kcal inn < kcal ut. Øk forbrenningen ved form av aktivitet eller kutt ut kaloriinntaket. Da mener jeg ikke at du skal droppe frokost eller kveldsmat. Jeg mener du heller bør droppe sjokolade, snacks, mellommåltider ++